Hallo Dames, Ik ben nu 12 weken zwanger en ben vanaf 8 weken aan het afvallen. Dat ik zwanger werd was ik 96.7 Kg(dit gewicht had ik al 1,5 jaar)na 8 weken 98.2 KG en nu 94.3kg. Ik heb sinds een paar weken elke dag hoofdpijn, heb het de hele dag koud, slaapmet 2 dekbedden op elkaar. Ben duizelig, de ene dag meer als de andere dag. Soms alleen als ik opsta, maar andere dagen als ik loop constant. En erg moe, ben al een keer lopend ! in slaap gevallen Ik spuit vanaf week 11 anti stolling vanwege trombose vorig jaar, daarvoorhad ik de duizeligheid en hoofdpijn ook al maar wel minder hoofdpijn. Hoort dit er nou gewoon bij of niet? Wat zouden jullie doen?
Ik zou ook even met de gyn overleggen hoor (ik neem aan dat je een gyn hebt vanwege je medicatie). Van de fraxi (of andere antistolling) kan het volgens mij niet komen. Die hebben andere bijwerkingen. Maar afvallen komt vaker voor en is niet ernstig gelukkig. Dat je zo moe bent kan komen door een te laag hb, dus dat kan je even laten onderzoeken bij de gyn.
Ik ben bij de vk, pas later in zwangerschap misschien naar gyn. Mijn internist (weet je nog van topic zwanger en anti stolling) stelt zelf zwangere vrouwen in, zodat de wachttijd niet te lang is omdat gyn. het erg druk hebben en hij begeleid veel zwangere vrouwen met allerlei klachten, ben al iemand met zwangerschaps suiker en iemand met zwangerschapstrombose tegen gekomen bij hem. wat is een te laag HB? ijzertekort? bel morgen de vk toch maar even dan..
Oh ja, dat was jij Ja, ik zou morgen even de vk bellen en overleggen wat het kan zijn. Aan haar om het dan uit te zoeken. HB is idd je ijzer en als die laag is, kun je je behoorlijk slap voelen. Wie weet heb je ook een lage bloeddruk. Moe zijn is in principe normaal, maar het moet niet te erg worden natuurlijk!
Het gaat vandaag en gister al een stuk beter. heb het nog wel koud maar als ik dus zorg dat mijn maag om de 1,5 uur gevuld wordt heb ik van de andere dingen bijna geen last. Kijk het zo nog even aan.misschien toch even wennen aan de anti stolling en combinatie 2 weken geleden dikk griep gehad. dank jullie wel voor de berichtjes
Aan de antistolling zla het niet liggen, de enige bijwerking daarvan is dat je wat meer blauwe plekken of bloedingen krijgt (voor zover ik heb begrepen dan en voor zover bekend is). Ik denk dat het eerder een nasleep is van je griep. Die heb ik ook gehad en daar ben ik ook nog van aan het bijkomen. Wanneer je zwanger bent duurt dat gewoon wat langer helaas!