Ja zeg wat erg! Mijn ex schoonmoeder was ook zo'n bemoeizuchtige doos(sorry) Die vroeg steeds of we het kind wel genoeg te eten gaven want ze was veel te mager, en dan kwam ze hele dagen op de fiets met allerlei groente van eigen land.. En dan iedere keer was het van goh krijgt ze bij jullie wel eens groente te eten? Laatst had mijn dochter er gelogeerd en had ze commentaar op allerlei kleding die ik mee had gegeven...Gelukkig woon ik nu lekker een 15 km bij haar vandaan..mens kwam iedere dag controleren of ik wel vroeg uit mijn bed kwam.. En idd ook een plank voor de kop en wat je er ook van zei, ze wist het toch allemaal beter, want zij had immers 4 kinderen groot gebracht en vroeger was natuurlijk alles beter. Geef het dus maar op en negeer haar gewoon-> ene oor in, andere weer uit!
't ja schoonmoeders... Die van mij woont ook nagenoeg aan de overkant. Ik laat d'r gewoon zowel fisiek als emotioneel niet te dicht bij komen. Zodra ik dat wel doe, denkt ze wel weer even mijn leven te kunnen "regelen" en moet dit en moet dat. De deur is bij ons steevast dicht, ze heeft geen sleutel, als ze langs wil komen moet ze bellen. Ik ben tegenwoordig ook zo "mondig" dat als ze hier zit en ik ben d'r zat ik d'r subtiel uit de deur kan werken. En ik ga dus niet vaak met d'r shoppen, zeker niet voor de baby, want wat wij leuk vinden, keurt zij toch af. Soms word ik wat makkelijker met d'r en laat d'r vaker "toe in ons leven" maar vaak resulteerd dat na een kleine week al weer in zware irritaties, dus trek ik al snel de muur weer op. Ze zal me zeker niet de meest sociale schoondochter vinden (bij de ander die ook in de buurt zit, komt ze dagenlijks en regelt dus wel hun leven) maar da's haar probleem. De enige tip die ik je dus kan geven, wordt wat afstandiger. Dan zijn de momenten dat jij d'r wel toe laat, misschien juist wel gezellig omdat jij dan zelf de regie in handen houdt. Vertel d'r niet te veel over jouw leven, hoe jullie het regelen in huis en wat je plannen zijn voor de baby. Dan kan ze zich er ook niet mee bemoeien. Mijn schoonma leert ook niets van discussies, blijkbaar een soort plank voor d'r hoofd
hoi hoi het is niet zo dat ik met haar spulletjes ga halen voor de beeb hoor. asjeblieft bespaar me. dit kwam toevallig zo uit dat we snel even bij prenetal aangingen. en @peetje weet je wat wel weer mooi is, mijn schoonzus woont naast ons. kan daar goed mee over weg en die bemoeit zich ook niet met ons. we hebben ieder ons eigen huishouden en de een doet het zo en de ander zo zegt ze altijd. wanneer wij een keer weg moeten zet zij de babyfoon aan en ligt arend gewoon in zijn eigen bedje te slapen. dus das wel weer handig toch? groetjes sandra
schoonmoeders ----> iets om gek van te worden ik heb zelf ook geen leuke schoonmoeder altijd dat domme commentaar enz... het is dat zij de moeder van mijn vriend is anders mocht ze van mij weg blijven.
Praat me er niet van... Die van mij weet het ook allemaal beter.. Wil ik een luieremmer (gewoon zo'n bijpassende bij het badje) dan gaat zij net zo lang (midden in de winkel) door dat het geldverspilling is, tot ik er klaar mee ben en hem dus niet meer mee neem. Staat ze met mijn man bij de kleding afdeling, zeggen zowel mijn man als ik dat mt. 50 niet hoeft omdat we daar al een pakje in hebben en we mt. 56 nodig hebben, pakt ze alsnog mt. 50 Hebben wij alles voor de kinderkamer uitgezocht en in gedachten (nog niet gekocht) komen ze met de mededeling dat we de commode kado krijgen. Super lief, maar de keer daarna blijkt dat we hem maar even via MP uit moeten zoeken, want weet je wel wat een nieuwe commode kost.. Ja, ik weet heel goed wat een commode kost. We hadden niet eens een dure uitgezocht (dat heeft ze niet eens gevraagd) en ze wist dat we precies wisten wat we wilden en dat ik daar echt al over droomde. Nu heeft mijn man er ong. nog een grotere hekel aan dan dat ik dat heb.. Maar om nu iedere keer bij mijn schoonouders te zitten met het idee van: Help, 1 opmerking en dit is weer ruzie is toch ook niet mijn idee.. Ze heeft zelfs onze bruiloft verpest omdat ze niet wou komen aangezien ze ruzie heeft met iemand anders die ook zou komen. (en die er altijd voor ons is) Uiteindelijk zijn we maar in stilte getrouwd om van het gezeur af te zijn.. EN je raadt het al....... Ook dat was neit goed. Mijn schoonzusje durfde op een bepaald moment niet eens meer daar te komen omdat ze altijd commentaar kreeg.. rotwijf..
Als ze op dag 2 weer voor de deur staat, ( en die kans is grooot zoals je zegt) dan zal ik heel duidelijk zeggen: Je bent niet welkom vandaag. Ik weet hoe zulke mensen zijn en ze hebben inderdaad een ijzeren plaat voor hun kop maar uiteindelijk gaan ze het inzien ( hoop ik voor je) meis ik leef met je mee want ik heb het ook meegemaakt.
hoi hoi ik zat me net te bedenken dat haar gedrag ook wel eens kan worden veroorzaakt doordat mijn man een echt nakomertje is. maar dan nog kan ze haar opmerkingen wel voor zich houden. mijn man en zijn oudste neef schelen 10 maanden. groetjes sandra