Teleurgesteld afscheid PSZ

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Aude, Jun 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochter had vandaag haar laatste dag op de PSZ omdat ze na de vakantie naar de basisschool gaat.
    Had erg mijn best gedaan om een leuke traktatie te knutselen en voor de juffen heb ik 2 voorleesboeken cadeau gedaan met daaraan een kaartje 'bedankt' en een mooie tekst erin.

Ik was best teleurgesteld toen ik haar op kwam halen en en geen één juf iets over de traktatie heeft gezegd en vooral niet over de voorleesboeken. Ik heb dit toch gegeven als waardering voor hun goede zorg en had eigenlijk op zijn minst een bedankje verwacht.

Ik begrijp natuurlijk wel dat het voor hun het dagelijkse werk is en dat het geen speciale gebeurtenis is als dat het voor mij is, maar ik kreeg bij het afscheid wel een kil en koud gevoel.

Verwacht ik er nou teveel van?

2. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Een aardig woordje was wel sympathiek geweest toch? En een kleine moeite lijkt me...

3. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Ik vind dat je echt niet te veel verwacht. Vind het best asociaal dat ze niks hebben gezegd! Ik zou het ook niet zo leuk vinden.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee je verwacht gewoon fatsoen. Ik zou zelf terug gaan en vragen wat ze van de traktatie en kadoos hebben gevonden. Op die manier gun je hen nog de kans om het goed te doen en jezelf de gelegenheid om het compliment in ontvangst te nemen.
    Waarom niet... nu zitten jullie beide met iets negatiefs!

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Oh hier mag je als ouders altijd bij de verjaardagviering en het trakteren zijn (laatste kwartier van het dagdeel). Heel leuk want dan kun je het gewoon zelf zien.

Vind niet dat je teveel verwacht hoor een beetje feedback mogen ze toch echt wel geven.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Lijkt mij ook, ahum, gewoon slordig "vergeten" waarschijnlijk?

Zou er zelf zeker nog even naar vragen, kans lijkt me toch groot dat ze het hartstikke leuk vonden ;)

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Wat jij beschrijft kan me hier gewoon niet voorstellen. Altijd vollop interesse in kind en ouder. Vanuit hier gezien vind ik dat je echt niet te veel verwacht.

8. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Oh ik ben dus niet 'raar' dat ik dat vind:)
    Ik voel mij nu meer verdrietig als teleurgesteld, ik had er eigenlijk best naar uitgekeken. En ik was zelf best trots op de traktatie;)

Teruggaan en erover beginnen dat durf ik echt niet! Maarja ik heb zeker wel een ander gevoel er aan overgehouden, en mijn volgende dochter gaan nu na vakantie beginnen dus best jammer.
    Het beste is denk ik om na vandaag mij over het gevoel heen te zetten voor mijn andere kinderen want uiteindelijk doe ik het voor hun, dat is het belangrijkste! Vandaag nog maar ff teleurgesteld en verdrietig:(

9. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    misschien dat ze het in alle drukte van kinderen die opgehaald worden vergeten zijn. Superslordig natuurlijk maar ik kan me haast niet voorstellen dat ze het niet gewaardeerd hebben. Maar kan me je teleurstelling echt voorstellen. Jammer dat het zo liep.

10. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

Apr 22, 2009
    1,213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ach wat vreemd en sneu !! Ik ben zelf peuterjuf en bij ons zijn de ouders altijd bij het afscheid aanwezig zodat ze foto's kunnen maken ed.
    Ik prijs ouders altijd om hun creativiteit en als je een kadootje voor je juf hebt ... helemaal super.
    Heel vaak gaan de ouders bij ons de deur uit op zo'n laatste dag zonder gedag te zeggen of een hand te geven.
    Maar als een peuter bij mij komt met een kado dan neem ik daar mijn tijd voor. Het was immers een hele bijzondere tijd.

11. 2lovelychildren

2lovelychildren Niet meer actief

helemaal mee eens.

groetjes

12. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    Je verwacht zeker niet teveel!
    Ik vind het ook echt assosiaal! Ik kan me er dan ook totaal niets bij voorstellen, omdat ik bij ons op de peuterspeelzaal niet anders zie dan dat ouders altijd netjes bedankt worden en het kind een heel leuk afscheid heeft!
    En ook hier zijn de ouders erbij als het kind mag trakteren!

Vervelend voor je dat je er zo een naar gevoel aan hebt overgehouden!

13. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

Feb 2, 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben de juffen wel wat persoonlijks gezegd over het afscheid zelf en je dochter echt gedag gezegd? Heeft je dochter een leuk afscheidsfeest gehad? Daar lees ik niets over.

Ik zie namelijk alleen maar staan dat de juffen niets hebben gezegd over de traktatie en de cadeautjes. Voelt een beetje alsof je een schouderklopje had verwacht omdat je zo je best hebt gedaan.

Een bedankje voor het cadeautje vind ik niet meer dan gepast, maar een schouderklopje voor de traktatie vind ik op zich niet nodig, je kiest er toch zelf voor om iets uitgebreid te maken?

14. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

wat vervelend! hier was dat helaas ook zo. ik heb voor de juffen altijd iets extra gekocht op bijv kerst, oud en nieuw, verjaardagen, afscheid, maar helaas nooit een bedankje of iets aardigs gehoord;) de stagaire daarin tegen was heel dankbaar.

15. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Haha...nee hoor ik verwacht geen schouderklopje;).... zo heb ik het ook niet gezegd, zoals ik eerder zei ik doe het allemaal voor mijn dochter! Ik zei ook 'vooral' over de voorleesboeken omdat dit toch wel echt een cadeau voor de juf was, had in ieder geval wel verwacht dat ze er iets over zou zeggen.

Ze heeft alleen gezegd dat ze het gevierd heeft met de groep verder niks persoonlijks. En bij het weggaan heeft ze mijn dochter wel gedag gezegd dat was verder wel prima, en ze gaf de spullen van de traktatie's mee terug en ik had dan eigenlijk wel een woordje verwacht over dat ze het misschien wel leuk vond dat ik eraan gedacht had om voorleesboeken voor de groep te kopen... persoonlijk denk ik een bedankje is een kleine moeite toch?

16. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het ook heel raar vinden hoor als daar niets over gezegd word! Kleine moeite lijkt me en ik ben ook een juffie op het kdv, en cadeautjes voor de juf worden altijd op prijs gesteld en altijd netjes voor bedankt e.d. ik weet dat ze bij de peuterspeelzaal bij het afscheid ook altijd de ouders erbij laten zijn, zodat ze foto's kunnen maken en mee kunnen feesten en ze lopen zelfs een optochtje met muziekinstrumenten door het gebouw of als het lekker weer is buiten op het plein, vinden de kids geweldig (en ouders ook natuurlijk;))

maar zeker raar dat er neits gezegd is, en ook als wij een hele leuke traktatie hebben voor de kids lijkt het mij logisch om daar even iets leuks over te zeggen, waren het verder altijd wel leuke juffen? ik zou er zelf ook echt verdrietig om zijn hoor!

17. Hamsteren

Hamsteren Niet meer actief

Wat ik eigenlijk niet zo snap... heb je ze dan bij het ophalen helemaal niet gesproken?
    Want toen ik Mandy ophaalde vroeg ik altijd hoe het ging...
    En met de laatste dag, tja dan bedank ik de juffen ook persoonlijk... dus dan is er voor hun ook gelegenheid tot bedanken zeg maar.... ik snap je gevoel wel hoor... ik weet dus alleen niet of dat je ze nog gesproken hebt of dat ze idd alleen maar de spulletjes hebben gegeven.
    Ik denk dat je er voor je eigen gevoel slimmer aan had gedaan, om ze ook persoonlijk te bedanken... dan had je hoogstwaarschijnlijk de juiste aandacht gehad, en dan hadden ze er vast wel wat van gezegd.
    Het voelt alsof het gewoon er tussen door gegelipt is...
    Uiteraad kan je ook over een week heen gaan en gewoon vragen aan de juffies of de kinderen het leuke voorleesboeken vonden.
    Dan geef je ze alsnog de gelegenheid.... maar zonder dat je er om vraagt zeg maar... snap je me?
    Ik val je niet aan hoor... ik denk alleen mee op mijn manier!

18. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Ik heb ze zeker wel persoonlijk gesproken, was helemaal geen vluchtig gesprekje en had ook niet de indruk dat ze haast hadden, het was mooi weer dus ze zaten allemaal heerlijk buiten te kletsen. Tuurlijk heb ik ze ook persoonlijk bedankt, ook mijn dochter heeft ze persoonlijk nog bedankt en gedag gezegd waar ik bij was.. niet anders als normaal toch.

19. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vind het heel vreemd. Hier is het afscheid met de ouders erbij en dan wordt er echt nog even nagepraat en duidelijk afscheid genomen. Zowel van het kindje (kusje, knuffel in het geval van mijn dochter) als van de ouder(s) en dat betekende ook een knuffel en drie zoenen en een stiekem traantje zelfs!

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik vind het ook een erg rare gang van zaken

Als je kindje de laatste dag komt dan mag je als mama/papa toch wel de laatste 10 minuutjes aanwezig zijn op de groep en het afscheid "vieren" met de gemaakte traktaties van mama :(

Erg raar dat ze de ouders er niet bij betrekken en je kindje vaarwel zeggen zonder jou erbij en elkaar niet bedanken voor de prettige tijd en thats it

Komt op mij zo over van "opgerot staat netjes"
    Raar hoor..

Share This Page