alweer 8 maanden na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door spannend22, 11 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minimoon

minimoon Niet meer actief

He

@Miek - nog getest?

@Loontje - lekker zo'n rustig ochtendje. Ik zit nu op de bank terwijl dochter boven aan het 'rusten' is (dwz druk kletsen en poppen verzorgen, echt een meisje!)

@Ego - de 9 weken (waar het vorige keer mis ging) komen dichterbij. Super eng vind ik het. En opeens bedacht ik me gisteren dat ze vorige keer na de vaststelling van missed abortion iets zeiden over bloed en antistof B. Geen idee wat het is. Heb vanochtend al met vroegzwangere poli gebeld, maar die wist het ook niet. Ga nu maar bellen met gewone ziekenhuis. Zal vast niets zijn, maar ik zie opeens voor me dat er iets mis is met m'n bloed en dat het dan weer fout gaat........... Zucht. Het is soms niet makkelijk om mij te zijn!

2. minimoon

#302 minimoon, 30 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 nov 2012
    @weer ego: wat een verschil maakt het he, of iemand tijd neemt, luistert...... Had een heel lieve vk aan de telefoon, die meldde dat het niets met de zwschap te maken heeft maar puur omdat ik dan toch bij een evt bloedtransfusie mogelijk ander bloed moet toegediend krijgen. Ha ha ha. wat een theemuts ben ik ook!

3. Miek25

Miek25 Lid

20 jan 2012
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halllo dames!
    Nee vandaag niet getest, wou morgenvroeg doen, vindt het beetje eng... maar eigenlijk was ik vanmiddag best beroerd, dus goed teken en geen bloed dus nu echt 15 dgn na ei vandaag dus ben benieuwd morgen, zal als ik tijd heb foto plaatsen als test knalt, hoop het en dan niet meer testen denk ik, dan moet ik het echt geloven haha!
    @minimoon haha ik zou hetzelfde hebben hoor, maar fijn dat je gerustgesteld bent!

4. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Miek, en, en, en? :(

:D

Ik heb er alle vertrouwen in dat er nog een donkerder streep zal staan vanmorgen, maar voor alle zekerheid laat ik mijn duimen voor je draaien hoor!

5. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Minimoon,

En, ben je nu weer even wat geruster? Kan me goed voorstellen dat je je zo voelt hoor. Hier nog eentje die meteen in paniek raakt als ik niet net zo misselijk ben als gisteren ;)

Hopelijk bereiken we allemaal gauw die 12 weken met allemaal goede echo's. Maar we hebben hier toch een positieve 'run' op het moment he? Dus gewoon even doorzetten met zijn allen :D

6. minimoon

He allemaal. Hier gaat Sinterklaas vandaag langskomen dus ben de rest v.d. dag bezig. Maar was benieuwd naar nieuws van Miek......

7. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,

Net weer terug van een druk Sinterklaasweekend, weer vreselijk verwend allemaal en het heel gezellig gehad, morgen nog op de psz, woensdag pakjesavond en dan is de eerste decemberdrukte weer even geweest. Op naar de volgende! Hebben jullie een gezellig sintweekend gehad?
    M.b.t. mijn cyclus, ik heb maar even een banner geplaatst, wel zo duidelijk. Morgenochtend naar de gyn.

Miek, weer getest??? Ik gok op een donkere streep:D

Minimoon, tijdens mijn zwangerschap bleek dat ik anti-M in mijn bloed heb, heeft inderdaad te maken met je eigen bloed en dit is onschadelijk voor de kleine, ik draag nu een transfusiekaart bij mij. Fijn dat je iemand aan de lijn kreeg die je gerust kon stellen, inderdaad, een luisterend oor scheelt enorm.

8. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    #308 Angelhope, 3 dec 2012
    Laatst bewerkt: 3 dec 2012
    Hallo dames,

Sjonge Miek, je weet ons wel in spanning te houden! Alsof wij zelf nog niet genoeg spanning in ons leven hebben op dit moment ;)
    En, heb je alweer getest? Hopelijk ben je gewoon druk met Sinterklaas en er daarom nog niet aan toegekomen om het hier te laten weten!

Kwebbel, hoe was het feestje zaterdag? Je echo komt ook al lekker dichtbij, hoe voel je je erover?

Minimoon, wanneer is de 9 weken precies bij jou? (klopt je banner nog precies of niet?) Denk je dat je er daarna wel wat geruster op kunt zijn?

Loontje, hoe is het bij jou?

Erith, fijn dat je een goed weekend hebt gehad. Beetje leuke afleiding is nooit verkeerd he? En fijn dat je nu even een bannertje hebt aangemaakt voor je cyclus, want wij willen het wel graag allemaal even precies bijhouden hier :D

Hier weinig nieuws. Beetje een suf weekend gehad zo zonder ml (we hebben verder ook helemaal geen familie hier). Maar ik voelde me toch ook niet zo fit, dus kwam niet heel slecht uit. Ik merk dat ik zelf een stuk rustiger ben sinds ik het rapport van de echo heb gezien. Klinkt allemaal een stuk minder heftig. Natuurlijk ben ik nog wel nerveus voor komende maandag, maar niet zo extreem als voor dat rapport. Toen dacht ik min of meer al dat het wel weer over zou zijn :)

Kortom: ik kom de week wel door. :)

Ps: mijn banner klopt niet met wat de echo zei, dus eigenlijk zou ik nu 7 weken en 3 dagen zijn. Een week minder dan mijn banner. Maar ik laat het maar even zo staan tot de volgende echo, voor hetzelfde geld word ik dan weer vooruitgezet ;)

9. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey allemaal,
    even een update , bij de gyn geweest, nog geen eieren die op springen staan. Volgende week weer... spannend wel...

10. minimoon

He allemaal.

Nog geen nieuws van Miek. Duimen draaien.
    Erith - jammer dat er nog geen dikke eieren te zien zijn. Hoe ver voor t springen kunnen ze die spotten? Was de gyn deze keer minder vervelend? Of was t iemand anders?

Angelhope - nog even en dan is ml terug en heb je een tweede echo achter de rug. En dan is d vermoeidheid en alles hopelijk ook snel over.

En de anderen?

Hier alles ok. Banner klopt bij mij Angelhope. Dus nu 9 weken. Spannend..... Heb nog wat symptomen maar kijk gewoon uit naar vlg echo.

11. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miek, al getest??

Minimoon, al 9 weken, goed zeg! Volgende week nieuwe echo?

Ik had idd een andere gyn, de man waarmee ik eigenlijk vorige keer een afspraak had, hij was toen in de OK dus kreeg ik een collega. Ik kende hem nog van mijn serotoniteitsonderzoek tijdens mijn zwangerschap van mijn zoontje, heel aparte man, zegt bar weinig, maar komt wel professioneel over. Dit was echt puur alleen een echo, verder totaal geen communicatie. Conclusie: Baarmoederslijm is helemaal goed qua dikte en vorm, maar helaas nog geen groeiende follikels. Gisteren ben ik echt compleet van de leg geweest hiervan, Paniek!!!!:$ Maar, nu is het wat bezonken. Ik denk ook gewoon een korte luteale fase te hebben, aangezien ik ook altijd pas erg laat kan testen (1-2 weken later pas positieve tests gehad), dus dan zou het kloppen dat er nu nog geen dikke eieren zijn. De grootste was nu 7mm, moet uitgroeien tot zo'n 18-25 leert een internetzoektocht mij. Nu moet ik over precies een week weer, wat ik wel lang vind, hopen dat er dan niet al een gesprongen is... Ik moet zeggen, zoveel vertrouwen als ik erin had toen ik gisteren heen ging, heb ik nu niet meer, ik houd mijn hart vast....
    Mijn banner, vooralsnog niet aan te houden, mijn ei komt (als hij er uberhaupt komt:() in ieder geval niet over twee dagen.

12. minimoon

@ Erith - kan me het helemaal voorstellen dat je bang bent de eieren te missen. Flink klussen in ieder geval - altijd leuk toch? Enne, ik had/heb een kort lf van 11 of 12 dagen. Dus ei was meestal pas dag 18. Wist ik niet voor ovu testen. En omdat alles variabel is (dus ook lf hoewel die niet super veel varieert) kan het iedere maand toch net weer anders zijn. Toch weer dat cameraatje in de buik ;)
    Sterkte iig.
    @hier - echo op 12 december. Verder super moe maar da's omdat ik vannacht van 1 tot opstaan om 6 uur wakker heb gelegen..... Jammer.

13. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Hoe gaat het hier met iedereen?

Erith, kan me voorstellen dat dat heel onrustig aanvoelt. Je wilt toch graag weten waar je aan toe bent he? Ik hoop voor je dat je eitjes gauw groter zullen groeien en gaan springen, zodat je je er weer wat geruster op kunt gaan voelen. We leven met je mee meid!

Minimoon, 12 december volgende echo. Moeilijk dat afwachten he? Ik heb mijn echo op 10 december. Begin de laatste dagen weer een stuk onzekerder en angstiger te worden. Mijn zwangerschapssymtomen zijn aanzienlijk aan het afnemen. Ik ben minder misselijk, mijn borsten zijn minder gevoelig, heb geen witte slijm meer. Aangezien dat bij mijn miskramen de enige aanwijzingen waren dat het mis ging, word ik daar nu erg onzeker van. Bovendien gisteren het nieuws gekregen dat mijn medicatie voor mijn schildklier behoorlijk omhoog moet. Duurt alleen een week of 2 a 3 voordat je lichaam het begint te merken. Ik ben dus erg bang dat het misschien te laat is. Stomme huisarts, ik had het haar nog zo gezegd! :x

Als het praktisch gezien haalbaar zou zijn geweest, zou ik denk ik toch even langs de emergency van een ziekenhuis zijn gegaan voor een echo om te kijken of het goed gaat. Maar het is allemaal te ver weg en ik zit met mijn twee jongens natuurlijk. Dus het gaat helaas niet. Zal dus moeten afwachten tot maandag. Mijn god, ik hoop zo dat het nog goed gaat met die twee. Als het nu weer misgaat, ik weet werkelijk niet hoe ik daar dan overheen moet komen :(.

Hoe is het met de anderen hier?

Miek, ik begin me nu wel een beetje zorgen te maken hoor. Niets voor jou om zo lang niets van je te laten horen. Ik hoop dat het goed met je gaat?

Kwebbel, hoe is het met jou meid?

Loontje?

14. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou begin ik ook nog wat bloed te verliezen. Minimaal en bruinig, dus het zou 'oud' bloed moeten zijn. Ik word er toch nog wat nerveuzer van dan ik al was :(

Het kan natuurlijk dat bloed zijn dat in het ene vruchtzakje was gezien op de echo... Dat hoop ik dan maar.

Ik wou dat ik even voor een echo kon gaan, maar dat is helaas niet haalbaar op het moment...:(

15. minimoon

Even een hele korte reactie van mij - lees net je bericht Angelhope. Houd moed. HEt afnemen van symptomen hoeft helemaal geen teken te zijn van miskraam - dat fluctureert. Maar ik snap natuurlijk de ongerustheid, en je hebt al begrepen dat ik ws de eerste zou zijn om inderdaad naar het zh te gaan. Is dat ook niet mogelijk in een lunchpauze morgen? Het is nu natuurlijk nacht..... Probeer wel goed te slapen. Dikke dikke knuffel en ik duim.

16. Angelhope

Angelhope Bekend lid

20 jun 2012
    503
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Minimoon,

Wij lopen hier 7 uur voor op jullie, het is hier dus einde van de middag/vroeg in de avond.

Ik werk alleen op maandag en dinsdag vanaf kantoor. Op woensdag werk ik vanuit thuis en de rest van de week ben ik vrij. Wij wonen helaas nogal ver weg van alles, dus het is een enorme onderneming om naar het ziekenhuis te gaan. En dan nog alle spullen inpakken voor de jongens, oppas voor ze zien te vinden, zo'n eind rijden... Dat gaat gewoon niet lukken, jammer genoeg. :(

Ik kijk het vanavond en morgenvroeg nog even aan. Als het dan nog zo is, dan ga ik het wel regelen op een of andere manier. Maar ik wil ook niet al te snel in de paniek vliegen. Zoals jij ook al zegt, afnemende symptomen komen natuurlijk wel eens voor, hoeft niet een miskraam te betekenen. Maar ja, als je dan ineens ook nog eens bloed ziet, terwijl ik dat mijn hele zwangerschap nog niet heb gehad... Maar ook daar zijn eventueel andere verklaringen voor te vinden.

Ach, ik ben gewoon eventjes weer wat bangiger nu. Hopelijk morgen weer wat beter :)

Ik blijf erg benieuwd naar iedereen hier. Het wordt hier toch wat stiller de laatste tijd?

17. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    hey meiden,

sorry dat ik niets meer van me laat horen. Merk dat ik geen puf heb op om maaar 1 topic iets te plaatsen...Lezen gaat wel, dat houdt ik redelijk bij, maar echt schrijven lukt vaak niet....

Met mij gaat het redelijk...Ben nu alweer bijna 18 weken zwanger...Moet wel 1,5 dag in de week minder gaan werken omdat ik tegen hoge bloeddruk aan zat 3 weken geleden, misselijk/kokhalzen bleef en erg vermoeid blijf...Werkte de ene week 5 en de andere week 6 dagen, dus dat was ook wel beetje veel...Nu dus terug naar 3,5 dag in de week....Lijkt me heerlijk!
    Vorige week weekje vakantie gehad..Was heerlijk bijkomen..Al ben ik van woensdag op donderdagnacht flink ziek geweest met een buikgriep...Dus dat was minder fijn..Daar ben ik weer van opgeknapt, alleen merk wel dat het weer btj terug bij af is met vermoeidheid, hoofdpijn etc...

Nu 3 dagen (met vandaag erbij) heerlijk maar 3 halve dagen werken...Vandaag werken, morgen cursus, vrijdag werken...Dan heerlijk weekend....

Lees dat het hier ook opzich goed gaat met jullie...Lastig al die onzekerheden hè! Kan ik me goed voorstellen hoor! Deze tijd is exact jaar geleden van onze miskraam..Gelukkig heb ik het druk zat en hoef ik er niet hele tijd aan te denken, maar spookt wel regelmatig door mn hoofd.

Sorry voor mijn ego berichtje....Ik zal proberen af en toe wat van me te laten horen als jullie dat leuk vinden....

Groetjes van mij!

18. Erith

Erith Lid

13 nov 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, Angelhope... Ben je net weer rustig en positief, krijg je dit! Ik leef met je mee, draai mijn duimen en zoals je zelf ook al zegt, symptomen kunnen komen en gaan, het wegblijven hiervan hoeft niets te betekenen. Houd vol en houd moed.
    Hoe gaat het nu? Is het bloeden opgehouden of zet het door?Wat frustrerend dat je huisarts toch weer zo'n inschattingsfout maakt, terwijl je het nog wel aangegeven hebt.

Minimoon, alweer wat meer uitgerust?

Miek, waar ben je? gaat het goed?

Loontje, Kwebbel, Krulletje, alles wel?

Mini ons, wat fijn dat je minder dagen kan werken, ik kan me voorstellen dat dit een wereld van verschil kan uitmaken!

Hier, een bouwplaats is er niets bij :p. Nou maar hopen dat eisprong gauw/uberhaupt volgt....

19. Kwebbel

Kwebbel Bekend lid

13 jul 2011
    692
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Ben ff wat minder actief. Komt op een dag weinig uit mn handen door vermoeidheid.

Erith, wat balen dat je ei er nog niet aan zit te komen. Maar als je om de dag klust dan kan je hem iig niet missen toch!
    Meis, ik hoop dat het ook voor jullie snel raak mag zijn.

Angelhope, ik snap dat je weer extra ongerust bent door het bloedverlies, maar als het oud en bruin is dan kan het prima dat er niks aan de hand is toch.
    Ik las in het juli-bevallijsttopic ook over allemaal meiden met bloedverlies maar toch goede echo's.
    Lastig dat het voor jullie moeilijk te regelen is om te gang te gaan voor een echo.
    Zou fijn zijn als je weer gerust gesteld wordt en je weer kunt gaan genieten (zover als dat mogelijk is natuurlijk ivm verleden). Ik duim voor je dat alles goed is met de 2 kleintjes in je buik.

Mini ons, wat ben je al weer een eind op weg. Heb je de 20-weken echo al bijna?
    Goed dat je minder bent gaan werken, zorg maar goed voor jezelf.

Minimoon, hoop dat je tijd vind om weer wat bij te slapen.

Hier morgen om half 10 echo. Vind het zo spannend, de zwangerschap voelt gewoon goed. Maar het blijft toch onvoorstelbaar dat het deze keer goed zal gaan. Mn man probeert zich ook erg in te dekken, kan zich ook echt nog niet voorstellen dat het goed zit.
    Maar hij voelt zich ook niet de hele dag zwanger.;) Hoop dat ik vannacht toch goed kan slapen. Ben zo bang dat morgen onze droom weer in duigen valt... Het blijft een dubbel gevoel!
    Ik laat het jullie weten hoor!

20. mini ons

mini ons Actief lid

20 sep 2012
    253
    23
    18
    Ik snap dat zo enorm goed je gevoel voor je echo! Maar komt goed! En moet bekennen dat ik iedere echo zenuwachtig ben en steeds maar denk: als het hartje maar klopt! De rest is bijna "bijzaak"....vrijdag heb ik weer controle met echo.... 17december heb ik de 20weken echo....zyn dan 19+2weken onderweg....by anderen vind ik byna 18weken altijd zo ver klinken terwijl ik dat nu niet echt door heb en zoiets heb van ja kben blij alsk het ga voelen, dan ga ik het misschien nog meer beseffen....dus ben benieuwd....
    Dat aan mezelf denken vink egt moeilijk....er moet echt iemand tegen my zeggen dat ik bijv minder moet werken anders had ik nu nog door gewerkt. Mja kben blij datt zo is gelopen en dat mn leidinggevende er geen probleem van maakte maar me juist extra tegemoet kwam!

Succes morgen ik denk aan je!!

Deel Deze Pagina