Alweer een koortslip :-( Wat werkt nou echt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #1 Mams136, 10 sep 2012
    Laatst bewerkt: 10 sep 2012
    Hoi meiden.

Ik ben sinds vanmorgen weer gezegend met een koortslip:( *briljante timing, I know*
    Ik wil er dus graag zo snel mogelijk van af maar hoe?
    Ik had ZoviPads maar die zijn echt prut...blijven nog geen 5 minuten zitten als ik ze al van het papiertje afkrijg;)
    Ik voel ze niet aankomen dus heb inmiddels al een blaasje dus de zalfjes helpen ook al niet echt meer :(
    Ik hoor dingen over tea tree olie en echinacea sticks?
    Ook schijnen de pads van Compeed heel goed te zijn???
    Wat werkt nou echt en wat werkt snel???
    Wie heeft de gouden tip voor mij???

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    tea tree olie... ik voel ze ook nooit aankomen en heb ineens een blaasje... 2 kere per dag een druppel tea tree erop, dan droogt blaasje meteen uit, krijg je niet zon vochtblaas en koortslip wordt ook niet groter.. plus binnen paar dagen is het verdwenen.. omdat tea tree ook uitdroogt.. smeer ik lippen wel steeds in met tea tree lippenboter

3. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Tea tree kan idd, maar beter om een pad erop te plakken, ik had compeed. Ik kreeg de dag na mn bevalling er 1, en toen heb ik het afgeplakt. En telkens als ik er een nieuwe plakker op deed, maakte ik het schoon met tea tree, even droogdeppen en dan de plakker erop.
    Succes ermee! Haal vast desinfectgel voor je handen in huis, dit heb ik gebruikt elke keer als ik mn dochter aanraakte koortslip is namelijk gevaarlijk voor die kleintjes.

4. Lentes

Lentes Niet meer actief

l lysine tabletten slikken, als ik ze een tijdje niet neem springen de koortsblaren mij ook tegemoet.

5. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Ik gebruik Akolip, bij de apotheek te koop. Beterschap !

6. ik heb werkelijk ook alles al geprobeerd, bij mij werken die compeedpads juist helemaal niet, dan wordt mijn lip alleen maar dikker van, zovirax helpt ook helemaal niet.

Ik heb ooit eens van de dokter tabletten gehad, omdat ik in 2 weken tijd wel 20 blaasjes kreeg, en toen was mijn oudste een week of 4 oud, dus dat was te gevaarlijk

Zelltrex heette die dingen, en die werkte heel goed, als ik er 1 innam trok de koortslip binnen een dag weg.
    Maar achteraf blijken die pillen heel duur te zijn en niet zo heel erg gezond.
    Dus ik heb nooit geen nieuwe kuur meer gekregen..

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    MIjn man gebruikt vectavir/fenistyl. Werkt als een tierelier.
    Die pads was hij geen fan van.

8. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    Idd die compeed patch.. Ik heb ze ook jarenlang heeeel vaak gehad, wel 20x per jaar ofzo.. Sinds ik elke avond wat purol op m'n lippen smeer is t bijna niet meer en als ik er één heb doe ik er ren compeed patch op en dan droogt ie sneller in..

9. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Heb ook regelmatig een koortslip, zodra ik verneem dat er een blaasje aan zit te komen of er zit smorgens bij het wakker worden een blaasje. Doe ik een een ijsblokje op, die hou ik er net zo lang tegenaan tot de lip wat doof word. en wacht je tot de volgende dag.

Meestal is het de volgende dag al aan het indrogen en binnen 3 dgn meestal weg ( kleine )

Volgens de HA dood je door de kou de bacterie

suc6

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Ja die gel heb ik al...her en der in huis staan flesjes verspreid. Ik ben me bewust van de risico's voor een kleintje, vandaar dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil. Ik wil mn moppie wel kunnen kussen en knuffelen als ze er eindelijk is!

Heb de HA gebeld en daar krijg ik alleen maar te horen: Oh maar u mag gewoon Zovirax gebruiken. Ja das fijn maar dat werkt dus niet.
    Vorige keer meteen begonnen met smeren, volgende dag: hallo blaasje 2, dag 3: Blaasje 3..En toen duurde het nog 8-9 dagen voordat het helemaal weg was :( En daar heb ik nu echt geen zin meer in...

Ga in ieder geval de echinacea stick proberen, die word door een vriendin aangeraden (werkt bij de DA) en die tea tree olie ook denkik.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zorgbgeljk dat het blaasje opengaat...en dan die zalf erop...

12. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Niet lachen he dames..... maar wat goed helpt is "tandpasta smeren". Ja echt, als ik ineens een koortslip krijg smeer ik er een beetje gewone volwassenen tandpasta op en laat het een paar uur zitten(je smeert dan een paar x op een dag), en de blaar is zo ingedroogd (bij mij in 1 dag), en als je er dan afblijft is ie 2 dagen later weg.

ZO helpt tandpasta ook zeer goed tegen brandplekken (het haalt de brand en jeuk weg)

13. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    o hier ook giga last van :S
    zit nu al meer als een week met een mega dikke lip en moet dus al meer als een week voorzichtig doen met me kleine meid:(

die compeet plakkers begin ik niet aan want hoorde als je die eraf haalt je alles mee trekt??!!!!

zalfjes helpen hier ook niet :S

waar is tea tree olie en smeerboter te koop???

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Tandpasta hoor ik ook vaak voorbij komen... ga ik ook onthouden

15. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Zinkzalf!!! werkt echt super goed! Bij mij tenminste hyeb ze heel regelmatig wat ik doe is zinkzalf op hetmomentdat ikhem heb en dan als hij weg is een paar dagen later labello b lijven smeren, dan blijven ze vaak wat langer weg.

16. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Verbrand je je huid niet als je tandpasta te lang erop doet?

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zinkzalf werkt idd ook goed

tea tree olie haal ik altijd bij de tuinen... kruidvat heeft hem ook.. maar die vind ik op een of andere manier niet fijn

18. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    niks helpt. Je kan het uitdrogen met zinkzalf. Dan droogt het sneller in en ben je er 1 a 2 dagen eerder van af.
    Verder als je blaasjes hebt met vocht kan je ze doorprikken, dan afdeppen met een steriel gaasje en schoonmaken met alcohol en dan goed je handen wassen.
    Dat zorgt er ook voor dat ze sneller indrogen.
    Verder helpt echt helemaal niks.

19. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Je bent me voor haha, dit zou ik ook zeggen. Helpt erg goed en je hebt het altijd in huis.
    Voor in je tas, zo'n klein probeer tubetje.

20. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Hier zinkzalf of tandpasta. Tee trea oil staat genoteerd, heb dr zo'n hekel aan, die koortslippen.

Deel Deze Pagina