Ach Angeliekie, je sm bedoelt het vast goed! Je kindje is nog zo klein, die slaapt nog overal en kun je nog overal eten geven...je hoeft echt niet heel je ritme aan de baby aan te passen hoor. De kleine ligt nog in de wanderwagen, kan daar lekker slapen. Die hoeft echt niet perse in zn bedje te liggen hoor. En laat je sm lekker koffie gaan drinken bij vriendinnen joh. Ze wil alleen maar pronken met haar kleinkind. Of ze nu thuis op de bank zit, of bij een vriendin, dat maakt toch niks uit? Over een jaar of wat, DAN wordt het moeilijker, dan pas je je schema aan, aan het slaapje van je kind. Of ja: moeilijk is dat natuurlijk ook niet. Laat haar lekker gaan, daar krijg je gezonde kinderen van! Een baby'tje kan best wat flexibel zijn hoor.
Gut zeg ... wat een BS Overigens, het gros van de kindjes die worden misbruikt, gebeurt door familie en bekenden ... dus sja, in jouw gedachtegang ... waar is je kind dan "veiliger"??
Dan moet je gewoon thuis blijven en continu zelf bij je kindje zijn. Je kindje is nog zo jong en komt nog vaak in situaties waarin hij teveel prikkels kan krijgen. Laat het los en geef je schoonmoeder een eerlijke kans. Wees blij dat ze oppast en projecteer je eigen problemen met je schoonmoeder niet op je kind.
Ik vind ook dat je niet kunt verwachten dat iemand die voor jou wilt oppassen alles helemaal volgens jou schema moet doen. Zoals partyrocker al zei, als je kind naar een kinderopvang zou moeten dan gaan het ook niet volgens jou schema. Daarnaast vinden kinderen daarin hun eigen weg/ritme wel en oma zelf zal ook wel even de tijd nodig hebben om te ondervinden wanneer je kind bijvoorbeeld zeurderig wordt en naar bed moet, of welke dingen ze de volgende keer beter anders kan doen, net zoals jij dat zelf heb moeten ondervinden. Natuurlijk kun je wel aankaarten dat naar buiten = jas aan en welke tijden hij gewend is te slapen. Zelf zou ik het niet erg vinden als oma kind rond een andere tijd laat slapen, als hij maar wel genoeg rust krijgt en niet een hele dag wakker wordt gehouden. Voor de rest is ze er zelf vrij in hoe ze haar dag indeelt.
Dan heb je inderdaad een kindje dat heel snel overprikkeld is ja. Lijkt me erg lastig Of een kinderdagverblijf dat niet op een goede manier met de kindjes omgaat maar gok het eerste