alweer 8 maanden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spannend22, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel Angelhope, hoop ik pfff ik weet gewoon niet wat ik moet denken!!
    Maar wat weer ff onzeker voor je zeg! Konden ze niet ff gelijk duidelijk naar je zijn, goed van je dat je zelf ff mensen met kennis hierover hebt gebeld, maar leef met je mee, en misschien komt het allemaal goed, maar snap nu heel goed dat je je erg onzeker voelt!

2. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh lieve Angelhope, wat een onzekerheid ineens weer.
    Ik gun je zo erg een onbezorgde zwangerschap!!!
    Heel bijzonder dat je zwanger bent van een tweeling.
    Meis, ik duim voor je dat je lijf dat bloed zelf oplost en dat je over 7 a 8 maanden 2 kleine wondertjes hebt.

Miek wat super!! Gefeliciteerd. Ook voor jou vast weer een spannende tijd.
    Hihi, ik was net zo hyper als jij toen ik een positieve test had!

Nou Erith, dan strooi ik maar even wat HCG rond hier, want besmettelijk is het zeker om zwanger te worden!

Minimoon, ben benieuwd naar je echo! Duimen draaien!

Hier gaat het goed, duik zo weer ff mn bed in, dan voel ik me straks weer fit.
    Voel me nog steeds zwanger. Blijf wel broekloeren, maar zolang ik geen druppel bloed verlies houd ik vertrouwen.
    Net even leuk wat nieuwe planten gehaald voor in huis. Ze krijgen bij mij vaak weken geen water :), dus tja, dan zijn ze vanzelf een keer aan vervanging toe.
    Nu dus weer helemaal blij met het eindresultaat.

3. minimoon

minimoon Niet meer actief

Even korte reactie van mij (nog geen echo gehad, is vanmiddag - hier is het nu half twee Angelhope).

@ Miek - SUPER. wat onwijs spannend. Morgen nog maar een testje?
    @ Erith - hcg hier niet te stuiten dus alles wat over is komt nu naar jou
    @ Angelhope - meis, hoe vervelend ook, hier is niets over te zeggen denk ik. Zou je eem extra echo kunnen vragen volgende week?

4. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Angelhope, wat een spanning weer! wat naar dat je nu na het fijne gevoel van gisteren, je toch weer zoveel zorgen hebt. Ik duim heel hard door voor je, veel sterkte met wachten tot je volgende afspraak maar weer.

@ Miek!!!! Wow!!! wat goed zeg, gefeliciteerd! Kan je het al wat geloven?

@hier, armen wijd, kom maar op met al die HCG! :D

5. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus jullie vinden het ook allemaal positief???:) ik voel me ook niet alsof ik ongi moet worden, mijn borsten doen alleen maar meer pijn, en hoofdpijn soms, en hele zware ogen, moe!
    @ kwebbel leuk is dat altijd nieuwe dingen voor in huis halen, wordt ik altijd helemaal vrolijk van!
    @minimoon, ben benieuwd naar je echo! en idd denk morgenvroeg nog ff testen, kijken wat vriendleif zegt straks, heb al foto geappt van testjes:)
    @ Erith ja ik weet het eigenlijk niet hahaha, gaat weer van alles door me heen! Idd het helpt dus, houdt ze goed open, ik ga mee doen met hcg strooien als ik zelf ook genoeg heb!:)

6. minimoon

Weer even snel want op weg via supermarkt naar kind ophalen. Hartje klopte nog em mat 8 weken. Dus alles wijst op goed op weg. Over 2 weken weer!

7. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw, wat heerlijk Minimoon!! Lekker genieten!

8. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super Minimoon!!! idd lekker genieten!!
    Ik ga denk ik morgenochtend weer testen, denk dat ik niet eerder dan eind morgenmiddag weer hier ff wat kom posten! fijne avond allemaal!

9. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames :),

Hoe is het hier?

Miek, al weer een testje gewaagd? Ik vind het er zeer hoopvol uitzien in ieder geval hoor. Als het innestellen goed gaat, gaat het helemaal lukken lijkt me.

Minimoon, fijn dat je echo goed was hoor. Geeft toch een boel rust en vertrouwen he? Weet je dat je kans op een miskraam daalt naar 2% zodra je het hartje hebt zien kloppen? Ik vind dat zelf nogal een rustgevende gedachte :)

Erith, het SPAT werkelijk alle kanten op in dit topic. Het kan haast niet anders dan dat het gauw raak is bij jou ook hoor.

Lieve Kwebbel, blij te lezen dat het allemaal goed gaat bij je hoor. Lekker genieten. Wanneer heb je nou weer een echo?

Hier is de rust een beetje weergekeerd. Heb vanmorgen nog met iemand gesproken van het ziekenhuis, ze belde me over de referral, maar we kwamen natuurlijk toch even op het bloed en de hartslag. Ook zij was heel erg geruststellend. Ze zei dat het heel veel voorkomt zo'n bloeding, en ook een onregelmatige hartslag is geen reden tot grote zorgen. Zeker niet bij een tweeling, waarvan een van de twee gewoon soms wat minder makkelijk te vinden is, te zien is. Dat was al heel prettig om te horen.

Maar nu kreeg ik ook het echo rapport in de post vandaag, en dat klonk allemaal uberhaupt veel optimistischer dan wat mijn dokter me over de telefoon had verteld. Er staat dat er een MINIMALE bloeding is (dat is toch prettiger dan een zware opmerking over bloed in een vruchtzak). En over de hartslag van Twin B staat helemaal niet dat die onregelmatig is, er staat dat de hartslag is gezien op de live echobeelden maar dat hij niet gemeten kon worden. En dat klopt ook met wat die dame van de echo een paar keer zei: Twin B ligt moeilijker qua positie om te vinden en daardoor ook moeilijker te meten.

Sjonge, best een behoorlijke opluchting hier. Ik vind het allemaal ineens een stuk minder heftig en eng en ongerustheid dan gisteren. Tuurlijk heb je nooit garanties voor de toekomst, maar het lijkt dan toch op dit moment allemaal best mee te vallen. Ik heb er weer wat meer vertrouwen in :)

De volgende echo staat nu geboekt voor maandag 10 december. Hopelijk laat Twin B zich dan lekker goed zien en zien ze er beiden fantastisch uit. Er stond trouwens in het rapport dat 'Twin A shows a confident heart beat'. Klinkt ook goed he? :D

Ze hebben ook allebei een eigen vruchtzakje en er zit ook nog iets van een tussenschotje tussen ofzo (of het is een eigen binnenzak en een eigen buitenzak, ik weet het nog niet precies). Hoe dan ook, de kansen op overlijden zijn aanzienlijk kleiner wanneer ze een eigen zak hebben dan wanneer ze alles moeten delen. Ook al gunstig dus :D

Ik ga d'r nu gewoon weer even lekker van proberen te genieten. Het is wel heel erg leuk om dit nieuws aan mensen te vertellen hoor, hun ogen springen zowat uit hun kassen als ze horen dat ik nu een tweede tweeling verwacht! :D

10. minimoon

he allemaal

@angelhope - dat klinkt inderdaad een stuk beter! wat fijn dat je je weer rustiger voelt. en op naar 10 december
    @miek - en??????
    @alle anderen - hoe is het bij jullie?

@hier - tja, die 2% waar je het overhebt Angelhope, ik merk dat ik het nog moeilijk vind daar in te geloven. Vorige keer was het een missed abortion - we kwamen er met een echo op 9w5d achter dat met 8w5d het hartje was gestopt. Ik had niets maar dan ook niets door. Geen klachten, geen symptomen, geen afname symptomen etc. Dus ik ben toch wel nog wel bang dat dat weer gaat gebeuren. Ik denk dat ik bij de volgende echo, met 10 weken, wel weer rustiger zou zijn. Maar zeker weten doe ik het nog niet. Het is bij mij echt logica zegt 2% maar gevoel zegt: vorige keer ging het ook mis...... Enfin, het hartje klopte, het was gegroeid, dus het gaat de goede kant op!

11. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    gelukkig Angelhope dat je het weer wat positiever ziet, klinkt idd allemaal al wat beter!
    En grappig toch om te vertellen dat je weer een tweeling krijgt, echt geweldig!!
    @Minimoon ja lijkt me ook toch weer wat spannend, maar probeer vast te houden aan wat Angelhope zegt!
    Hier nog niet getest vanmorgen..... vind best goed van mezelf, ze zeggen toch na 48u verdubbeld het, dus ik dacht kan beter donderdagmorgen doen, is het hopelijk duidelijker! en ik vind het eigenlijk ook eng... straks is het toch weer negatief ofzo, wel heb ik nog pijnlijke gezwollen borsten, en soms beetje beroerdachtig maar niet heel erg... en nog geen bloedverlies, nog helemaal niks! wel witverlies, en eigenlijk steeds vervelend zeurderig gevoel in onderbuik, dit vindt ik eigenlijk wel eng.... lijkt soms net ongipijn, en dan weer soort spierpijn, net alsof ik contstant mijn onderbuik aanspan ofzo, vind ik wel een beetje eng, nouja spannend morgen, ik hou jullie op de hoogte, wordt weer einde van de dag, weer werken gelukkig..

12. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Angelhope, dat bericht klinkt inderdaad een stuk positiever, wat fijn! Lekker dat de rust wat wedergekeerd is. Hoe reageerde ml eigenlijk toen hij hoorde dat het er weer twee zijn?

@ Minimoon, wat heerlijk dat de echo er goed uit ziet! Rustig aan en probeer er van te genieten, ondanks dat dit soms wel heel moeilijk is. Wij hier duimen gewoon weer door tot de volgende echo.

@ Miek, en? Het is donderdagochtend.... Getest?

@ Loontje, hoe is het bij jou? Lekker aan het zwangeren?

@ Kwebbel, fijn dat het bij jou allemaal lekker gaat en lekker je huis zo opfleuren. Ik heb gisteren van een collegaatje maar wat nieuwe planten gekregen, ik maak me ook schuldig aan het verwaarlozen ervan en zij vond mijn dode stekkies echt niet meer kunnen:)

@ hier weinig nieuws onder de zon, druk bezig met voorbereidingen voor Sinterklaas, weekend volwassenen-viering, woensdag natuurlijk pakjesavond. Allemaal zo gezellig weer:)

13. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

He meiden,

Hoe is hier?

@ Erith, snap nu waarom je man zo boos was in het ZH. Een opeenstapeling van fouten. Balen meis. Ben je al bij de gyn geweest voor een echo? O nee volgende week. Wanneer??
    Gezellig hè die Sinterklaas. Hier ook lekker het weekend genieten. Echt leuk.
    @ Miek, ik zie ook een licht streepje. Snel nog eens testen. Heb je dit al gedaan? Spannend!!! Morgenvroeg testen hoor!! Hier ook veel witverlies en gevoelige borsten. Dus testen morgenvroeg!!

@ Angelhope, jee wat een heen en weer geslinger tussen verdriet en vreugde. Mijn duimen draaien en als ik het zo lees lijkt het wel mee te vallen. Ik heb ook 10 dec echo. We gaan beiden voor een goede!!

@ Kwebbel, hier ook krijgen de planten regelmatig te laat water. Ach ja, met iets nieuws fleurt het huis ook regelmatig op.

@ Minimoon, fijn dat de echo goed was. Probeer toch te genieten meis, het is zo snel voorbij. Knuffel!!

@ Hier gaan we het toch niet het weekend vertellen. Schoonmoeder is van de cadeau's en daar heb ik nog geen zin in. Eerst wat verder zijn en de echo hebben gehad. Dus wordt het Kerst. Verder is de verkoudheid over en voel ik me minder moe. Dat is echt fijn. Moet nu 2 lates werken dus zal hierna wel weer moe zijn maar goed. Lekker het weekend vrij en Sinterklaas vieren. Zin in!!! Verder geen kwaaltjes als wat gevoelige borsten. Probeer dan ook zoveel mogelijk te genieten. Meiden tot morgen!! Ga nog even bankhangen

14. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dames vanmorgen nog ff getest, wel iets duidelijk, maar wil eigenlijk dikkere streep! haha
    Maar het is nu ook vandaag mijn nod, dus kan misschien logisch zijn, lichte test?
    Maar nog geen ongi te bekennen!!! Normaal wordt ik altijd 13 dgn naar mijn ei ongi, vandaag is het precies 14 dagen terug,wel nog witverlies en borsten, dus is goed teken loontje??:)
    pfff vind het zo spannend, vanmorgen weer steeds zeurend gevoel gehad in onderbuik, nu al poos weg.. hadden jullie dit ook?
    Ik zou zo ff foto plaatsen van mijn testen, kunnen jullie ff oordelen, als jullie dat willen natuurlijk!
    @ Erith, gezellig he die december dagen! wij doen het dit weekend ook met mijn familie!
    @Loontje knap dat jullie het nog voor jullie houden... snap het wel van wat je zegt betreft kado's etc, maar aan de andere kant, ik heb nu zoiets, als mijn ongi wegblijft hou ik het niet lang geheim, ten eerste omdat het ook niet lukt, iedereen in mijn naaste omgeving weet van mijn miskraam, en dus het nogal opvalt nu ik geen borreltjes drink en sigaretjes rook,( ben nu voor zekerheid al 3 dagen gestopt!!)
    Waneer is je echo Loontje??
    hoe is het met de andere dames?? ik hoor ook niks meer van krulletje ofwel??? misschien wat gemist?

15. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zijn ze dan, inmiddels wel ingedroogd,
    van eergistermorgen, gisteravond, en laatste met roze dop is van vanmorgen

Bijgevoegde bestanden:

16. minimoon

Duidelijke streep hoor Miek. En die wordt nog wel donkerder! Ergens heb ik pp een forum een lijst voorbij zien komen welke tests op elk niveau hcg reageert. Dat verschilt enorm, waarbij kv 2 v5 al heel vroeg reageren, dus daarbij dan ook sneller een dikke streep.....

@loontje - wij zeggen het ook pas met kerst. Enerzijds omdat het dan 12 weken is, en anderijds omdat met Sint al zo veel gebeurd. En stiekum ook omdat ik het vorige keer aan meerdere mensen had verteld, en toen ging het mis..... Overigens weet mijn moeder het wel, want die was net bij ons toen ik met die kleine bloeding naar het ziekenhuis ging. Zij bleef om op te passen ;)

@Angelhope - is ml dit weekend wel thuis? Ben overigens ook wel nieuwsgierig wat hij zei toen je het vertelde van een 2de 2ling!

@Krulletje - hoe is het met jóu?
    @ erith - jij volgende week naar gyn?
    @kwebbel - en jij, wanneer mag jij weer?

@hier - weekend! Heerlijk. Ook bij ons sinterklaas dit weekend. En verder rustig aan!

17. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, Miek, ik zie het tweede streepje ook duidelijk:) Super!

18. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Even kort, ben erg druk, ons zoontje is zaterdag jarig.
    Al de hele avond bezig met een taart voor hem.

Miek, hij wordt al duidelijker hoor.
    Angelhope, ben benieuwd hoe het nu met je is, hoop dat het vertrouwen weer snel terug komt. Mijn echo is 6 december, om uurtje of 10.
    Fijn weekend Minimoon, geniet van het Sinterklaasfeestje.
    Ik herken je gevoel wel wat betreft percentages van miskramen.
    Ik heb ook teveel meegemaakt om vol vertrouwen te hebben.
    Wij zagen 3 dagen voor het mis ging het hartje van ons kindje nog kloppen en het vrolijk spartelen in mn buik, helemaal op termijn (maar wel al weken bloedverlies) en 's morgens vroeg werd ineens het kindje geboren met 12.4 wk. Vandaar dat ik pas na 13 weken echt durf te genieten.
    Loontje, nou ja is toch ook leuk, is het nog even jullie geheimpje.
    Fijn dat je je weer wat beter voelt, fijn Sinterklaasfeestje gewenst!!
    Erith, waar zit jij nu in je cyclus dan? Jij ook al Sinterklaas vieren, gezellig hoor. Wij hebben het allemaal al gehad, omdat wij verjaardag hebben dit weekend.

Meiden, ik ga nog ff wat dingen doen en dan snel mijn bed in, morgen weer werken.

19. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal :),

Hoe is het hier?

Minimoon, kan me het helemaal voorstellen dat je er nog niet gerust op bent als je de vorige keer het hartje hebt zien kloppen en het alsnog mis is gegaan. Betekent dat dat jij bij die 2% hoorde? Of geloof jij niet in die 2% nadat je het hartje hebt gezien :(

En om even jouw vragen te beantwoorden, nee mijn man is pas volgende week zondag weer thuis :(. Ik heb hem alleen nog maar per mail 'gesproken'. T' is toch wat? Hij vindt het in ieder geval wel geweldig dat we weer een tweeling krijgen. Het voelt zo bijzonder en speciaal aan. Hij vroeg me of ik iemand ken met twee tweelingen, en nee, ik ken niemand :)

Miek: ik vind jouw testen overduidelijk hoor. Al bij die eerste twee, die leken precies op die van mij. Ik kreeg ze ook veel minder duidelijk op de foto dan in de realiteit. Maar ik zag toen al heel duidelijk een streepje. En die van vandaag/gisteren is helemaal heel duidelijk. Wel ben ik altijd erg voorzichtig met testen voor de NOD, omdat het innestellen dan nog fout kan gaan. Heb ik een aantal keren meegemaakt, positief testen en dan later toch weer negatief. Maar, als je testen duidelijker worden, dan is dat toch ook een zeer goed teken. Ik heb er alle vertrouwen in hoor! :)

Loontje, wij allebei op 10 december, wat leuk! Inderdaad, we gaan allebei voor een hele goede echo. Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen, van het nog niet zo vertellen. Ik had dat ook wel een beetje, ook een soort van bijgeloof. Maar nu het er twee zijn, kan ik me gewoon niet meer inhouden ;). Kan het wel van de daken schreeuwen :D Ik heb ook wel zoiets van: mocht het nu toch nog misgaan, wil ik toch dat mensen het weten. Het is te heftig om weer alleen mee te maken. Vandaar dat ik het wat heb losgelaten, en het gewoon zo vertel aan mensen hoe het loopt. Onze naaste familie weet het nu. En verder is het een kwestie van, als we mensen 'tegenkomen' en het voelt goed, dan vertel ik het gewoon...

Kwebbel, jouw echo komt ook al weer snel dichterbij. Je kijkt er vast enorm naar uit he? Ben je ook zenuwachtig, of valt het mee?

Erith, ik hoop zo dat er voor jou ook heel gauw goed nieuws mag komen. We leven allemaal met je mee hoor. En ja, het ziet er toch gunstig uit voor alle leden van dit topic! We gaan d'r met zijn allen voor :D

Hier dus nog steeds in mijn eentje met de jongens. Is soms wel pittig, vooral omdat we hier verder ook echt helemaal geen familie hebben zitten. Ik ben uitgeput van de zwangerschap, en vrijwel de hele dag misselijk. Heb enorme honger maar tegenzin in eten. En dan dus twee jongens van 3,5 hier rondrennen, rusten zit er gewoon niet in ;) Maar goed, als ik dan weer denk aan de mogelijkheid dat ik er straks nog twee bij ga krijgen, dan krijg ik wel weer energie en ga ik gewoon verder.

Ik ben vooral gewoon enorm dankbaar en blij. En ik heb nog altijd veel liever al die symptomen, dan helemaal niets. Bij mij was de enige aanwijzing voor de miskraam, het afnemen van zwangerschapssymptomen, en daar let ik dan dus ook veel op. Al is het vals positief, het is toch positief. Het doet mij goed en geeft me hoop, dus het kan geen kwaad, denk ik dan maar.

Nu lekker weekend, genoeg afleiding. Wij hebben Sinterklaas hier vorige weekend al gevierd, vanwege het vertrek van ml. Dus voor ons is Sinterklaas nu weer 'terug naar Spanje'. Wij kijken al vooruit naar de kerst :D

Fijn weekend allemaal!

20. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

He meiden,

Wat een gezellig gekwebbel hier.

@ Miek, ik zie ook duidelijk 2 streepjes. Dus een voorzichtige gefeliciteerd. En anders testen met die van CB. Dat vind ik echt een bevestiging omdat het dan gewoon geschreven staat.

@ Kwebbel, kan me voorstellen dat je idd pas na die periode kan gaan genieten. Hier speelt het ook wel in mijn achterhoofd. Als ik die 8 weken maar voorbij ben. En dan natuurlijk op naar de 12 maar het voelt allemaal zo anders als met de MA dus heb wel vertrouwen. Nog een kleine week en dan weer echo. Leuk!!

@ Vertellen, ik wilde het eerst ook meteen vertellen maar het voelt idd wel goed om het nog even voor ons te houden. Maar of ik het nog tot de Kerst volhou. We zullen het zien. Het valt verder ook niet op dat ik zwanger ben. Fliet american vind ik niet zo lekker, drinken doe ik af en toe (ben meestal de BOB) en roken doe ik niet dus dan is het makkelijk geheim houden.
    Maar kan me idd voorstellen dat iedereen het van de daken wil schreeuwen!! Gewoon doen wat goed voelt!!

@ Angelhope, kan me voorstellen dat het pittig is met 2 mannetjes en dan helemaal alleen. Mijn collega heeft pilletjes gehaald tegen de misselijkheid. Misschien ook iets voor jou?
    De symptomen stellen idd wel gerust.

@ Hier, weinig te melden. Britt is vanmorgen naar het KDV dus even tijd voor mezelf. Ga zo even beginnen aan het opruimen van mijn kledingkast. En dan vanmiddag werken. Tussendoor nog even wat eten en een tukkie doen denk ik. Was gisterenavond toch wel moe. Maar ja, bijna weekend!! Zin in!! Fijn weekend allemaal en voor degene die nog Sinterklaas vieren, veel plezier!!

Deel Deze Pagina