Alweer een schimmelinfectie..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Meis28, 29 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Arrghh.. het is nu al de derde keer in de 18 weken dat ik zwanger ben dat ik een schimmel infectie heb (althans dat gevoel heb ik). De eerste keer was waarschijnlijk door de antibioticakuur voor mijn keel ontsteking, was toen ook best erg, inwendig en uitwendig. Heb paar dagen gyno canesten gebruikt (ook inwendig) en toen was het over. Na een tijdje toch nog weer last dus voor mijn gevoel was het nog niet helemaal weg. Naar de vk gegaan en kreeg toen 6 dagen een pil (miconazol oid). Toen was het weg, maar nu zo´n twee-drie weken later voel ik ineens weer iets opkomen.. Sinds vanmorgen jeukerig gevoel bij de rand van mn vagina, precies hoe het de vorige keren ook was. Hebben jullie tips?! Ik vind het echt heeel irritant 6 dagen die pillen te moeten gebruiken en dus 6 dagen al die troep die er ook weer uitkomt :( Gebruik al bijna elke dag katoenen ondergoed, was me iedere dag met water (soms intieme zeep)...
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ook beter geen intieme zeep gebruiken, alleen water is het beste.
    En oma's tip: yoghurt inbrengen schijnt ook te helpen bij een schimmelinfectie. Mijn moeder heeft er ooit baat bij gehad.
    Succes!
     
  3. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Bij mn 2de zwangerschap heel veel kast van gehad en bleef ook maar aanmodderen met gyno daktarin ect,toen bij de gyn geweest en gaf me fluconazol voor oraal gebruik maar durfde het niet te gebruiken.
    Na mn zwangerschap bleef ik er vatbaar voor dus toen paar keer die capsules genomen als ik het voelde opkomen(geloof 3 maanden achter elkaar,1x per maand 1 capsule) toen nooit meer last van gehad.
    Nu met zwangerschap geen last van tot ik ab kreeg voor een blaasontsteking en ja hoor bingo!
    Ik dacht nu ik ga niet weer aanmodderen en toch maar gelijk een capsule en binnen 2 dagen weg!
    Hoop dat het nu weg blijft tot mn bevalling zodat de kleine er ongeschoden vanaf komt.
    Dus mijn tip als het blijft aanhouden vraag een consult bij een gyn.
     
  4. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Welke capsules zijn dat? Hier (spanje) hebben ze geloof ik alleen gyno canesten zalf of vaginale pillen miconazol ofzoiets..
     
  5. cinniz

    cinniz Actief lid

    19 jul 2011
    365
    45
    28
    Het zijn fluconazol capsules die je oraal in moet nemen.
    Ze worden voor meer dingen voorgeschreven maar voor vaginale schimmel infecties vaak maar 1.
    Weet natuurlijk niet of ze ze in spanje ook hebben en je moet er hier wel voor naar de huisarts,tis niet iets wat je bij een drogist kan krijgen.
     
  6. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok, dankjewel, ik kijk het even aan! Sinds gister begin avond is dat jeukerige ineens weg en nu ook nergens last van, heel apart. Zal het sowieso even aankaarten bij de ha of vk de volgende keer.
     
  7. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Even een kweekje laten maken. Bij mij kwam er vandaag bacteriele vaginose uit terwijl ik dacht dat ik weer een schimmel had.

    Daarnaast heb je soms gewoon AB nodig ipv dat simpele van de drogist.
    1x per dag met water wassen, katoenen ondergoed, als je verband gebruikt dan wasbaar verband of in ieder geval plastic vrij.
     
  8. Meis28

    Meis28 Fanatiek lid

    30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hebben ze idd toevallig eergisteren gedaan. Wel 1 zon vaginale pil en zalf meegekregen alsnog, maar volgende week krijg ik uitslag..
     

Deel Deze Pagina