vluchtkoffer ziekenhuis

Discussie in 'De bevalling' gestart door dverheul, 2 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    hallo meiden,
    ik ben nu bijna 33 weken en ben al bezig met de vluchtkoffer voor als we naar het ziekenhuis zouden moeten gaan.
    hoe deden jullie dat met het pakje dat erin gaat en welke maat?
    lange mouw,korte mouw korte mouwen bij romper of lange ik zit er in dubio.2 pakjes lijk me handig.
    gewoon shirtje en broekje.ik heb veel kleding gekregen en zijn 1e pakje bij thuisbevalling lig ook al klaar maar wil ook 2 pakjes in zijn koffer hebben

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ehuumm ik geloof dat ik 5 pakjes in de tas heb zitten haha :p
    Lange mouw, want die kleintjes hebben vaak toch wel wat moeite om zich warm te houden in het begin...

3. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    waarom had je er 5 dan,ik ga ook geen 5 nieuwe pakjes kopen haha heb zo vreselijk veel kleding.ik wilde een pakje 50 en pakje 56 doen met sokjes mutsje en jasje

4. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    ik had 3 rompers mee, extra mutsje (die worden snel vies en heb je nodig) langemouw want ze kunnen nog niet op temp blijven. 1e pakje had ik een boxpakje en had inderdaad nog 56 mee maar 50 was zelfs te groot. we moesten langer blijven dus papa heeft nog wat meegenomen. ook is een wikkeldeken of badcape lekker. en vergeet geen jasje en slofjes voor wanneer je naar huis mag.

5. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb gewoon vijf pakjes die ik anders in de kast heb liggen in de tas gedaan, eentje wordt dan het eerste pakje haha ;)
    Ik heb er zoveel ingedaan omdat er ook een kans inzit dat het een ks wordt (eerste ook) dus wilde wat extra hebben...

6. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ja bij ons is het echt een vluchtkoffer ik heb verder totaal geen indicatie,dus 2 pakjes met lange mouw en romper met lange mouw en uiteraard jasje en sokjes en mutsje doe ik het dan goed?

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik heb er een boxpakje in met rompertje met lange mouw en bijpassend mutsje. Maat 50.

Verder nog een broekje met een vestje, sokken, mutstje en een ander rompertje. Maat 50/56. Maar valt heel klein. We verwachten een kleintje.

En dan nog wat extra dingetjes. Zoals een extra romper, een hydrofiele luier, spuugdoekje, speentje en wikkeldekentje.

8. siobhanMcG

2 dec 2011
    41
    0
    0
    benzinestation
    soest
    wij hebben 2 complete setjes in de tas zitten, van romper tot jasje met sokjes en bijpassend mutsje

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hihi ik heb ook 3 setjes in de tas zitten, denk dat ik er nog 1 setje bij doe.

Onze beeb was eerst erg groot geschat en nu normaal, dus ik had er 2 setjes 56 ingedaan en 1 setje 50. Denk dta ik er nog setje 50 in stop.

Overigens moet ik wel even blijven ivm zw diabetes omdat ik insuline spuit. De baby blijft dan even ter observatie 24 uur ivm suikerdip.

Vandaar mijn 4 setjes ;)

Zou als je direct naar huis mag 2 setjes meenemen, kwa maat zeg maar..

10. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    neem ook idd 2 setjes mee en 1 jasje denk ik

11. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja heb ook 1 jasje. Maat 56. Maakt niet uit dat het wat te groot is dan.

Heb bij alle setjes : romper/broekje/shirtje/sokjes/mutsje/slofjes evt.

Nog 2 wikkeldekens, een fleece (zal nu wel niet nodig zijn, maar we wonen nog altijd in ned), een wikkeldeken van de Hema, die dunne.

Verder een zachte knuffeldoekpop, sja je wilt toch wat erbij leggen hihi..

Speentje, al gaat ie die ws niet krijgen omdat ik bv wil geven.

En dan voor mezelf 3 shirts en 2 nachthemden. (ik weet niet hoelang ik blijven moet).
    Twee broeken, en paar sokken, badslippers, ondergoed, toillettas.

12. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    heb jij zoveel positiekleding dan?

13. Pascale75

Pascale75 Actief lid

15 jun 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Ons kindje wordt ook groot geschat dus heb MT 50 weer uit de koffer gehaald. Mss er toch weer indoen??
    Heb 2 pakjes maat 56 erin zitten, met sokjes en mutsjes. Daarvan is 1 met lange mouw en 1 korte mouw. En 2 rompers zonder mouw. Had bij mijn zoontje ook zonder mouw en die is geboren in februari.
    Verder heb ik 1 jasje.

Voor mezelf: nachthemd om in te bevallen. 2 pyjama's voor na de bevalling, 2 grote onderbroeken, huispak om in naar huis te gaan, sokken, slippers, pantoffels, toiletspullen. Champagne staat koud om mee te nemen en voor mijn man kleine deo, shampo, gel, onderbroek en sokken.
    Vorige x moesten we een nacht blijven en ik had alles voor mezelf en niks voor mijn man. En na een nachtelijke bevalling vond die het eigenlijk ook wel fijn om zichzelf ff op te frissen hihi.

14. Mamishka

Mamishka Bekend lid

20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik verwacht een tweeling en heb per baby gewoon 2 mouwloze
    rompertjes, 2 mutsjes, 2 paar sokken en 2 outfits in maat 50 en maat 56

Verder groot shirt om in te bevallen, 1 pyama, 2onderbroeken, bh's, badjas, slippers, toiletspullen en natuurlijke de camera en fototoestel

Ik ga ervanuit dat ik maar 1 nacht in het ziekenhuis blijf...als het langer word kan mijn man altijd ekstra kleding gaan halen...is na eerste 2 bevallingen nooit nodig geweest eigenlijk

Na de bevalling ga ik toch meteen douchen en trek mijn schone pyama aan, neem dan ook geen eksstra kleding mee om het ziekenhuis in te verlaten....Word lekker in pyama en al het ziekenhuis uitgerold :)

Deel Deze Pagina