steken in liezen: voorwerk? (been)weeën?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kara, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wie kan me wijzer maken en heeft ervaring hiermee?? ik ben ruim 40 weken, dus ze mag allang komen!

sinds een aantal dagen heb ik af en toe pijnlijke steken in mijn liezen. sinds vandaag lijkt het een aanhoudend zeurend gevoel te zijn (niet de hele tijd steken dus gelukkig ;)).
    in mijn buik/baarmoeder voel ik soms wel wat kramp/zeurderig gevoel, maar nog niet iets heel pijnlijks.
    's avonds wordt madame extreem actief sinds een aantal dagen en dat levert ook die steken in mijn liezen op zodat ik echt met mijn benen loop te trekken. ook pijnlijk trouwens onderin bij de uitgang (of ergens in die buurt: ik stel me erbij voor dat ze de uitgang hard aan het zoeken is :D)

heeft iemand hier ervaring mee?? ik zit namelijk de hele tijd te wachten tot ik dingen in mijn buik ga voelen, dus kan dit niet helemaal plaatsen..
    is het allemaal voorwerk? is het een aankondiging van beenweeën :$?

alvast bedankt!!

2. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik lees mee, ik heb ook steken in liezen. Rond 34 weken had ik dit en was dit vanwege indalen maar de baby zit al helemaal ingedaald al een tijd.

3. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Ik had dat vorige zwangerschap ook op het eind. Het kwam volgens mijn gyn doordat zoonlief met zijn hoofd bewoog. Hij lag ingedaald in het bekken en als dat hoofdje dan beweegt voel je dat helemaal onderin tegen schaambeen en liezen.

4. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ging het bij jou de steken dan ook helemaal tot in je bovenbeen?

5. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Ik heb het ook, dat ketsen van het hoofdje tegen mijn schaambeen, au! En druk op mijn bekken heb ik ook vaak, baby ligt ook al ingedaald.
    Heb sinds een aantal dagen ook een zeurderig ongesteldheidsgevoel in mijn hele buik, maar het is niet dat het komen gaat. Het blijft aanwezig zeg maar. Zal wel voorwerk zijn, hihi :) .

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    fijn, reacties! :)
    baby ligt hier ook ingedaald, dus daar zal het inderdaad wel vandaan komen.. zeker als ze beweegt doet het het meest pijn, dus dat klopt dan wel weer :)
    ik las alleen iets over aankondiging van beenweeën en toen werd ik iets minder blij.. :$

hier ook regelmatig krampen in de buik nu! nog niet heel pijnlijk, maar ook niet echt prettig.

dat het allemaal voorwerk is, is wel logisch, maar ik zou zo graag willen weten of het vanavond al kan komen, of dat dit de hele week nog zo doorgaat. ook ivm het tolereren van de pijn.. :). maar ik besef dat niemand daar een antwoord op heeft.. het kan alle kanten op! maar ivm termijn kan het toch nooit heel lang meer duren hier...
    vinden jullie het ook zo lastig om in te schatten?

succes in elk geval met jullie laatste loodjes!

7. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Barb: Je bovenbeenzenuw begint in je lies. Als kindje ingedaald is kan hij die zenuw beknellen waardoor je pijn in je bovenbeen krijgt.

Hopelijk hoeven jullie niet al te lang meer te wachten en mogen jullie snel je kindje begroeten.

8. debo81

debo81 Actief lid

10 nov 2010
    349
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar hoor, ben 39weken en sinds een week voorweeen , niet met regelmaat en pijn die jij beschrijft... Echt een onzeker gevoel hoelang dit nog kan duren en wat iets nou zegt.. Hb de laatste dagen ook snachte diarree en misselijk, kan dat er ook bij horen? Sterkte ook!

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    voor wie het hier nog leest:
    alle tekenen waren zeker voortekenen: gelukkig niet van beenweeën, maar wel van een intensieve maar ook mooie bevalling van onze dochter op 8 oktober!
    succes voor wie nog de laatste loodjes moet..

10. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

26 jan 2011
    1.609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!! Geniet er mar lekker van!!!

11. Barb

Barb Bekend lid

28 jun 2011
    736
    0
    0
    Ik heb 10 okt trapgelopen en pittig indonesisch gegeten. Om 6 uur 's ochtends braken mn vliezen en om 12.09 is onze kleine man geboren. Nu lekker genieten :)

Kara gefeliciteerd meis, genietze.

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    bedankt!! het bevalt goed ;)
    succes met de laatste loodjes voor wie nog moet (nog eventjes..!!!)

en Barb, jij ook gefeliciteerd en genietze :D! goed maaltje :)

Deel Deze Pagina