hallo, we gaan binnenkort verhuizen. zoontje binnenkort naar een nieuwe school, huis is vol met dozen, weinig tijd om met zoon leuke dingen te doen. Mijn zoon vindt het prima omdat hij de school en het huis die we gevonden hebben echt top vindt. hij heeft er echt zin in. Ik heb net zijn traktaties besteld voor zijn afscheid. Ik vroeg me af of er andere kindjes zijn die binnenkort gaan verhuizen. zo ja? hoe gaat het allemaal? lukt het een beetje? misschien leuk zo een topic, dacht ik, over verhuizing en wisselen van school en eindeloos dingen moeten regelen om alles zo soepel mogelijk te laten lopen, een topic waar de verhuizende mamas met elkaar praten. over de zorgen, met tips en advies, over de vermoeidheid, over het wennen aan de nieuwe omstandigheden. Ja, het is een slechte moment om te verhuizen omdat het einde van school somester aan komt. maar we hadden geen keus. we zullen zien hoe het gaat. alvast bedankt voor de reacties. gr.
zo te zien geen interesse. mag van mij dicht. Ik vind het zelf ook niet meer leuk. met deze kleuren en ontwerp van de Zpagina is niet prettig te lezen merk ik. gr.
Hoi @belize , wij gaan niet verhuizen, maar ik lees wel graag mee hoe het jullie vergaat Gaan jullie naar een drukkere of rustigere plaats? Moet je veel doen aan het huis? Gaat je zoon dan naar een Leonardo school of reguliere bs?
Wij verhuizen niet maar mijn dochter is wel deze week op een nieuwe school gestart. Gaan jullie ver weg verhuizen, kan je zoon contact houden met zijn oude vrienden? Succes met verhuizen en alles wat erbij komt kijken!
Wij zijn net 3 maanden geleden verhuisd naar een kleine tijdelijke huurwoning. En gaan over een klein jaartje weer verhuizen naar onze nieuwe huis. Ze vond het in begin heel erg,waren close met de buren en buurjongen. Maar merk dat het steeds minder wordt en dat ze zin heeft m weer te verhuizen naar een buurt waar allemaal kinderen wonen (nieuwbouw wijk). Ze heeft al kennis gemaakt met een paar kindjes en vond ze heel leuk. Ook rijden we 1 keer per week langs om te kijken waar ons huis komt en gaan af en toe naar de speeltuin in het park wat er achter zit. We zijn er nog niet over uit of ze naar de andere school gaat dus nog niet ingeschreven. De school waar ze nu zit is 15 minuten rijden en opa woont om de hoek dus is makkelijk als er wat is. Als ze op de nieuwe school zit wordt het moeilijker als er wat is.
Geen verhuizing, maar wel net gestart op een nieuwe school. Wij hebben hem hier heel actief bij betrokken en het scheelde dat hij het niet zo leuk meer vond op zijn oude school. En op zijn nieuwe school kende hij al één kindje van zijn oude school. De dagen voor zijn eerste nieuwe schooldag merkte ik wat spanning, in de zin van druk zijn en alles wat niet lukte kwamen wat emoties bij los. Gisteren was hij ook wel een beetje hyper, logisch eerste school dag na de vakantie en dan ook naar een nieuwe school. Maar hij komt zo enthousiast thuis en heeft het naar zijn zin. Gelukkig zijn kinderen best flexibel wat dat betreft en mijn zoon is heel vrij in het contact maken met andere kinderen.
geen Leonardo amdaa, er is nergens een plek helaas voor zoontje qua HB onderwijs. allemaal vol met wachtlijsten helaas van zijn groep. hij mocht ergens naar gr 4 gaan, maar ja dat zou ook heel raar zijn denk ik. hij gaat naar een montesorrie. in het begin wordt het dus erg wennen denk ik. maar het zou hem wel goed doen denken we. groter huis veel rustiger plek om te wonen. Ik ben het centrum zat. Ik ben nu oud(bijna 50) en heb veel meer ruimte en rust nodig!
hoe gaat het op haar nieuwe school? Nou zoontje heeft vrienden die ons wel zullen bezoeken en meerdere vrienden die op whatsup in contact zullen blijven. hij zegt dat hij niet zoveel vrienden heeft. hij denkt daar niet over. vrienden vormt bij hem niet meer een motivatie helaas. sinds hij 2 beste vrienden heeft die niet met elkaar om kunnen gaan. we blijven wel in contact.
ja op die leeftijd is het geen groot probleem. maar 8-9 jarigen vind ik nogal problematisch. ze hebben van die clubjes enzo die heel erg serieus genomen worden en ze hebben al over het populairste kind van de klas etc. het mooiste meisje op wie iedereen verliefd is. heel lastig.
Ze is net begonnen dus ik kan er nog niet zo heel veel van zeggen. Ze gaat er zelf graag naar toe en ik heb er vertrouwen in. Ze heeft haar vorige school goed afgesloten. Het scheelt dat het een tijdelijke school was (voor alle leerlingen die erop zitten) dus ze heeft altijd geweten dat het tijdelijk is en ook andere leerlingen zag ze komen en gaan. Ze vond haar vorige school wel heel fijn maar wilde aan de andere kant ook graag weer een 'vaste' school. Nou is dat ook nog maar voor dik een jaar waarschijnlijk en ze heeft een goede klik met een jongen uit groep 8 dus dat is ook niet voor lang. Vastigheid op een school blijkt voor haar niet weggelegd. Ze heeft wel het geluk dat haar vriend(inn)en van haar vorige school redelijk in de buurt wonen en ze dus na school wel contact kan houden.
vandaag afscheid bij de school. hij heeft een rap gedicht geschreven met de namen van de klasgenoten, kadootje met snoep trakteren, een tekening gemaakt met vuurwerk en hij gaat aan het eind katty perry's firework draaien! er was een mooi potjebloem op zijn desk vanochtend. hij is zo blij! ik hoop dat hij niet ineens enorm verdrietig wordt straks. huis wordt nu behangen zodat het helemaal klaar is aan eind middag tegen de avond. we laten het doen. geen tijd helaas.morgen eerste dag op de nieuwe school, in een groep met nog oudere kinderen(gr5-6) dat vind ik juist prettig zegt hij!
Wij zijn net voor 2de keer verhuist in 7 maanden tijd. Eerst naar kleiner tijdelijk huurhuis, daarna onze nieuwe grotere koophuis. Vond het best pittig. We hebben kinderen zoveel mogelijk betrokken bij alles en zeker bij de veranderingen.
Wij gaan volgende maand verhuizen en dochter start na de zomervakantie op een nieuwe school. Ze is 10. Op zich had ze de laatste 2 jaar ook wel op haar huidige school af kunnen maken, het is best te doen op de fiets, maar ze heeft eigenlijk nog nooit echt lekker in de groep gelegen. Regelmatig doelwit van pesten en plagen. Ze kijkt iig wel erg uit naar het verhuizen zelf.
net als zoontje dus! zo jammer is dat. zoon is nu zo voorzichtig geworden alsof hij zich nu afvraagt wanneer het pesten weer gaat beginnen. vandaag was zijn 2de dag. (hij is uitgeput. schoolplein is 10 keer groter dan oude school. ook helemaal open, grasvelden, bomen..) maar ja dit is een school met een ander soort cultuur. hij is op de oude school een soort fan geworden van katty Perry, de liedjes spreken hem aan! veel herkenning. wanneer je je voelt als n plastiek zak steek het licht in je hart aan, want baby je bent vuurwerk(of zoiets). ken je het liedje?dat draaiedde hij als zijn afscheid liedje .. ook RoaR vind hij leuk.
zoontje is zo vrolijk en gelukkig. af en toe eigenwijs. maar goed, hij gaat graag naar de school. weet niet hoe lang dit duurt. we zullen zien. ze hebben volgens mij elke dag een cito of 2.
vrienden met gr6 kids. ik snap niet waarom hij naar de oudere kids gaat.voelt hij zich veiliger of zo?
wij hebben onze nachtrust terug na 2 jaar lang gekke buren met hun gewelddadige liefdeshaat relaties en geluidsoverlast etc. dat moesten wij veel eerder doen! geweldig relaxed.ik heb mijn zoon zo lang niet zo vrolijk en gelukkig gezien!