Het begin?..

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Kim11, Mar 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Volgens mij zat ik in een verkeerde rubriek,. dus probeer het hier nog maar eens:

Hallo allemaal!

Wij zijn nieuw hier op het forum. De afgelopen weken veel gelezen, en nu eindelijk ook maar een account aangemaakt.

1 maart is de implanon verwijderd, sindsdien test ik met ovulatietesten. Aanvankelijk om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus, maar het ging toch anders:

2 maal volgens de ovulatietesten een eisprong gehad. Ook het cervixslijm klopte.

Van de eerste eisprong zou ik ongesteld moeten zijn geweest: Niet geworden, en ook niet zwanger.

Van de tweede eisprong zou ik over een week ongesteld moeten worden. Dus positief testen is nog niet mogelijk.

Wat zijn jullie ervaringen?

2. bo0tjeee

bo0tjeee Bekend lid

Mar 24, 2011
    797
    30
    28
    Female
    Secretaresse
    Gelderland Midden
    Ik ben hier ook vrij nieuw en het lijkt me leuk om hier mee te kletsen.

Ik was op de 9e maart de laatste dag ongesteld, daarvoor de pil gestopt, dus was ongesteld omdat het het einde van m'n strip was. Erna gestopt met de pil. Dus nu moet ik officieel rond de 6e april ongesteld worden, maar met dat ont-pillen zal het dan wel niet gebeuren.

Afgelopen week wel 2 dagen bruinverlies gehad en gister en vandaag buikpijn.
    Zegt dat iets of is het gewoon ontpillen?

Eerst maar is kijken wanneer m'n normale cyclus beginnen zal :)

3. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Hoi Bo,

Klinkt heel bekend, ik ben sinds gisteren voor het eerst echt ongesteld. Ik ben benieuwd..

Het is hier best stil op het forum he? Ik had er een heleboel van verwacht, maar de reacties blijven een beetje uit.

4. Liekj

Liekj Niet meer actief

Hallo!

Vorig jaar al eens eerder gestopt met de pil, maar door omstandigheden toch weer begonnen met de pil.

Vorig jaar heb ik ook lang moeten ontpillen, mijn cyclus was zo onregelmatig, soms wel 60 dagen geen menstruatie!

Ongeveer 9 maanden geduurd, daarna werd het regelmatiger, zo 30 dagen.
    Het is een lastig iets, dat lichaam van ons. Het kan je zo goed voor de gek houden!

Ik hoop dat ik deze keer niet zo lang hoef te ontpillen!

5. skattie84

skattie84 Actief lid

Mar 25, 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    Hoi Kim en Bo!
    Ik ben ook nieuw hier. Jullie klachtjes komen wel bekend voor! Ik ben 28 dec '10 gestopt met de pil en toen op 1 jan een onttrekkingsbloeding gehad (pilongi). De eerst cyclus gaven de ovulatietesten ook veel donkere streepjes aan (maar nog niet zo paars als de maand erna), ik kreeg na 31 dagen mijn natuurlijk menstratuatie. De hele week daarvoor had ik elke dag wel bruinverlies en ik had veel buikpijn. Na die eerste keer ongi kreeg ik daarna op de 14e en 15e cyclusdag een positieve ovulatietest en 14 dagen daarna ongesteld! Nu heb ik op 17 maart (16e dag van mn cyclus) een positieve ovulatietest gehad en flink geklust natuurlijk, dus mijn NOD is nu 1 of hooguit 2 april.
    Hoe gaat het verder nu met jullie??
    Liefs, Skattie

6. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik ben trouwens sinds afgelopen woensdag opnieuw gestopt met de pil! dus nu mijn verplichte menstruatie! en dan hoop ik dat ik in april mijn volgende menstruatie mag krijgen!

7. skattie84

skattie84 Actief lid

Mar 25, 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    Oh hoi Liekj,
    Wij zitten hier tegelijkertijd te typen! haha...
    Dus je hebt nu alweer een tijdje een regelmatige cyclus? Echt vervelend he dat ontpillen. Je besluit te stoppen met de pil en dan wil je er toch meteen voor gaan, maar ja je hebt je lichaam niet in de hand. Bij de een duurt ontpillen weer wat langer dan bij de ander. We hebben er helaas niets over te zeggen :(
    En hoe is de status nu bij jou?? Binnenkort je eisprong of zit je op het wachtbankje??
    Groetjes, Skattie

8. Liekj

Liekj Niet meer actief

Hoi Skattie!
    Ik zag het ook inderdaad! Nou, ik weet mijn cyclus nu nog niet, want heb tussen mijn laatste stop met de pil en deze stop 6 maanden wel de pil gestopt, door omstandigheden toch weer begonnen! Ik mag nog gaan klussen met mijn man en dan kan ik hopelijk op het wachtbankje voor april, zojuist mijn menstruatie gekregen!
    Skattie ik zal voor je duimen dat je ongi uit blijft deze maand en dat je snel met een positieve test in je hand mag staan! :D

9. skattie84

skattie84 Actief lid

Mar 25, 2011
    301
    2
    18
    Z-H
    Hoi Liekj,
    ik zag inderdaad daarna dat je woensdag bent gestopt en nu pilongi bent. Zodra het over is gewoon aan de slag met je man en dan kan je ook op de wachtbank april. Gezellig, kom je bij ons kletsen?? "wachtbankje april"
    En bedankt voor je lieve woorden! Ik hoop voor jou natuurlijk ook dat het snel raak is, wat zeg ik gewoon in 1 keer!!! ;)

10. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik zal me aansluiten bij het wachtbankje forum!
    Dan ga ik nu maar eens naar het werk, tijd voor een lange saaie vergadering! En dat met dit weer!

11. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Als het goed is, heb ik nu mijn eerste echte cyclus,. Ik ben in jaren niet zo verschrikkelijk ongesteld geweest als nu.

Ik ben reuze benieuwd.

Als ik mijn vorige eisprong neem, en dan kijk tot hoeveel dagen ertussen heeft gezeten tot de ongesteldheid, dan kom ik op een cyclus van 24 dagen.

(via sensitest.nl) ik heb gegokt, tot ik op de dag van de eisprong kwam. Dan kwam ik uiteindelijk op een cyclus van 24 dagen.

Ik hoop dat het lukt. Wanneer zouden jullie beginnen met klussen?

12. Liekj

Liekj Niet meer actief

Ik zou gewoon klussen wanneer je er zin in hebt, en vooral in de week voor je ovulatie wat meer klussen! Je kunt in ieder geval niet teveel klussen ;)

13. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    3,050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hoi meiden.. ik ben in november 2010 gestopt met de pil.. toen waarschijnlijk?? een vroege miskraam gehad en door omstandigheden weer even begonnen met de pil.. nu 21 febuari weer gestopt met de pil.. netjes mijn ontrekkingsbloeding gehad.. en nu mijn 1e cyclus van 30 dagen.. valt dus nog wel mee.. ik ben inderdaad ook hevig ongesteld maar gek genoeg met minder buikpijn als met de pil.. terwijl ik juist aan de pil ging vanwege mn pijn..
    Ontpillen is bij iedereen weer anders.. in november vanaf dag 1 last gehad van allerlei vervelende kwaaltjes.. mijn eerste cyclus nu totaaal geen last.. af en toe wat steekjes meer niet..

Ik hoop dat het snel raak is bij jullie!

Liefs Mariahh

14. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    @Liekj, ja dat is natuurlijk waar.

@Mariahh, dat hopen we allemaal denk ik!

15. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

Mar 28, 2011
    1,474
    395
    83
    Hee allemaal! ook pas gestopt met de pil.. Vorige week ongesteld natturlijk na de laatste pil en nu maar is afwachten hoe het loopt! hoe oud zijn jullie? ik bijna 25 en mijn vriend 27 groetjes

16. Liekj

Liekj Niet meer actief

@ Mariahh, dat heb ik inderdaad ook! heviger ongesteld, maar veel minder pijn en krampen dan wanneer ik de pil slik!

@Marloesje24: Welkom! En succes met zwanger worden!
    Ik ben 23 en mijn man is 29.

17. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ha, eindelijk iemand die dat ook heeft, ik heb ook veel minder (lees: bijna geen) krampen nu ik gestopt ben met de pil. Vroeger ook nooit last gehad. Het is nu wel heviger en langer (7 dagen). Ben zelfs al eens van pil gewisseld omdat ik zoveel buikpijn had..

Ik hoor meestal alleen maar andersom, dat mensen na de pil juist wel pijn hebben, dus ik was er een beetje bang voor, maar gelukkig hier niet zo!

Hopelijk allemaal snel zwanger! :D

18. Liekj

Liekj Niet meer actief

@Leo85: Ik ben ook blij te horen dat er meer mensen zijn die inderdaad omgekeerde hebben, haha je hoort inderdaad meestal dat mensen de pil nemen om van de maandelijkse pijntjes af te zijn, bij mij werd dat alleen maar erger..
    Bij mijn pil menstruatie voelde ik het wel aankomen maar kon je nog weleens te laat bij het toilet zijn (lekker smakelijk) maar met natuurlijke menstruatie voel ik iets, ga ik naar het toilet en dan komt het ook pas netjes als ik op het toilet ben, heel vreemd, wel erg fijn!

19. marloesje24

marloesje24 Fanatiek lid

Mar 28, 2011
    1,474
    395
    83
    vind het erg fijn dat ik hier kan lezen en kan kletsen.. ! Hier kan je alles kwijt! voorals omdat je het niet aan iedereen gaat rondbazuinen dat je bezig bent met zwanger raken... !
    Zijn jullie allemaal al lang bezig?
    Vind het erg spannend allemaal.. maar we hebben er erg veel zin in! :)
    Groetjes

20. Liekj

Liekj Niet meer actief

Het is moeilijk vind ik om het niet te vertellen! Want het is allemaal spannend en het is fijn om erover te kunnen praten.
    Vorig jaar hebben we het een tijd geprobeerd, maar door omstandigheden ben ik toen weer begonnen met de pil, na ongeveer 8 maanden.. dus in september weer begonnen met de pil en nu in maart ben ik opnieuw gestopt met de pil! Dus beginnen we opnieuw, zijn dus nog niet zo lang bezig!
    Waar komen jullie vandaan?

Share This Page