inleiden wat meenemen voor baby

Discussion in 'De bevalling' started by minimuis, Oct 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Hoi over een paar dagen word ik ingeleid i.v.m mijn suiker. Nu heb ik een vraag mijn koffer sta al klaar heb de laatste weken nogal een keer in het ziekenhuis gelegen door bloedverlies. Ik wil nu de dingen voor de baby erbij doen maar hoeveel neem je mee:). Hoeveel rompertjes en neem je dan lange of korte mouw mee hoeveel pakjes enz:D . Ik ben bang dat ik anders gewoon veel te veel mee ga nemen.

2. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Hey hey!

Spannend!

Ik ben 2,5 wk geleden ingeleid bij 37wk. We gingen voor groeiecho en 5 uur later had ik mn meisje in mn armen... mn vriend heeft dus nog snel de tassen gehaald thuis :p

Ik had voor meerdere dagen mee omdat we sowieso moesten blijven wegens mijn hoge bloeddruk (zij is uiteindelijk met de vacuumpomp gehaald, dus daardoor moest het ook), het werden 2 nachten.

2 pakjes maat 50 (shirtjes lange mouw)
    2 pakjes maat 56 ( shirtjes lange mouw)
    3 paar sokjes
    3 mutsjes
    3 rompertjes maat 50 korte mouw
    3 rompertjes maat 56 korte mouw
    omslagdoek
    jasje
    vestje

Lijkt veel, maar uiteindelijk is bijna alles gebruikt..

Veel succes met de bevalling!

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik had 1 pakje maat 50, 1 pakje maat 56, 2 mutsjes, 3 rompers lange mouw, 2 paar sokjes, een vestje en een omslagdoek mee. Uiteindelijk hadden we te weinig want het pakje maat 50 was gelijk te klein (had ook zw.diabetes) en was uiteindelijk een keizersnede geworden dus bleven we veel langer dan gepland. Dit keer pak ik dus meer in voor de baby. Gelukkig wonen we niet ver van het ziekenhuis dus was er zo wat bij gehaald.

4. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik ben dan wel niet ingeleid maar ik had voor de baby een pakje maat 50 en 56 bij, een romper, een muts en een paar sokken. Oh ja, en een omslagdoek en vestje. Meer heb je eerst niet nodig en anders heeft je partner het toch zo gehaald van thuis?

5. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Maxi cosi niet te vergeten ;)

6. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Bedankt nu heb ik een beetje een idee wat ik mee moet nemen en wat mijn partner betreft we wonen nogal een stukje van het ziekenhuis af dus het is steeds een goed halfuur rijden voor hij er is vandaar dat ik het liefst gewoon de dingen bij heb. Ik heb nu alles klaar staan zodat ik nog even lekker rust heb. Morgen is het zover

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Je kunt beter te veel mee hebben dan te weinig ;)

Succes morgen!!!

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Helemaal mee eens, ik had ook te veel. Gelukkig maar, ik had grote kleertjes mee genomen omdat we een grote baby zouden krijgen. Op het laatste moment toch maar een klein pakje er in gedaan. Was nog veeeeeel en veel te groot! Ze hadden het totaal mis, was echt een kleintje toen ze geboren werd.. Ooohh ik dwaal af hihi

Succes!!!!!

9. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Even voor de geruststelling: als je wat tekort komt heeft het ziekenhuis ook echt wel kleertjes. Maar dat voelt niet fijn dus neem genoeg zelf mee.

Het ligt er ook aan: is het een suite, waar je man ook een paar dagen kan blijven (en dus niet thuis komt) of rijdt hij iedere dag op en neer om jullie te bezoeken (mocht je moeten blijven).

Het lijstje hierboven lijkt me al best goed. 2 of 3 complete setjes (2 setjes 50 en 1 56).
    Mijn dochter spuugde nogal en ik vond het niet fijn toen ze een ziekenhuispakje aankreeg. Als je nu vraagt waarom: geen idee.

10. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    En als je man een paar dagen mag blijven, vergeet dan ook zijn kleren niet mee te nemen :)

Succes vandaag!!!!!

11. In AFwachting

In AFwachting Bekend lid

Oct 23, 2011
    714
    0
    16

Share This Page