alweer een cyste

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama suus, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai dames ff een klein probleempje hier,
    ik heb na mijn eerste bevalling een cyste op mijn eierstok gehad deze was na een jaar weg door het gebruiken van de pil. nu ben ik in feb weer gestopt met de pil omdat we graag een tweede kindje willen. mijn eerste cyclussen waren goed. tot die in mei rond mijn eisprong heb ik toen samen met onze dochteer in het ziekenhuis gelegen ivm een koortstuip en sindsdien is mijn cyclus van slag. hij wert eerst een week langer toen ineens 2 weken korter en nu weet ik het helemaal niet meer had volgens mij al een sprong gehad mar nu vorige week had ik duidelijk toch echt een eisprong aan mijn temp en slijm te zien en ik voelsde hem ook weer. nou weet ik ook dat je niet 2 keer indezelfde periode een sprong kan hebben dus is het erg in de war. ik heb sinds vorige week ook een steeds meer zuerende pijn in mijn onderbuik. ik heb al een test gedaan en zwanger ben ik niet.

    zelf denk ik dus weer een cyste ik kan vrijdag pas naar de dokter. en dan wil ik vragen of hij even kijkt.
    voel me erg wazig echt last van de hormonen dus dit heb ik normal altijd rond eisprong en eerste dag van menstruatie heel verveledn dus dat dit nu al zo lang duurt.
    ben nu bang dat ik weer aan de pil moet want dan duurt het nog langer dat we zwanger kunnen worden ben natuurlijk nog jong zat maar zou het leuk vinden als er niet teveel leeftijd tussen de kids zit.
    heeft iemand hier ervaring mee en kun je dan nog wel gewoon zwanger worden met een cyste en duurt het dan miss langer omdat je maar 1 stokkie ingebruik hebt.

    gr mama suus
     
  2. Trees

    Trees Niet meer actief

    Volgens mij is het sowieso afhankelijk wat voor cystes je hebt. 9 van de 10 cystes zijn endocystes (eiblaasjes gevuld met vocht). De meeste vrouwen hebben deze wel een paar keer in hun leven, maar vaak hebben ze het niet eens in de gaten. Ik heb zelf regelmatig echo's en in driekwart van de gevallen is er wel een cyste te zien op éen van de eierstokken. In vier rondes tijd ben ik drie zwanger geraakt, dus in mij geval heeft het geen enkele invloed op mijn vruchtbaarheid. In tegendeel ik ben juist hartstikke vruchtbaar. Mijn gynaecoloog hanteert ook een afwachtend beleid als het om cystes gaat. Ik heb nog nooit de pil ervoor hoeven te gebruiken en een paar maanden later zijn ze altijd verdwenen. Schijnbaar verdwijnen ze vanzelf met je mentruatie of ze worden door je lichaam opgenomen. En om je gerust te stellen voor het geval je mijn onderschrift leest, het feit dat ik al een aantal malen een miskraam heb gehad heeft helemaal niks met cystes te maken.
     

Deel Deze Pagina