Mijn zoontje doet zoooo raar?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rjdn12, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Sinds een paar weken heeft mijn zoontje iets nieuws. Ik weet niet of het enthousiasme is of iets anders. Ik zal het proberen uit te leggen(hoop dat jullie me begrijpen)
    Hij komt heel vaak uit het niets op me afrennen, dan spant die zijn kaken en vuistjes helemaal aan en loopt rood aan. Dit doet hij de hele dag door en uit het niets. Ook knijpt hij mij of zichzelf in zijn wangen ipv de gebalde vuistjes. Het is vooral dat ingespannen gezicht wat het zo raar maakt.
    Ik vind het soms bijna eng, hoe hij op me afkomt! Hij kan het ook doen bij zijn speelgoed. Komt iemand dit bekend voor?

Ik zal proberen er een foto van te maken, maar voor nu hoop ik dat deze uitleg genoeg is:)

Groetjes!

2. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.704
    2.515
    113
    tja ik vind het moeilijk te zeggen, maar kan me er wel iets bij voorstellen. Mijn dochtertje gaat soms ook ineens stil staan met haar armpjes stijf langs haar lijfje en gebalde vuistjes. Is misschien toch een soort van uiting van enthousiasme. Ze is dan ook niet boos ofzo. Hoe is dat bij jouw zoontje?

3. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hmm ik heb een zoontje van bijna dezelfde leeftijd en ik herken wel wat jij beschrijft. Alleen die van mij loopt niet helemaal rood aan. Wel bijt hij me soms uit enthousiasme en hij kan idd vanuit t niets keihard op me afkomen en dan tegen mij aan knallen. Dan doet ie ineens heel raar..soort dansje en schud met zijn hoofd heen en weer..
    nou ik negeer t maar, hoop dat t vanzelf weer weggaat...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter doet dat ook, vaak maakt ze er dan ook nog een vreemd geluid bij ('Huuuuuhhhh!') haha.

5. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Jullie omschrijven het erg grappig allemaal! Ik moest er echt om lachen. Maar het klinkt bekend. Nu doet hij het niet meer. Maar door al die beschrijvingen kon ik het me weer herinneren. Luca deed het als een soort van joggen. Als hij 'hard' ging rennen deed hij zo zijn vuistjes samen en spande al zijn spieren aan en ging dan rennen. Voor hem was het dan joggen. Ook een gek gezichtje erbij.
    Ik zei dan altijd: ga je gek doen? en dan moest hij lachen en deed het nog een keer. Ik zag het als een soort oefening om zijn lichaam te leren kennen. Wel een gek gezicht, maar niets ergs.

6. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

14 jan 2010
    1.810
    1
    38
    Hihi, ben blij te horen dat er nog meer kindjes zijn met deze actie;)
    Mensen om mij heen liggen altijd helemaal dubbel als mijn zoontje zich zo inspant. Heb al een aantal opmerkingen gekregen waarvan ik dacht zou het? bijvoorbeeld "die is niet goed hoor!" "Doet hij dit vaker"? "Adhd? "gille de latourette?"
    Ik heb een neef en nicht die tourette hebben (een lichte vorm, het is niet zo dat ze uit het niets gaan schelden ofzo;))

Maar daarom deze post:)

7. sjmmie

sjmmie Actief lid

27 okt 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook, wij negeren het maar gewoon, hebben wel eens met opgetrokken wenkbrauwen gedacht of we een bezoekje aan de huisarts moesten brengen, maar nu ik dit lees denk ik gewoon dat het bij de leeftijd hoort. we kunnen er nu ook wel om lachen hoor.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    als tim iets spannend vindt of heel blij is, dan gaat hij beven met zijn handen, kijkt heel verbaasd en zegt de klank a ook bibberig. Wij liggen telkens in een deuk :D
    Vandaag deden we alle koekjes in 1 trommel. Tim mocht 1 koekje eruit nemen. Nou, t heeft 2 minuten geduurd, en hij had nog geen gepakt. Hij zag door de koekjes het bos niet meer :p

Ik denk dat het inderdaad overgaat als ze hun lichaam en emoties meer beheersen/onder controle hebben.

9. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hahahhaa sorry ik moet echt even lachen om alle gekke dingetjes die onze kids allemaal doen.

lieselot84: dat met die koekies herken ik ook zooo goed. Ik laat hem niet meer zelf kiezen, want dan gaat ie haast uit zijn plaat van gekheid. Dan ziet ie idd door de bomen het bos niet meer. wel grappig die herkenbare dingen.

10. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ja grappig he. als hij een koekje mag nemen uit de koekjespot voor onze hond heeft hij het dan weer niet/minder.

Deel Deze Pagina