Supergefeliciteerd Angelhope - heb vandaag aan je zitten denken, want het is mijn NOD vandaag (nog niets, maar dat kan zeker nog komen, zo voelt het wel). Dus dacht dat jij ook bijna rond testen zou zitten. En dus toch nog een (laat?) verjaarscadeautje voor je! Echt super. Ik hoop natuurlijk dat het geheel en al goed verloopt. Fingers crossed. En bij de anderen? Nog nieuws?
Ha Minimoon, Ga jij nog niet testen? Of ben je er echt heel zeker van dat het niet raak is? Ik ga morgen weer testen. Vandaag slaat de angst en onzekerheid voor een witte test morgen wel weer toe. Heb het te vaak meegemaakt om nu echt onbezorgd te kunnen zijn. Ik hoop dus maar weer dat ik vandaag de hele dag straalmisselijk zal zijn, al voel ik me nu op dit moment nog prima. Ben erg benieuwd naar hoe het met de anderen gaat hier, jullie zijn zo stil? Heeft iemand nog iets van Krulletje gehoord ook?
Nou ik wilde absoluut niet testen, maar vanochtend nog geen ong. weet niet wanneer ovu wad want niet getest. Toch nog maar ff een ovu testje gedaan en dubbele streep. Ben alleen thuis dus kan niemand melden. Ben net als jij Angelhope heel voorzichtig. Ik test morgenochtend ws en dan komt ml s middags ook thuis. Oooihhhh ik durf t bijna niet aan te denken. Hoe kan ik in godsnaam vandaag normaal werken? ..... Wordt vervolgd.
Oh Minimoon, Wat SPANNEND!!! Had je geen zwangerschapstest in huis, dat je een ovutest hebt gedaan? En hoe betrouwbaar is dat? Ben je d'r wel zeker van dat je ongeveer twee weken geleden je ei had, en niet nu? Ik hoop voor je dat het raak is, laat je het even weten morgen? Ik ben hier toch wel weer hoopvol gestemd nadat ik vandaag weer twee keer dat slijmverlies had. Ik hoop zo dat ik morgen ook weer positief test. Maar zelfs dan ben ik nog niet helemaal overtuigd hoor. Volgende week een positieve test, en dan geloof ik pas echt dat de eerste horde genomen is. Dan is het op naar de eerste 12 weken mijlpaal. Het uit mijn hoofd zetten lukt me dus totaal niet op het moment . Kan de hele dag nergens anders aan denken. Heel vermoeiend en zenuwslopend. Soms zie ik gewoon een witte test voor me, en dan schrik ik me lam en word ik heel bang voor morgen. Maar toen weer die twee draden, dan word ik weer hoopvol. En zo schommel ik de hele dag maar heen en weer Ik hou jullie op de hoogte!
He Angelhope Ik heb wel gewone testen, maar heb meer ovu testen. Was minder zonde indien omowit, was mijn zuinige gedachte Ze meten in feite hetzelfde. Het zou wel heel heel heel raar zijn als ik nu pas een ei zou hebben, want zit op dag 31 en ben eigenlijk altijd tussen 28 en 30 dagen. Vandaar. En daarnaast, ik ging testen omdat ik opeens lichter ben (en dat had ik bij de zwangerschap van mijn dochter ook) en omdat mijn baarmoedermond al een paar dagen heel raar is..... niet heel hard en niet heel laag (dus zeker niet hoog en zacht rond ovulatie). Al met al.... ik schommel lekker met je mee!!!!!!!
Hoi hoi meiden, Hoe is het hier. Even lezen. @ Minimoon, gekke dag van de week als je uitgerekend was. Dat heb ik in december. Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden. En een baaldag mag toch wel een keer?? Sterkte!! O maar er is ook een dubbele streep. Duim voor je!! Zenuwslopend hoor!! @ Kwebbel, goed geklust?? Mag 14 nov op het kinderwensspreekuur komen. Ben benieuwd. Fijne vakantie gehad zo te lezen. Lekker hoor!! @ Angelhope, wow!! Nu nog maar even afwachten. Duim voor je dat de beeb blijft plakken!! En geniet van je misselijkheid . @ Hier, gisteren al een posi ovutest gehad. Wilde eigenlijk maandag al beginnen met klussen maar vond het nog erg vroeg en we waren allebei total loss. Dus niet geklust. Had ik gisteren ineens een posi ovutest. Op dag 12 al. Zit normaal op dat 14/15. Baalde er wel van maar ja gisteren maar geklust en morgen nog een keer. Hopen dat het genoeg is. Ook een keer in een ander standje gedaan want dan hebben we misschien wel meer geluk. We zullen het zien. We gaan aankomend weekend iig lekker een weekendje weg. Daarom zou het goed uitkomen maar ja nu dus niet. Ach misschien helpt het ontspannen wel lekker voor het innestelen enzo. We zullen het zien. Na het weekend weer op de wachtbank. Tot volgende week!!
Hallo meiden, Vanmorgen weer getest, en dikke vette positieve streep!!! Ik dacht eerst dat ik me pas 'zeker' zou voelen als ik volgende week nog positief test, maar ik moet zeggen dat ik nu toch al wel behoorlijk overtuigd ben hoor, vooral omdat de streep zo duidelijk dikker is dan eergisteren . Verder voel ik me weer straalmisselijk, HEERLIJK!!! Nu maar hopen dat de symptomen blijven, aangezien ik bij mijn laatste miskraam helemaal geen symptomen van miskraam had, alleen maar dat mijn zwangerschapssymptomen geleidelijk aan afnamen. Bij toeval werd toen ontdekt dat het mis was Maar goed, de eerste stap is er . En daar ga ik nu eerst maar eens even lekker van genieten . Op naar de eerste 12 weken (op 28 december zijn die voorbij). Op naar een gelukkig en gezond nieuw jaar Minimoon, hoe is het bij jou, alweer getest ondertussen? Ik zou ook deze maand mijn uitgerekende datum van mijn miskraam hebben. Ik vind het zo fijn dat ik die nu niet hoef mee te maken zonder een kindje in mijn buik... Loontje, ik hoop dat je doorzetten beloond wordt, ik duim voor je Kwebbel, ik hoop dat wij op dezelfde lijn blijven zitten, en jij ook deze keer positief test. Dan hebben we elkaar vanaf het begin af aan 'nagedaan' Succes allemaal!
He Ik heb gisteravond nog maar een zws testje gedaan en die was posi. Dus..... Het begin is er. Toch raar he, ik wist zeker dat t m deze maand niet zou worden want was rond ovu weg. Geen ovutesten gedaan. En raak. Mysterious. @Angelhope - hoe is t bij jou? @Loontje - raar dat t deze maand vroeg is de ovu, maar gelukkig dat je nog op tijd hebt kunnen klussen. En het weekendje weg helpt hoop ik! @ krulletje, kwebbel, hopen op - hoe is het bij jullie? Werk ze vandaag.
Ha Minimoon, Gefeliciteerd! Inderdaad, het begin is er. Nu op naar de eerste 12 weken. Wanneer ben jij uitgerekend? We lopen waarschijnlijk behoorlijk gelijk op he? Ik heb net mijn banner aangepast, mooi he? En nu maar hopen dat er nog veel meer gaan volgen hier in dit topic! Dat er maar veel positieve testen mogen komen hier! Succes allemaal.
Wauw, wat super Minimoon, van harte gefeliciteerd. Angelhope, mooie banner hoor! Ik hoop ook dat ik je op mag volgen, maar vrees dat dat niet zo zal zijn. Loontje, als je klust vanaf je positieve ovutest dan ben je op zich op tijd toch? Ik hoop zo dat het voor jou raak is deze ronde. Sinds gisterenavond is mn hormonenellende weer begonnen. Onrustige darmen, moe en dromen. Mijn PMS-klachten dus die ik vanaf mijn miskramen heb. Hierdoor ben ik bang dat de hoop alweer vervlogen is. Ga nog maar eens op zoek naar ervaringsverhalen hierover... Fijn weekend, Liefs Kwebbel
Hoi hoi, Hoe is het hier? @ Angelhope, GEFELICITEERD!!! Fijn hoor. Ik wil ook . Maar ja wie niet hier toch? Hoe is het nu met je misselijkheid? @ Minimoon, jij ook GEFELICITEERD!! Super dat wij allemaal maar mogen volgen. Hoe voel je je verder? @ Kwebbel, jee vervelend al die klachten. En idd je bent op zich op tijd als je begint met een posi ovutest maar heb graag wat in de voorraad zeg maar. Maar ja. We zullen het zien. @ Hier een heerlijk weekend gehad. Lekker genoten. Dadelijk werken. Zit in de nacht helaas. Verder rustig op de wachtbank. Voel weinig eigenlijk. Maar ja het duurt ook nog ruim een week dus we wachten het maar af. Nu lekker de voorbereidingen voor de Sinterklaas aan het doen en al voor de Kerst aan het bedenken. Heerlijk. Leuke tijd alleen het weer zou van mij wat beter mogen zijn. Maar ja je kan niet alles hebben. Meiden kom van de week nog eens kijken!!
He allemaal Vervelend Kwebbel, en kan me voorstellen ook een beetje onzeker? Loontje - snap t hoor, dat ook willen. Het is zo frustrerend, vervelend, etc. Angelhope - hoe is het? Hoe voel je je? Hier - ik vind het eigenlijk super eng. Ben erg bang dat t weer misgaat, al is daar misschien geen reden voor. (Je weet wel, zo van: Gisteren stroopwafels gegeten en daar zit kaneel in en dat mag niet dus.... ) Heb over 3 weken eerste echo en dan met 11 weken weer (ben nu 5 weken). Wij zeggen het tegen niemand. Eerste keer ook niet gedaan, met tweede zwangerschap (miskraam) wel. Al met al na eerste vreugde nu bij mij met name wat spanning. Weet dat ik er verder niets aan kan doen of t een miskraam wordt of niet, maar toch.... Zo nu weert werken. Loontje jijbent denk ik net klaar. slaap ze.
Minimoon, kan het me helemaal voorstellen dat je zo onzeker bent. Jammer he, dat je dan niet voor de volle 100% kunt genieten, maar stap 1 is gezet... En lang niet iedereen krijgt meerdere miskramen!! Angelhoop, hoe is het met jou? Voel je je beroerd? En kan je de onzekerheid een beetje van je af zetten? Loontje, voel je inmiddels al wat aan je lijf? Hoop het voor je!! Hier ben ik onverwacht vroeg ongi geworden. Vorige cyclus 40 dagen, deze 27 dagen. Vandaag ook naar de huisarts geweest omdat ik elke maand zulke last hebb van mn hormonen. Maar daar kunnen ze alleen iets tegen geven als je niet zwanger wil worden. En dat wil ik dus juist super graag. Morgen heb ik een belafspraak voor de uitslagen van het bloedonderzoek voor de herhaalde miskramen. Ben erg benieuwd wat er uit komt, maar verwacht er niet veel van. Donderdag belt de huisarts, hij wil de uitslagen weten en kijkt dan of hij nog iets kan doen. Volgende keer testen valt dus in december. Vorig jaar december testte ik positief, wat helaas in februari mis ging. Dus al weer een jaar geleden... :x Liefs Kwebbel
He wat vervelend he Kwebbel, dat het dan al weer zo snel gaat en een jaar weer voorbij is. Maar wie weet brengt december wel geluk? Ik hoop dat de ha iets kan doen met de resultaten, hoewel ze vaak zeggen dat het lastig is een oorzaak te vinden, geloof ik. En dan nog al die klachten er bij - het zit niet mee. Zou fijn zijn als het gewoon raak zou zijn, en dan blijft plakken. veel sterkte.
Hallo allemaal, Lieve Kwebbel, wat verschrikkelijk naar voor je dat je steeds maar zo'n last hebt en het dan toch weer niet raak is. Ik weet uit ervaring hoe frustrerend en zwaar dat is. Meid, ik denk elke dag aan je hoor, mijn duimen draaien overuren voor jou. Sterkte, dikke knuffel voor jou. Loontje, ja dat gevoel kennen we allemaal hier, dat van ook heel graag willen. Maar wie weet, over een week. Ik hoop het voor je meid. Weet je al wanneer je gaat testen? Minimoon, ik heb hetzelfde als jij. Blijheid en dankbaarheid overheerst dat we in ieder geval die eerste stap hebben genomen en de kansen op succes in ieder geval hoger zijn dan wanneer je geen positieve test hebt gehad. Maar dat is op verstandelijk niveau. Gevoelsmatig is een heel ander verhaal . De ene dag heb ik veel symptomen en heb ik er veel vertrouwen in dat het goed gaat komen, de volgende dag heb ik geen symptomen en loop ik me alleen maar zorgen te maken en angstig te voelen. Kortom: hoe misselijker ik ben, hoe gelukkiger ik ben Gisteren naar de dokter geweest, een nieuwe voor mij. Wat een rotwijf! (sorry, maar geen ander woord voor). Op al mijn vragen reageerde ze lacherig (niet leuk lacherig, maar een soort van uitlachen/doe niet zo stom lachen). Ik heb een schildklierziekte en heb na mijn laatste miskraam ontdekt dat je de schildklier elke maand moet laten controleren bij zwangerschap. Wist ik eerder niet en het kan dus zeer goed zijn dat dat de reden van mijn miskraam is geweest. Mijn dokter wist het blijkbaar ook niet, want die had het nooit laten testen. Ben nu dus bij een andere dokter, en die wijst het gewoon keihard van de hand. Totale onzin om te laten testen, vindt ze. Nou, ik geloof dat de Nederlandse Schildklier Stichting echt wel zal weten waar ze het over heeft Vervolgens vroeg ik of ze me op hcg kon laten prikken als ik toch ook voor de schildklier bloed moet geven, begon ze me alweer uit te lachen. Doen we alleen als je een miskraam hebt (tja, wat heb je er dan nog aan?). Lijkt me toch een kleine moeite om dat hcg level in de gaten te houden als ik toch bloed moet laten prikken Verder maakte ze nog allerlei rotopmerkingen zoals: je hebt er toch al twee, genoeg om dankbaar voor te zijn enzo. Pardon?! Dat wil ik dus niet van mijn dokter horen! En toen ik zei dat ik heel dankbaar ben, zo dankbaar dat ik er graag nog een paar bij zou willen, reageerde ze ook heel heftig: 'Een paar?!', helemaal zwaar in shock en echt op een lullige toon Echt helemaal niet leuk en heel vervelend. Ik voelde me totaal niet serieus genomen en durfde niet de rest van mijn vragen meer te stellen :x Nou ja, het enige zinvolle dat ik eruit heb gekregen is dat ze gaat proberen me al vroeg door te verwijzen om onder controle van het ziekenhuis te komen. Niet zeker of dat gaat lukken, maar ik hoop het van harte. Daar weet ik uit ervaring dat ze je WEL serieus nemen. Ik heb een geschiedenis met zware zwangerschapsvergiftiging (bijna het loodje gelegd bij de geboorte van mijn jongens), vroeggeboorte en die schildklieraandoening, dus ik hoop dat het ziekenhuis dat genoeg reden vindt om mij aan te nemen. Daar zullen ze mijn schildklier wel gewoon maandelijks controleren. Maar mocht ik daar niet worden aangenomen, dan zoek ik een andere dokter, want deze trut hoef ik nooit van mijn leven meer te zien! :x Tja, het werkt allemaal een beetje anders hier in Australie. Maar weten jullie hoe dat in Nederland is, met dat HCG testen? Is dat echt zo'n vreemd verzoek Liefs, Angelhope
Hoi hoi, Hier even vanaf het werk. @ Minimoon, snap je onzekerheid hoor. Maar iid je kunt niks beter doen als netjes de regels opvolgen. Op naar de 1e echo. Misschien kun je daarna wat meer genieten. Mijn duimen draaien!! En ik ging idd net naar bed toen jullie allemaal opstonden. Dat is wel lekker aan de nachtdienst. Iedereen gaat werken en jij mag lekker slapen. Andersom is het natuurlijk 's avonds. @ Kwebbel, balen van je ongi!! Kan het geen innesteling zijn? Ben benieuwd wat er uit de uitslagen van je onderzoek gaat komen. Hopelijk niks en heb je snel een posi test en een plakbeebje!! En de tijd gaat idd erg snel. Vooral als je iets graag gisteren wil. Knuffel meid. @ Angelhope, wat een huisarts. Snel overstappen. En ze zullen je in het ZH toch wel aannemen met zo'n voorgeschiedenis? Hier iig wel volgens mij. HCG testen heb ik geen idee van hoe dat hier gaat. Kan me wel voorstellen dat je dat graag wilt als ze toch gaan prikken. @ Hier, rustig op de wachtbank. Voel wel iets maar kan ook van de nachtdiensten zijn nl erg moe en mijn darmen zijn van het padje. Wat ik wel heb zijn gevoelige borsten maar dat heb ik al vaker gehad en zegt dus niks. We zullen dus maar gewoon moeten wachten maar moet veel werken dus dat geeft afleiding. Komt goed. Ik ga evt 13 nov testen als ik geen bruinverlies heb om de afspraak met de VK en evt met de acupuncturist de 14 e af te kunnen zeggen. Hoop het!! We zullen het zien. Meiden fijne dag allemaal en tot vanavond denk ik!!
He hoi @Loontje - Spannend, nog een weekje wachten. Lastig he, als je de symptomen eigenlijk niet goed kunt 'aflezen'. Ik heb opeens last van witte afscheiding; had ik altijd vier dagen na ovulatie, teken dat ei dood was. Hopelijk nu niet hetzelfde.... @ Angelhope - jeetje wat ontzettend vervelend en helemaal niet een fijne start. Ik hoop dat het ziekenhuis idd je beter gaat helpen. Het viel mij op dat toen ik maandag belde (met zh en vk) dat iedereen zo super aardig was, en meedacht. Ik hoop dat jij dat ook vindt. Sterkte allemaal, en hopelijk snel meer positieve testen!
Hallo allemaal Loontje: 13 november komt al gauw dichterbij. Ik duim voor je dat het positief wordt! Kwebbel, hoe gaat het nu met jou? Minimoon, hoe voel je je? Hier nog steeds een rollercoaster van gevoelens. Ik ga van heel optimistisch naar heel pessimistisch. Gisteren nauwelijks symptomen gehad. Vanmorgen wel licht misselijk, maar niet om over naar huis te schrijven. Teruggelezen in voorgaande zwangerschapsdagboeken, bij mijn goede zwangerschap was ik extreem misselijk, bij mijn miskraamzwangerschap nauwelijks symptomen... Tja, ik zal gewoon moeten afwachten, maar het valt niet mee. Ik ga proberen om op 26 november een echo te krijgen, ik zou dan 7,5 weken zwanger zijn. Ik hoop dat ik het zo lang vol kan houden. Vanmorgen het nieuws aan mijn ouders verteld. Die reageerden heel leuk en lief, precies 'de goede' hoeveelheid enthousiasme en voorzichtigheid voor mijn gevoel Vanmiddag ga ik het nog aan mijn zussen vertellen, en daar laat ik het dan verder bij. Bij mijn naaste familie weet ik dat ik er veel steun aan heb of het nou goed gaat of slecht gaat, dus ik wilde het hen graag vroeg vertellen. De rest zal moeten wachten in ieder geval tot na die eerste scan, maar misschien ook wel tot aan de 12 weken. Eerst maar eens zien dat we die halen Fijn weekend allemaal
He meiden, Hoe is het hier? @ Angelhope, snap je onzekerheid. Mijn duimen draaien hoor!! Fijn dat je ouders zo goed reageerden. Hoop de rest van de familie ook. Toch maar proberen te genieten!! @ Hier, last van buikkrampen en ook wel misselijkheid. Dus ben er wel bang voor. Heb een paracetamol genomen. Het lijkt wel naarmate ik vaker ongesteld word ik steeds meer klachten krijg. Maar ja. Een vriendin had gelezen dat het slikken van magnesium had geholpen. Ga het volgende week eens aan de VK vragen. Hoop natuurlijk niet te hoeven gaan maar we zullen het zien. Weet het ook niet meer. Ben er echt klaar mee. Heb ook wel echt een dipdag. Uit de nacht gekomen en vannacht kei slecht geslapen. Had vanmiddag mijn ogen even dicht willen doen maar helaas Britt wilde natuurlijk niet slapen. En dan die vervelende buikpijn. Ben het beu. Maar ja we zullen het er toch mee moeten doen. Morgen maar weer werken. Heb ik tenminste afleiding. Nu kan ik ook weinig meer want Britt is wakker. GA misschien zo nig wel effe wandelen. Meiden tot van de week!!
@Loontje - misschien valt het toch positief uit de misselijkheid, krampen e.d. Ik hoop het. Nog een paar dagen en dan NOD, toch? @Angelhope - fijn dat mensen het nu weten. Ik heb het dus verder niet verteld, en dat is best lastig Verder ook geen kwaaltjes, had ik bij de eerste ook niet. Nou ja, super moe. Maar dat ben ik vaker....Nu maak ik me af en toe wel zorgen om geen kwalen, maar probeer het een beetje los te laten. We lopen inderdaad gelijk op. Ik heb 27 nov de eerste echo. En dan 20 dec de tweede voor termijn e.d. Ben benieuwd hoe dat in NL gaat; vorige keer hier kwamen we niet verder dan de echo en toen was het mis. @KWebbel - is er nog iets uit jouw bloedonderzoek gekomen? Hoop zo dat er iets is waar je verder mee kan! Fijne zaterdag + zondag nog allemaal.