Zo verdrietig, volgens mij is het mis

Discussie in 'Miskraam' gestart door Spikkeltje, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Na 3 jaar proberen had ik vorige week een positieve test in handen, meerdere zelfs. Ik moest 11 aug ongi worden maar werd het niet, het weekend daarop hebben we een test gedaan en verscheen er een heel licht streepje. Later kocht ik meer tests en werden de streepjes steeds donkerder. Volgens de cb was ik 1-2 weken zwanger, wat zou wijzen op een héél laat ei, want de cb test heb ik gedaan op de 20e toen ik dus 9 dagen overtijd was.

Ik had echt zwangerschapskwaaltjes, steekjes, pijn in m'n tanden en opgezette bobbeltjes rond m'n tepelhof. Vannacht zelfs in m'n droom nog het blauweplekkerige gevoel in m'n borsten gevoeld. Vandaag had ik erg rugpijn. Ik helemaal ongerust maar volgens internet hoorde het erbij. Toen ging ik douchen (tegen de rugpijn) en zag ik tot m'n schrik een grote roodbruine vlek in m'n inlegkruis, groter dan een twee euro muntststuk zeg maar. De dagen daarvoor had ik bruinverlies gehad maar slechts een paar druppels. M'n man is een test gaan halen en de streep is lichter dan 2 dagen geleden. Hij was wel binnen een minuut te zien. Daarna heb ik nog een beetje gevloeid, nu meer richting rood dan bruin. Het klinkt stom maar ik voel me ineens heel leeg en kilo's lichter. En m'n rugpijn is weg.

Dus ik denk dat ik een miskraam heb gehad.
    We gaan straks bij mijn moeder eten, man heeft gebeld om te zeggen dat we later zijn en ook waarom. Morgen gaan we op vakantie en daar heb ik helemaal geen zin in, omdat ik niet alleen met man ben en er dan ook nauwelijks met hem over kan praten. Terwijl ik daar juist behoefte aan heb. Ik heb nog een tweede test en die wil ik meenemen om voor mijzelf geen hoop te houden, dus echt te zien dat ik niet zwanger meer ben. Maar hoe lang duurt dat? En is er echt geen kansje meer dat ik zwanger ben, nee zeker?

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Als ik straks niet reageer dan is dat omdat ik bij m'n moeder ben, we brengen de laptop bij haar, maar ik kan later wel via de smartphone van man de reacties lezen.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Als de CB-test aangeeft dat je pas 1-2 weken bent dan heb je inderdaad een heel erg laat ei gehad en volgens mij ben je dan nu gewoon ongesteld geworden. Ik snap wel dat je het voelt als een miskraam omdat je dacht eerder je ei gehad had en dat je overtijd zou zijn.

Ik vind het heel erg vervelend voor je en snap heel erg goed dat je nu geen zin hebt om op vakantie te gaan. Ik wens je veel sterkte en hoop echt dat het snel weer raak is en dat je dan een plakbeebje hebt!

Knuffel

4. Zonnetje80

Zonnetje80 Bekend lid

28 apr 2014
    630
    1
    16
    Belgie
    Ach meis, wat een schrik! Ik vrees ook dat het mis is gegaan. En het is jullie onwijs gegund. Misschien is de afleiding van de vakantie ook wel weer prettig, wie weet. Nu is het heel verdrietig.....heel veel sterkte gewenst,

Knuffel

5. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ik ben ook bang dat het mis is gegaan. Ik had een miskraam met bijna 6 weken zwangerschap, bij mij duurde het ruim 2 weken voor hcg weg was. De rugpijn en het bruinverlies herken ik ook. Wens je heel veel sterkte. En toch ook een fijne vakantie, wie weet helpt je dat juist wel.

6. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Ooh meid, wat erg! Ik volgde je andere topic en was zo blij voor je.

Heb je voor de zekerheid contact opgenomen met je huisarts of zo? Al kunnen ze niet veel als het idd een mk is maar voor advies nu je met vakantie gaat?

7. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Hoe is t nu met je? Ben je op vakantie gegaan? Ik hoopt beste voor je!

8. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Als je positief getest hebt (ook al is het maar 1-2 weken), dan ben je gewoon zwanger (geweest). En dus niet 'gewoon ongesteld' geworden. Met het afdoen als dat het zou voelen als een miskraam, suggereer je dat het dat niet is. Nogal misplaatste opmerkingen!

TO, als je test nu lichter is en je hebt gebloed, vrees ik het ergste. Ik wil je veel sterkte wensen. Want zelfs een vroege miskraam kan emotioneel heel veel pijn doen. Zeker als je al langer bezig bent.

9. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    1-2 weken zwanger is indd gewoon zwanger. Geen twijfel over mogelijk.

Ik zou volgende week nog een keertje testen. HCG schommelt in de eerste weken.

Ik duim voor je dat je een innestelingsbloeding hebt gehad. Al klinkt het niet heel erg positief.

10. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Hallo iedereen, ik ben lang afwezig geweest maar dit is omdat ik de miskraam een plekje wilde geven, en eigenlijk ook omdat ik gekwetst was door de opm. over dat ik gewoon ongesteld geworden was. De andere reacties heb ik toen niet meer gezien. Ik ben heus eerder overtijd geweest en zie dit niet als een zwangerschap, als ik een positieve zwangerschapstest in m'n handen heb daarentegen dan wél! Ik ben flink blijven vloeien in de vakantie en heb voor de zekerheid maar niet gezwommen.

Alleen... nu is het zo dat ik vrijdag ongesteld had moeten worden, tenminste met een normale cyclus. Ik weet dat deze van slag kan zijn na een miskraam, dus ik probeer er niet aan te denken en niet teveel hoop te hebben. Dat is echter heel moeilijk, omdat ik sinds twee dagen ontzettend zere borsten heb, ze voelen echt helemaal opgepompt. Ook heb ik lage rugpijn, én ben ik gezegend met een dikke onderhuidse puist. Is dat een teken dat er een menstruatie aankomt of juist een teken van zwangerschap? Ik weet nu niet wanneer ik weer zou kunnen testen.

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ik kan me voorstellen dat de opmerking over ongesteld worden je gekwetst heeft. Als je een positieve zwangerschapstest hebt op/na je NOD ben je inderdaad gewoon zwanger. Ontzettend naar dat het mis is gegaan, zeker na zo lang proberen.

De symptomen die je nu hebt kunnen zowel van een naderende ongesteldheid als van een nieuwe zwangerschap zijn. Er zit echt niks anders op dan afwachten helaas. Volgens mij zit je goed als zo'n 19 dagen na de seks test. Tenminste, dat dacht ik ergens een keer gelezen te hebben, dus pin me er niet op vast.

Heel veel sterkte verder in elk geval.

12. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Dank je wel Liana, dat doet me goed.

Maarre, 19 dagen na de seks testen? Euh, ik had gehoord dat je soms vruchtbaarder bent na een miskraam maar dat je niet weet wanneer je ei is, dus voor de zekerheid heb ik man elke twee dagen aan het werk gezet hahaha. Wanneer moet ik dan testen?

13. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Ja dat is de pest. Na een miskraam kan je cyclus inderdaad ontregeld zijn. Ben er niet echt in thuis hoor, in wanneer testen. Hopelijk kan iemand anders je daar wat in helpen.

Ik heb dat ook wel eens gehoord, dat je na een miskraam verhoogd vruchtbaar bent. Maar ik lees ook veel dat het niet bewezen is dat dat zo is. Dus ik zou daar in elk geval niet vanuit gaan.

Je zou eventueel wel ovulatie testen kunnen doen om je ei op te sporen. Heb ik ook direct na de miskraam weer gedaan. Rond cd 11 begonnen met testen. Wist toen wel ongeveer wanneer ik mijn ei had gehad. Maar daar heb je voor nu niks meer aan natuurlijk.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Spikkeltje, ik heb twee miskramen gehad en beide keren was mijn cyclus daarna direct weer op orde. Het hoeft dus niet ontregeld te zijn! Dus ik zou er gewoon een testje tegen aan gooien als ik jou was. Als hij geen zwangerschap aangeeft maar je nog steeds niet ongesteld wordt, met een weekje nog eens testen.

15. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wil nog even aanvullen dat sommige hcg testen positief uit kunnen slaan op lh piek/ovulatie. Indien je cyclus echt ontregelt is en je geen ovu testen hebt gebruikt houd dit dan even in je achterhoofd als je testje gaat doen ;)
    (Heb dit namelijk zelf gehad na mijn laatste mk en dat is erg vervelend!)
    Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn van een plakbeeb!

16. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Toch maar een testje gedaan, ik heb hartstikke beurse borsten. Negatief. Zelfs geen ieniminie tuurstreepje. Voel me nu best wel down en man is ook itchy, want die vindt het niet zo slim van me dat ik er stiekem toch op gerekend had.

Deel Deze Pagina