Mijn dochter 10 jaar heeft een vriendin tevens buurmeisje.ze noemen elkaar bff's de laatste tijd hebben ze wat vaker ruzie maar het is ook zo weer goed. Ze zitten ook bij elkaar op school, het meisje had verteld dat ze ruzie hadden gehad en wat er was gezegd...tegen een andere vriendin.die had dat vervolgens weer doorverteld waarop een paar in de klas van dat meisje mijn dochter plaagden en shopten waarom ze dat had gezegd.. Het meisje negeert haar volkomen op het schoolplein..of dat raar mee..kijkt haar boos aan. Is erg beinvloedbaar. Ik merk dat ik me er wat aan irriteer. Wat zouden jullie hier aan doen? Samen bespreken met de meisjes?
Eerst met je dochter praten, vindt zij het ook vervelend of is het inmiddels weer opgelost? Wil je dochter dat jij je ermee bemoeit en zo ja wat zou zij graag willen dat je doet? Op die leeftijd zou ik niet meer ongevraagd tot actie overgaan...
Ik heb gemerkt op deze leeftijd dat er een verandering optreedt in vriendschappen. Het is niet meer, we zijn vriendinnen omdat we buurmeisjes of bij elkaar op school zitten, maar omdat we vriendinnen willen zijn of dat ze juist niet meer bij elkaar passen. Ik zou het bespreekbaar maken op school, want daar gebeurt het en ook in een gesprek aangaan met je dochter, wat zij ervan vindt en ook of zij heeft aangegeven dat die meisjes van school er niets mee te maken en of moeten bemoeien en het laatste wat kan jouw kind anders doen in haar gedrag?