voor zoiets ben ik ook bang... al zouden we dan wel weten waar de oorzaak ligt. Weekend komt er iemand langs om de boel te bekijken....
Ik zal je aankomend weekend een prive berichtje sturen met al die gegevens ok? Moet nu zo naar werk.....
hallo, staan je tarieven nog wel vast? als je contract afloopt krijg je namelijk variabele tarieven die liggen zoiezo al hoger en als de prijs omhoog gaat ( wat het de afgelopen jaren alleen maar heeft gedaan ) ga je dan ook steeds meer betalen. het loont altijd als je contract afloopt om over te stappen want vaak bied je huideaanbieder je niet de actie tarieve voor nieuwe klanten . of in ieder geval contact optenmen met je energie maatschappij en drijge dat je anders over stapt wil je liever niet overstappen. stap niet net over naar de winter maanden als je contract nog niet is afgelopen want dan betaal je dik bij omdat je dan de duren wintermaanden hebt gehad en niet de zomer maanden terwijl je voorschot bedrag is gebaseerd om een heel jaar suc6 hopelijk hoef je volgend jaar niet zoveel bij te betalen
@TS ik vind Nuon niet duurder dan de andere aanbieders. tip 1 Ik heb onlangs Nuon gebeld of ze een aanbieding voor ons hadden, en deze kreeg ik. tip 2 maak een account aan bij mijnnuon.nl en vul je meterstanden elke week in. schrijf erbij: zacht weer/ broodbakmachine oid aangeschaft tip 3 kijk af en toe bij mijnnuon.nl bij de termijn-manager wat die aangeeft wat een goed passend termijnbedrag is voor jullie, dan kun je deze tijdig omhoog of omlaag zetten. En wanneer hij omhoog moet, dan kun je ook kijken of je zelf kunt besparen. tip 3 douche kort, en niet elke dag, en gebruik zo weinig mogelijk warm water. Hoe erg is het om met koud water je handen/gezicht te wassen? het went. tip 4 gebruik van alle apparaten het kortste programma tip 5 zet je verwarmingsketel op 60 graden (tap en cv kan wel op 55) en zet de tapcomfort uit. laat je ketel elk jaar nakijken/ schoonmaken tip 6 trek savonds alle stekkers eruit, waar het kan tip 7 wanneer je een nieuw apparaat koopt, neem dan een a+ of aa+ en gebruik ledlampen of spaarlampen. succes overigens betaalden wij toen we 1 kind hadden 88 euro per maand, en nu betalen we 129 euro per maand (incl 15 euro netwerkkosten) we hebben nu 3 kinderen, dus meer wassen, meer douchen. we zijn best wel energiebewust. goed voor de portemonnee maar ook voor het milieu.
die 250 euro, die is voor gas en elektra denk ik. Is idd vrij hoog, maar dat hangt natuurlijk gewoon van je verbruik af. Vorige jaar moesten jullie 700 euro bijbetalen, maar is jullie maandbedrag toen daarna ook omhoog gegaan? En jullie moeten nu weer 500 euro bijbetalen, maar je maandbedrag verhoog je maar met 10 euro. Dan is de kans groot dat je volgend jaar dus weer bij moet betalen, dat zal dan rond de 400 euro liggen. Kijk dus eens even goed naar je verbruik en waar je kunt besparen. Hebben jullie misschien tropische dieren, gebruik je de droger veel, slechte isolatie kan ook heel veel energie kosten en verloren laten gaan.
Wij betaalden bij de nuon excl netbeheer 135 euro per maand en kregen elk jaar nog zo'n 350euro terug. Wonen in een rijtjeshuis, alleen beneden dubbelglas, geen spouwmuurisolatie(lucht is de beste isolatie zeggen ze hier) Houten vloer etc etc. Nu bij Eneco en de eerste afrekening besloeg alleen de winter*zucht* maar verwacht komend jaar geen schokkende kosten aangezien zij beweren goedkoper te zijn dan de Nuon.
Begrijp me niet verkeerd bedoel het niet onaardig, maar wat ik niet zo goed begrijp is waarom je vanaf vorig jaar niet iedere maand je meterstanden bent gaan bij houden? Nu heb je totaal geen overzicht in wat je verbruikt hebt en is de oorzaak lastig achterhalen. Zou vanaf nu iedere week de standen in een excel bestand zetten
Dat is onzin weet je dat,wij hebben net een huis gekocht uit 1910 We hebben alle buitenmuren aan de binnenkant zelf geisoleerd! Je kunt ook onder je vloer isoleren ,dus in de kruipruimte of onder je houten/vloerbedekling/zeil/tegelvloer En nog wel meer mogelijkheden hoor.
Dat vind ik inderdaad ook erg veel! Klinkt heel stom maar hoop dat ze een lekkage o.i.d. vinden, dan weet je tenminste waar het hoge verbruik vandaag komt en dat je er iets aan kunt doen. De "strenge" winter en de baby lijkt me niet echt een oorzaak. Mijn zoontje is in februari geboren dus ik heb ook een strenge winter achter de rug en een baby erbij maar mijn verbruik is zelfs 8% minder dan vorig jaar volgens de meter ? vraag me niet hoe, ik vind het ook knap!) Wij wonen in een rijtjeshuis waarvan onze woning naar voren springt, de achterste helft van de woning grenst aan de buren, de muren van de voorste helft van de woning zijn vrij. We zetten regelmatig de verwarming aan (op 20 altijd) en draaien 2x per dag een wasmachine en 1 a 2 x een droger. Ik douche iedere ochtend en sta dan 15 a 20 minuten onder het water. We zijn dus niet super zuinig maar letten met het licht en deuren sluiten etc. wel op. Mijn maandbedrag is 150 (vorig jaar 140 maar met 10 verhoogd i.v.m. komst baby). Vorig jaar kreeg ik 700 terug en dit jaar is mijn verbruik zelfs 8% lager.... ik kijk dus uit naar mijn afrekening!
Is voor gas en electra ja.. Nuon zelf verhoogt het maar met 10 euro.. en logischerwijze gaan we hier niet mee akkoord.. We hebben geen tropische dieren haha... Verder is alles hetzelfde als het jaar daarvoor, op de komst van een baby na dan
Het is bij Nuon wel mogelijk, maar als ik het zo zie, is dat met name om te vergelijken met andere jaren. Voorgaande jaren hebben we dit niet gedaan, omdat we nooit gekke afrekeningen hadden. (toen woonden we ergens anders) We hebben wel wat standen ingevuld en naar aanleiding daarvan krijg je een advies.. Hieruit bleek niet dat we veel terug zouden moeten betalen.. Maar, wellicht niet betrouwbaar als je het netjes iedere maand bijhoudt.
Nooit Nuon vertrouwen op basis wat hun zeggen op je verbruik!!! Heb ik 1 keer gedaan en ook geweten kon toen ook geld terug betalen. Heb. Ik ben toen 30 boven op het bedrag gaan zitten wat hun aanraadde (10). Zodat ik wist dat ik 'veilig' zat. Dit was overigens toen ik op mezelf woonde.
Hoeveel heb je verbruikt dan Dat is de hoofdvraag.. Ik schrijf elke 3 maanden de gas en electriciteitsstand op zodat ik PRECIES kan zien hoeveel er verbruikt is. Over 2 maanden de afrekening maar ik zie nu al dar ik terug ga krijgen Je schrijft wel over honderden euro's bijbetalen en dat dat raar is, maar je schrijft niks over je meterstanden, dus da weet je nog niks Kijk, als jullie bijv 4000 gas verbruiken en 6000 electriciteit dan zou dag bedrag gewoon normaal zijn en niet raar. Zouden jullie 1000 gas en 2000 elec gebruiken, dan klopt er geen barst van. Wij hebben vorig jaar bijv bijna 4000 elec en 2000 gas gebruikt en betalen 175 per maand en kregen iets van 400 terug. Als ik dan DIT jaar m'n meterstanden opschrijf en zie dat ik tot nu toe maar bijv 3000 elec heb verbruikt en 1200 gas,weet ik dat ik weer terug ga krijgen aangezien m'n maandbedrag onveranderd is Werk dus met de EIND stand van dit jaar en kijk vanaf nu elke 3 maanden wat je verbruikt hebt, kom je volgend jaar niet voor verrassingen te staan,peace of cake.. Alleen rekening mee houden dat je in de winter veeeeel meer verbruikt als in de zomer natuurlijk qua gas enzo. Als je elke 3 maanden je verbruik noteert zie je dus precies of je op de goede rit bent of dat je toch echt teveel aan het verbruiken bent en in moet dammen of je maandbedrag omhoog moet schroeven. Alles heeft te maken met inzicht.. Ik hou er niet van om na 12 maanden onverwachts mijn verbruik te horen en dan pas te weten waar ik aan toe ben, ik weet liever nu al of ik over 2 maanden bij moet betalen of terug krijg en dat kan heel makkelijk door je meterstanden zelf elke 3 maanden bij te houden.. Eindstand van vorig jaar + meterstand van nu, dan die waarden van elkaar aftrekken en je weet je verbruik op dit moment
Ja, zo hebben wij het ook gedaan (huis uit 1906). Maar je moet je wel goed voor laten lichten over hoe je het opbouwt, want als het niet kan ademen en er komt vocht bij ben je nog veel verder van huis.
Wij hadden ook een kapotte 3weg klep. Als de thermostaat uit stond, was de verwarming nog steeds loeiheet! Gelukkig zijn we er daardoor snel achter gekomen en uiteindelijk "maar" 195 euro meer moeten betalen.