Ervaring Nutrilon goede nacht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Vlinder3, 2 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik zag vandaag bij de supermarkt Nutrilon goede nacht 2 staan in poedervorm en vraag me toch af wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Nu krijgt ze 180cc-6 schepjes opvolg met 3 voedingsschepjes rijstenbloem.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  3. Troeleke

Troeleke Lid

29 feb 2012
    92
    0
    0
    Nederland - Belgie
    ik heb het aan mijn zoon gegeven. vond eigenlijk niet echt iets uitmaken. Hij werd toch wakker ' snachts, net als na de gewone nutrilon

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb het net geprobeerd. Ik gaf normaal rond 20 uur 180/6 gewone opvolgmelk en daarmee red ze het tot ca 7:30 uur, maar wel met rond 6 uur een wakkere periode waarin we voor het speentje moeten lopen. Na een keer of wat valt ze dan wel weer in slaap dus ik concludeerd daaruit dat ze niet echt honger heeft??
    Echter van de week 3 nachten lang een proefverpakking pyjamapapje gebruikt en prompt slaapt ze zonder morren door tot na zevenen?!
    Ik vond het ook teveel suiker bevatten, vandaar mijn keuze voor Nutrilon Goede nacht.
    Nou, dat was geen goede!
    Vanaf een uur of 24 begon ze flink te huilen, zoals we al heel lang niet van dr gehoord hebben! Ik denk buikkramp ofzo? Zeker geen verveel-huiltje of hongerhuiltje. We hebben dr weer in slaap gekregen door uiteindelijk een 50cc warm water met een heel klein beetje melkpoeder te geven. Vervolgens werd ze toch weer rond 6 uur wakker -zoals altijd- en na de speen sliep ze voor de verandering wel weer door tot 8:15! Dus waarschijnlijk verzadigd het wel langer, maar die krampen zijn het me niet waard! Ik probeer het nog 1 keer, maar als we dezelfde ervaring hebben verdwijnt ie linea recta in de prullenbak!
    Zo te lezen kan ik dus beter gewone rijstebloem gaan geven?
    Is Nutrilon Goede nacht trouwens hetzelfde als Forte voeding? Ik dacht dat er ook johannesbroodpitmeel in zat?

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn zoontje vond het niet lekker, liet een halve fles staan, en sliep daardoor nog minder. Hier altijd gewoon melk gedaan met rijstebloem, en later zonder.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nutrilon goedenacht is standaard Nutrilon met rijstebloem (zie link die ik hierboven gaf). Geen wonder dat sommige kinderen er flink buikpijn van krijgen f gaan stuiteren, net als wanneer je rijstebloem aan hun normale voeding toevoegt. (al is dat laatste dus wel voordeliger).

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    @dirksmama: maar dan wel met een ander smaakje dan de standaard rijstebloem. Want beide kinderen vonden het zeer vies...

8. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Het ruikt idd een stuk zoeter ( mijn dochter vindt het dus wel lekker!) maar het is geen pap zoals met rijstebloem, het blijft wel vloeibaar?!
    Afgelopen nacht half om half aangeboden en nu had ze geen krampjes. Ze kreeg om 8 uur de eerste fles vanmorgen, wat wel later is dan normaal. Maar ze blijft wakker worden voor de speen, dus daar helpt t niet voor hoor ;)
    Kortom; ik maak het pak leeg en wie wet probeer ik nog wel gewone rijstebloem.

9. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Heb het ook een tijdje gegeven. De papfles in de avond (het vervolg op de rijstebloem) vond ik niks en dacht dan maar dit proberen. Ging verder goed, noa dronk het goed op en had er geen last van. Alleen toen het een keertje op was en ik nog geen nieuwe had (vrij snel al, geloof dat ze het toen net een paar weekjes had) heb ik haar een keer gewoon opvolgmelk gegeven en ik merkte eigenlijk geen verschil. Ze sliep gewoon zoals altijd. Dus tja toen maar weer gestopt met de goedenacht.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Als ik het zo lees dan blijf ik maar gewoon op standaard met rijstenbloem.
    Is een stuk voordeliger ook.

Deel Deze Pagina