vaccinatie

Discussie in 'Prematuur' gestart door jenneke, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jenneke

    jenneke Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ook ik ben moeder van een prematuur kindje. Ze is geboren met 33 weken en 3 dagen. Een maand geleden heeft ze haar eerste vaccinatie gekregen. Hier werd uit gegaan van de geboortedatum ipv de uit gerekende datum. Een paar dagen nadat ze de vaccinatie heeft gehad is ze met grote spoed op genomen in het ziekenhuis. Het bleek dat ze kinkhoest heeft. Volgens de artsen kan het niet door de vaccinatie komen omdat er met dode bacterien word ingeent. Het gaat gelukkig nu wel weer beter met haar.

    Nu ben ik eigenlijk erg benieuwd, wordt er bij jullie ook uit gegaan van de geboortedatum? Einde van deze maand zou ze eigenlijk de 2e vaccinatie moeten hebben maar ik ben hier best wel een beetje huiverig voor.
     
  2. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ook hier werd van de geboorte datum uitgegaan. Alleen hadden ze in het ziekenhuis niet geent... en dat snapt nog steeds helemaal niemand waarom niet.
     
  3. sonya one love

    sonya one love Niet meer actief

    ja hier een prematuur van 28 weken en 4 dagen
    ook hier zijn ze gaan tellen vanaf de geboortedatum.. de eerst prikjes hheft ze in het zhuis gehad en de tweede bij de wijk. van beide gelukkig niet zoveel last gehad..
    hoe gaat het nu met je kindje?
     
  4. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Ook hier was de geboortedatum uitgangspunt (geboren 35,3 weken) en beide keren had ze niet heel veel last, alleen 1 mega huilbui midden in haar slaap een uur of vijf erna.
    Kan me voorstellen dat je nu extra huiverig bent, en zoals sonya one love ook al vroeg: hoe gaat het nu?
     
  5. jenneke

    jenneke Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Bedankt voor jullie reacties. Het gaat goed met haar. Haar naam is trouwens Nikki. Ze heeft nog wel ontzettende hoestbuien en dan voornamelijk 's nachts. Gelukkig heeft ze niet zoveel last meer van slijm dus ze raakt niet meer helemaal uitgeput van het hoesten. Verder gaat het drinken ook weer lekker.

    Vandaag heb ik toch maar even contact gehad met het cb over de volgende vaccinatie die Nikki aanstaande maandag moet krijgen. Er is bij ons op het cb ook een kinderarts en die gaat haar eerst onderzoeken voordat ze daadwerkelijk gevaccineerd gaat worden.
     
  6. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Fijn om te horen dat het al weer beter gaat én fijn om te horen dat ze haar eerst even gaan onderzoeken voordat er weer vanalles ingespoten wordt!
     
  7. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Morgen krijgt mijn ventje z'n eerste enting.Hier ook uitgegaan van de dag dat hij geboren is.34 wk en 3 dagen.Hoop dat hij niet ziek word ik had er altijd erge koorts van.

    Hoe is het met Nikkie afgelopen heeft ze haar enting gehad?
     
  8. Thomas en anouk zijn met 25 weken en 6 dagen geboren en hebben afgelopen maandag hun eerste inenting gehad in het ziekenhuis. Ze hebben er heel weinig last van gehad allebei
     
  9. jenneke

    jenneke Lid

    21 aug 2007
    13
    0
    0
    Nikki heeft haar inenting gekregen. Gelukkig heeft ze deze keer geen last. De vorige keer is het vast toevallig geweest dat ze ziek werd maar ik heb hem deze week behoorlijk geknepen
     
  10. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Fijn dat alles goed is gegaan, kun je weer opgelucht ademhalen!
     

Deel Deze Pagina