alweer 8 maanden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spannend22, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi hoi,

Wat een rust hier!!
    @ Minimoon, hoop idd dat het positief uitvalt. Durf het eigenlijk niet te hopen. Tot nu toe geen bruinverlies dus misschien......Ga morgenochtend testen als ik dan nog geen bruinverlies heb. Spannend!!!!
    Hou jullie op de hoogte!!

2. minimoon

minimoon Niet meer actief

Spannend!!!! Ik duim.....

(ik heb even gepost in het zwangerenforum over zwanger na missed abortion; dus was hier even afwezig....Ben nog net als Angelhope aan het zwabberen. Vandaag weet ik zeker dat het mis is.....)

3. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames!
    Ook heb 8 maand geleden miskraam gehad( missed Abortion) en nog niet zwanger, ik krijg er ook steeds meer moeite mee en toch nu even behoefte aan meiden die hetzelfde meegemaakt hebben. Vandaar toch maar weer forum terwijl ik probeer er niet teveel mee bezig te zijn( wat moeilijk is).
    mijn cyclus wordt ook steeds vager nu, heel vervelend, ik voelde altijd goed mijn ei, nu steeds minder, ben soms bang dat er iets aan de hand is naar mijn miskraam.
    Ik lees hier ff mee, fijn om te lezen dat er meiden zijn die zwanger zijn!!gefeliciteerd!!!!
    en de andere meiden, houd hoop en we gaan ervoor!!

4. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lieve Angelhope, ik heb je voorbeeld opgevolgd.
    Ook ik ben zwanger. Op naar 13 weken!!

5. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Miek, wat naar dat jij ook al zo lang moet wachten na de miskraam. Ik hoop dat jij ook snel een positieve test in handen hebt!

Loontje, ik hoop zo dat de misselijkheid wijst op een zwangerschap!!

Minimoon, tegen die onzekerheid zie ik ook erg op! Gaat gewoon goed komen!!

6. minimoon

Wat een super nieuws Kwebbel. Oh ik ben zo blij voor je. Hoe voel je je? Heb je snel een echo, neem aan van wel? Nu Loontje nog en we hebben een volle bak voor juli.

Hoi Miek - welkom, maar vervelend dat het zo lang moet duren. Weten we lees van, dus kom je verhaal doen. Hopelijk voor jóu ook snel resultaat!

7. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwebbel, gefeliciteerd meid!!! :D
    Wat een heerlijk nieuws! Wat goed dat je 'onze traditie' toch hebt voortgezet ;) Ik ben zo blij voor je! Hoe lang ben je nu precies dan? en hoe voel je je? En inderdaad, wanneer ga je je eerste echo laten doen?

Loontje, kom op meid, we zitten hier in een super positieve spiraal, die gaat bij jou gewoon doorzetten hoor! Ik duim voor je! Spannend!

Minimoon, ja hier ook nog steeds aan het zwabberen. Sommige dagen heb ik er totaal geen vertrouwen in, andere dagen weer wel. Vandaag gelukkig wel. Heb meer dan voldoende symptomen (moe, misselijk, gevoelige borsten en witte slijmdraden), dus ik voel me hoopvol :D. Hoe beroerder ik me voel, hoe gelukkiger ik ben :p.

Kan gewoon niet wachten tot die eerste echo. Ik weet niet of ik het ga volhouden om tot de 26e te wachten, dat lijkt nu nog een eeuwigheid ver weg. Maar ja, ook niet tof als je al eerder gaat en dan nog geen duidelijkheid hebt natuurlijk. Stel dat het hartje nog niet klopt, dan kunnen ze natuurlijk nog niet met zekerheid zeggen dat het ook echt mis is. Kortom: ik ga erg mijn best doen om te wachten. Ik heb die vrijdag ervoor een bedrijfsfeest van mijn man zijn werk, dus als ik het vlak daarvoor zou doen, kan het zijn dat dat hele feest zwaar verpest is natuurlijk. Dus maar wachten tot die maandag de 26e, dan ben ik 7 weken en 4 dagen.

Ik las trouwens op internet dat de kans op een miskraam eigenlijk helemaal niet eens zo heel erg groot is nadat de bevruchting/innestelling eenmaal een feit is (positieve test). Tot 35 jaar maar 10% kans, van 35 tot 40 20% kans. Kortom, ik zal rond de 15% zitten. Veeeeeel grotere kans dus dat het gewoon goed gaat. Daar hou ik me aan vast. Misschien helpt het jullie ook een beetje :)

8. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Angelhope, kan me voorstellen dat het spannend is!! en idd positieve gedachte van je!! houd daaraan vast!!
    en Loontje al getest?hoop positief? ik krijg denk ik vandaag of morgen mijn ei dus ongeveer over 2 weken pas mijn nod :(
    duurt ook nog weer zolang he.
    Hoop inderdaad dat dit een vruchtbaar forum is... bij de vorige werd iedereen maar zwanger,( wat natuurlijk voor die meiden fijn is) ma erg frustrerend eigenlijk, vandaar dat ik wat minder op forum zit maar niets helpt haha
    fijne dag allemaal!

9. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben sinds vorig jaar oktober een ware forum-voyeur, na mijn spontane miskraam en daaropvolgende curettage, vind ik mijzelf steeds weer terug op dit forum en ik vind jullie wijze van elkaar steunen en met elkaar meeleven zo leuk, dus ik dacht... ik kruip maar eens achter het toetsenbord en uit de anonimiteit, de anonimiteit in ;).

Even kort, ik ben mama van een geweldige jongen van 3 jaar oud, vorig jaar zou ik op zijn verjaardag mijn zwangerschap bekend maken, helaas is het toen twee weken daarvoor misgegaan. De daaropvolgende curettage is mij enorm zwaar gevallen en ik heb lang het gevoel gehad te moeten herstellen. Wel hebben manlief en ik vanaf dag 1 besloten er weer voor te gaan. Nu een jaar later, nog steeds geen nieuwe zwangerschap, terwijl het bij beide eerdere zwangerschappen meteen raak was. Enorm frustrerend, ook omdat het leeftijdsverschil tussen mijn zoon en een eventueel brusje steeds groter wordt.

Ik zou het gezellig vinden om af en toe mee te komen kletsen, ruimte voor 1 meer?

10. minimoon

#190 minimoon, 13 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2012
    @Miek - is idd niet leuk als het lijkt alsof het alle anderen wel 'lukt' maar wij snappen de gevoelens iig wel, en hopelijk steekt het elkaar aan?

@erith - welkom. Lastig he? Ik heb ook heel erg geworsteld met het groeiende leeftijdsverschil. Als het deze keer goed gaat, is mijn dochter al weer 4 bij de geboorte. Gaat ze net naar school. Je wilt het misschien anders plannen maar je lichaam doet daar niet aan mee. Helaas. d hopelijk helpt het meekletsen.

@ loontje - en????????

@ Angelhope - jij dus 1 dag voor mij de echo. Goed om zo die 75- 80% in gedachten te houden. Dat roept ml ook - het gaat vaker goed dan fout. Maar ik merk dat ik hey nit z makkelijk loslaat.

11. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Miek en Erith, welkom bij ons groepje. Hopelijk kunnen jullie hier de steun vinden die je zoekt. Ik vind het zelf echt een last van mijn schouders om hier te kunnen praten met meiden die hetzelfde meemaken en die elkaar echt begrijpen.

Inderdaad, moeilijk als iedereen in zo'n groepje dan ineens zwanger wordt, alleen jij niet. Wat dat betreft ben je wel net op het 'verkeerde' moment bij ons binnengekomen :p Maar weet je wat? Iedereen hier begrijpt het heel goed dat het moeilijk is om te lezen dat er weer iemand zwanger is. Maar het gevoel is dubbel, want het geeft je ook weer hoop. Toch? Als zij na zoveel miskramen weer zwanger is, dan kan ik het vast ook. Hou je daar maar aan vast hoor!

Lieve Loontje, wij hopen allemaal hier met heel ons hart dat het voor jou ook raak is natuurlijk. Hoe prachtig zou dat zijn?! Heb je al durven testen? Ik duim onophoudelijk voor je en stuur alle positieve gedachten jouw kant op hoor!

Hier gisteren een heerlijke dag straalmisselijk doorgebracht :D Op naar weer zo'n dag. Ja, die percentages hebben mij ook echt wel wat rust gebracht. Iedere keer dat ik me toch weer zorgen begin te maken, om wat voor reden dan ook, haal ik die percentages er weer bij. En daar word ik dan toch wat rustiger van. Veeeeeel grotere kans dat het goed gaat komen dames. We gaan d'r voor!

12. minimoon

Ik heb vandaag al 3 keer zitten loeren of Loontje al heeft gepost. Ik hoop het toch zo......

Hoe is het verder met de anderen?
    @Kwebbel - hoe voel je je?
    @Angelhope, jij schreef het al, lekker ziek.
    @Erith en Miek - hoe is het daar? Klussen bij Miek geloof ik, toch? Hopelijk is het raak! Zitten we samen op het wachtbankje, jij voor de test en ik voor die echo (was minder bang voor de test denk ik zo achteraf!)
    @Krulletje - en jij, we hebben al een tijdje niets meer van je gehoord?

Succes allemaal!

13. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey dames!
    wat fijn om te lezen dat iedereen hier zo meeleeft! en idd vanaaf weer klussen we doen het maar weer om de dag, had gedacht dat ei al voorbij was, maar ik denk nu pas vanavond ofzo, weer dag later!bah snap er niks meer van, maargoed mijn ovutest was net overduidelijk positief! hadden jullie dat ook? dat je twijfelt als alles nog wel goed is? en tips zijn welkom!!
    @angelhope kan me voorstellen dat het je nu heerlijk vindt al die kwaaltjes!en hou het in gedachte..meestal gaat het goed!!
    @minimoon lijkt mij ook wel weer spannend een eerste echo, maar ook heel mooi!hou dat in je achterhoofd!!geniet er ook een beetje van he!

14. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Erith, van harte welkom. Gezellig dat ons kleine clubje groter wordt!
    Ik hoop dat je hier fijn je verhaal kwijt kunt en steun vindt.
    Zelf heb ik er veel aan gehad om te schrijven met meiden die hetzelfde hebben meegemaakt. Hoop dat je snel in verwachting mag zijn van een wondertje!

Miek, dat iedereen om je heen in een topic zwanger wordt herken ik wel.
    Heb in 2 topics (1 nog steeds) geschreven. Bij beide hebben de meesten al een kindje, terwijl we tegelijk begonnen.
    Maar aangezien dit ook een vruchtbaar topic is ga jij ook gewoon snel zwanger zijn en verhuist ons clubje naar het zwanger-zijn-deel, haha.

Minimoon, hoe gaat het met jou. Is je goede gevoel over de zwangerschap al terug?!!

Angelhope, fijn dat je kan genieten van je misselijkheid. :D
    Meis, deze zwangerschap gaat gewoon goed komen.
    Naar mijn percentages kijk ik maar niet meer, want die worden hoger naarmate je meer mk hebt gehad.
    Maar ik heb een goed gevoel over deze zwangerschap.
    Alles verloopt tot nu toe nog zoals het hoort.

Fijne avond!
    Liefs Kwebbel

15. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi meiden,

Hoe is het hier? Ga even bij lezen.

@ Mieke, welkom hier. Snap je helemaal wat betreft je cyclus. Hier hetzelfde doorgemaakt. Hopelijk ondanks alles toch snel een posi test. En idd iedereen zegt maar je moet er minder mee bezig zijn maar leg maar eens uit hoe. Dat is toch hartstikke moeilijk. Vooral als je idd overal tussen de zwangeren zit. En je ei al gevonden? Gebruik je ovutesten??O lees van wel. Werk aan de winkel ;).

@ Kwebbel, gefeliciteerd!!!! Duim voor je dat ie blijft plakken meid!! Super!! Hoe voel je je?

@ Angelhope, snap je onzekerheid. Maar het gaat gewoon goed!!

@ Erith, welkom hier!! Er is altijd plaats voor eentje meer. Snap je helemaal. Wilde ook graag maar 1-1.5 jaar tussen mijn oudste en een brusje maar helaas dat is ook niet gelukt. Hoop voor jou ook dat je snel een posi test hebt!! En idd het delen scheelt zo veel.

@ Hier eindelijk het verlossende woord, ik ben zwanger!!! Ik had di morgen geplast in een potje en toen werd Britt wakker. Haar bij ons in bed gelegd, tv aan. Ikke druppels op de test gedaan. Controle streep verscheen meteen, geen 2e streep. Ik denk dat wordt niks. Onder de douche gesprongen en na 5 min gekeken. En ja hoor duidelijk 2 streepjes!!! Jippie!!! Kon het niet geloven. Ben toen gaan werken en heb 's avonds Britt opgehaald bij het KDV en haar het t-shirtje aangetrokken wat we al besteld hadden maar nooit hebben kunnen gebruiken. Mijn vriend was helemaal in shock. Echt leuk!! Dus de misselijkheid en buikpijn zal wel de innesteling zijn geweest. Ben wel blij maar ook hier overheerst de onzekerheid al voelt het wel beter als de vorige keer. Heb af en toe nog buikpijn maar dat zakt af in rust en ben ook nog af toe wat misselijk. 10 dec 1e echo. Leuk!! Hopelijk mogen jullie snel volgen allemaal!!
    Ga nog even bankhangen en zo bedje slapen. Heb veel gewerkt dus ben erg moe. Tot van de week meiden!!

16. minimoon

Gefeliciteerd!!!!!!

Ik had al zon vermoeden omdat we nog niets hoorden. Echt heel fijn. Blij dat je je toch goed voelt en dat het raak is. Nou, da's dan toch mooi, vier van ons binnen dezelfde maand zwanger. Hopen dat het allemaal planners zijn. En dat voor Miek en Erith deze zwanger golf heel heel heel snel overslaat naar hun toe.

Slaap ze allemaal (nou ja behalve jij Angelhope ;) werk ze! )

17. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

@Loontje, Gefeliciteerd! Hoe voel je je? Wow, met recht een vruchtbaar forum:), geeft mij eigenlijk wel een positieve impuls. hoop doet leven (hopelijk ook in onze bm @miek).

@allen, bedankt voor het warme welkom, superlief zeg!

Hier weinig nieuws onder de zon, ik zou vandaag een afspraak met de gyn vanwege klachten, m.n. veranderingen in mijn cyclus (PMS!) vanaf het moment van de curettage, maar deze is gisterenmiddag afgeblazen, ook dokters hebben de griep... Ik baalde er echt enorm van, ik zie zo op tegen de afspraak, wordt het ook nog eens een week verzet. Maar ja, dinsdagochtend dan maar. Verder geen idee wat de afspraak in gaat houden hoor, ik hoop op een echo, heb na mijn curettage nooit een nacontrole gekregen en ze gingen in het ziekenhuis zo slordig met mij om, dat ik eigenlijk altijd weinig vertrouwen heb gehad in de kwaliteit van de ingreep. Verder maar weer eens wachten op de volgende ronde, nog 9 dagen te gaan...

welterusten allemaal!

18. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Loontje, ook vanaf dit topic GEFELICITEERD!!

Erith, oh wat toevallig, hiervoor ben ik vorige week ook naar mijn huisarts geweest.
    Voor de PMS wilde hij niets geven omdat ik zwanger wil worden. Bij mij was dat ook echt ontstaan na mijn 2e miskraam.
    Begon bij mij snel na mijn eisprong en hield op als ik ongesteld werd.
    Heb wel van meerdere vrouwen gehoord die dit hadden na een miskraam, zal dus waarschijnlijk niet van door de ingreep komen maar door je hormonen.

19. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loontje, gefeliciteerd meid! Wat een heerlijk nieuws! :D

Sjonge jonge, dit topic is in zeer korte tijd enorm veranderd. Wat een geluksmaand! :p Hoe geweldig dat we nu bijna allemaal tegelijkertijd positief testen na al die maanden! Ongelooflijk.

Miek en Erith, zeker wel blij dat je je bij ons hebt aangesloten he? Het lijkt besmettelijk namelijk! ;) Ik hoop werkelijk dat het voor jullie ook heel snel raak mag zijn. Ben je nog even goed aan de bak geweest Miek? Hou in gedachten, het is voor een goed doel! :)
    Erith, frustrerend voor je meid, dat je nog niet echt verder kan. Hopelijk komt er gauw duidelijkheid en kun je weer vooruit gaan kijken. Wij kennen hier allemaal dat gevoel. Volhouden, het gaat goedkomen hoor!

Hier vandaag weer een lekker optimistisch gevoel. Ik begin de 'routine' in mijn symptomen nu wat meer te herkennen. s' Morgens zijn ze over het algemeen minder aanwezig en gedurende de dag nemen ze toe. Behalve de misselijkheid, die is er in vlagen, maar juist vaak weer in de morgen :). Heerlijk, heerlijk, wat een genot :D

Ik word trouwens wel al een beetje dik. Het is nog wat vroeg, toch had ik het bij de vorige ronde ook al wel zo vroeg. Het zegt dus verder niets over de kwaliteit van de zwangerschap/het vruchtje. Zegt geloof ik vooral wat over de darmen. Maar toch vraag ik me af: hoezo darmen? Want als je normaal eens last hebt van je darmen loop je toch ook niet meteen met een dikke buik rond? :( Iemand enig idee hoe dat zit? Ik zag ergens anders op een topic ook al een foto van iemand die bij 5 weken al echt een superdikke zwanger buik had (zo erg is het hier niet hoor, meer alsof je wat te veel gegeten hebt ;)).

Verder ben ik heel erg aan het aftellen. Nog anderhalve week, en dan weet ik zoveel meer. Ik heb op verschillende plekken gelezen dat je als je een hartje hebt gezien bij 7 of 8 weken, de kans op een miskraam daarna nog maar 2% is!

Iedere keer dat ik aan die eerste echo denkt slaat de angst me letterlijk om het hart! Toch heb ik het gevoel dat dat eerder komt door eerdere ervaringen dan dat ik echt geloof dat dat nu weer gaat gebeuren. Ik heb eigenlijk best een goed gevoel over deze zwangerschap. Hoewel dat ook weer helemaal anders kan zijn als je het me morgen nog eens vraagt ;)

Hoe is het met alle andere zwangeren hier? Hoe ervaren jullie het zoal?

20. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Slecht nieuws, het lijkt erop dat ik mk 4 ga krijgen.
    Vannacht de hele nacht buikpijn en vanmorgen bloedverlies.
    Dus ik vrees het ergste.

Liefs Kwebbel

Deel Deze Pagina