Ik zit met een klein dilemma. Ik werk in ons familie bedrijf en we werken soms ook met giftige stoffen. Ik ben er vandaag achtergekomen dat ik zwanger ben en ik wil dus per direct niet meer met de giftige stoffen werken. Dat betekent alleen wel dat ik het mijn vader moet vertellen. Die valt van geluk waarschijnlijk van zijn stoel, maar ik vind het heel eng om het zo vroeg al te delen, het is immers pas vier weken. Maar er is werkelijk geen zinnig excuus te verzinnen om er onderuit te komen. Daarnaast kennen we elkaar door en door en voelt hij waarschijnlijk al snel aan dat er iets speelt. Wat denken jullie?
Het is in het belang van je kindje om niet meer met giftige stoffen te werken. Ik snap dat je liever nog even zou wachten met vertellen, maar dan moet je een andere reden verzinnen/liegen en dat wil je vast ook niet denk ik. Dus er zijn weinig andere opties dan vertellen . En dat hij van geluk van z'n stoel zal vallen is alleen maar geweldig. Ik zou in dit geval je ouders gewoon zsm samen op de hoogte brengen, dit mooie nieuws delen, en van hen vragen het verder absoluut stil te houden. Veel plezier met vertellen! Geniet ervan.
Zou het ook vertellen! Natuurlijk gaat alles gewoon goed, maar mocht het misgaan, is het ook fijn als ze er van af weten, weet ik uit ervaring helaas. Maar dat gaat jou natuurlijk helemaal niet gebeuren! En gefeliciteerd!