Alweer een koortslip :-( Wat werkt nou echt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik denk dat ik dit keer geluk heb... heb 2 kleine blaasjes en het breidt zich niet uit...Ze gaan ook niet kapot en zijn mooi aan het indrogen.

2. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Zelf geen ervaring maar ik ken iemand die veel last had van koortslippen. Drinkt nu elke ochtend een beetje aloe vera en sindsdien geen koortslip meer gehad. Al jaren niet meer....
    Maar volgens mij is dat drinkgel wel schreeuwend duur....

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb toevallig nu last van een koortslip en smeerde de eerste 2 dagen toen het blaasje opkwam 3-4 keer per dag een beetje tea trea olie erop (puur dus wel funest voor je lippen want het droogt ontzettend uit), daarnaast hou ik ze enorm vet met lippenbalsem. Hierdoor komt het plekje wel op maar het wordt geen blaasje en hij is inmiddels alweer weg aan het trekken (dag 5). En heb behalve de droge lippen geen pijn.
    al die andere middeltjes helpen bij mij echt niet.

4. suuz83

suuz83 Lid

4 jun 2012
    81
    31
    18
    NULL
    Ergens in t Gooi
    Hier ook erg vaak last van koorstlippen en ook in mn neus... Nu weer een op bovenlip. Mijn liplijn is zelfs aan het vervagen omdat ze daar vaak zitten.. :(
    Donderdag voor het eerst acupunctuur proberen, ik zag dat ze ook koorstlippen kunnen bestrijden... Moet zeggen dat ik niet denk dat het daardoor over gaat aangezien het een virus is die je bij je draagt, maar niet geschoten is altijd mis..

Ben benieuwd...

5. jacqje

jacqje Lid

8 jul 2006
    84
    0
    6
    Het is al 2 keer genoemd. Sinds ik L lysine gebruik, gaat de koortslip veel sneller weg. Ik slik het niet preventief maar als ik iets op voel komen, dan pak ik gelijk mijn pot l lysine. Als je googled dan vind je er meer info over. En ik smeer zinksulfaatzalf van de apotheek(eigen merk) het is doorzichtig dus je krijgt niet direct zo'n opzichtige witte vlek op je lip. De koortslip op zich is helaas al opvallend genoeg.

Groetjes Jacqje

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    appelazijn helpt ook enigszins bij het indrogen, maar ga die teatree olie zeker proberen.

7. inkie86

inkie86 Bekend lid

27 apr 2011
    982
    6
    18
    Vrouw
    Medewerkster bij de Lidl
    Goor
    o jee jij ook al zo erg:$:(

bij mij ook niet alleen op de lip die overiggens ook best aan het vervagen is :(

ook op en in de neus :(

Deel Deze Pagina