Hoi, Ik zoek inspiratie! We hebben nu een speelhoekje in de woonkamer met een laag bureautje en een een lage schuifla (van ikea, stuva oid). Maar het voldoet niet meer! Ik wil wat anders daar, wat meer geschikt is voor oudere kinderen (8+). Heb al zitten denken aan een hoger bureau met houtbewerkingsgebeuren erbij. Maar goed, wat hebben jullie?
Qua tafel ofzo zou ik voor die leeftijd niks anders meer wegzetten hoor. Onze 7 jarige heeft een bureau waar ze graag aan zit op haar kamer. En als ze hier wat aan tafel willen doen zitten ze eigenlijk altijd aan de eettafel. Nu is die bij ons 1.50x1.50 dus ruimte zat Ik heb nog wel een redelijk grote in hoogte verstelbare speeltafel van ikea in de kamer staan.
Dochter is hier verbannen uit de woonkamer ER staat hier wel een kast met DOnald Duckpockets, en er slingert altijd wel wat rond. Kijk nu tegen Engels huiswerk, 2 spot-de-verschillenboeken en wat potloden aan. Broertje van 8 maanden heeft nu meer zooi beneden. Ze speelt zelf ook liever op haar kamer, en in het nieuwe huis of op haar nieuwe kamer of in de speelkamer van 35m2.
Zoon vindt op zijn kamer spelen niet zo heel erg leuk. Hij is toch het liefst bij ons. Er staat ook nog wel genoeg speelgoed waar hij iets mee kan in de woon kamer. Maar het staat gewoon niet handig.
Hier beetje zelfde probleem. Bijna al het speelgoed van oudste staat op zijn kamer. Voornamelijk omdat hij niet wil dat zijn broertje erbij kan. Maar in zijn kamer spelen doet hij zelden. Alleen als er een vriendje bij is. Anders vind hij het echt niet gezellig. Dus nu heeft hij nog wat autootjes beneden waar broertje ook mee mag, en hij zit regelmatig met de duplo te bouwen. Wat dan ook weer gedoe geeft want broertje mag natuurlijk niet zijn bouwsels stukmaken. En de Kapla staat er nog voor beiden.
Hier staat het meeste op haar kamer. We hebben wel een vakken kast staan waarvan zij 3 vakken heeft met spelletjes,wat knutsel spul en teken spullen Ook heeft ze in een ander kastje nog klein spul staan.
Zo ziet ons kinderhoekje er uit. Sorry, je moet even je nek verdraaien . Is gewoon een side table met junior stoel. Tafeltje is aardig hoog en neemt niet veel ruimte in beslag. Ze zitten er dagelijks aan te knutselen en te tekenen.
Leuk! Bij ons mag het wel wat minder idd! Wij hebben hier een megakast met allemaal dingen staan (wel ook veel bordspellen) en dan die 2 tafeldingen. Probleem is ook dat Thijmen zo'n verzamelaar is... hij wil alles bewaren...
Wij hebben beneden een ikea kast vol speelgoed. Daarnaast de computer kast met spelcomputers en eigen tv. Ze gebruiken gewoon de gewone eettafel om te knutselen. Allemaal netjes opgeborgen zelfs klapstoelen naast de kast zijn voor achter de spelcomputer . Zit allemaal in de witte grote kast. Verder hebben we nog inbouw kast vol gezelschapspellen. Kleine tafel was al even verleden tijd dus is vorig jaar ook weggegaan Verder hebben ze bijde boven een bureau op hun kamer met ook knutsel spullen en dergelijke waar ze kunnen zitten. Hun eigen plekje zeg maar.