Iris heeft nog steeds dat ze iedere nacht minstens een keer komt voor een nachtvoeding (kv). Overdag eet ze blijkbaar niet voldoende en ik krijg er ook echt niet meer in. Zijn er nog meer kindjes met 8 mnd die nog om een nachtvoeding vragen ? Wil hier zo onderhand echt vanaf maar weet niet goed hoe! Tips? Liefs Eva
Hier al 6 maanden geen nachtvoeding meer. Heb dus niet 1, 2, 3 een tip voor je. Maar misschien is het wat duidelijker als je je huidige voedingsschema hier neerzet?
ik weet niet hoeveel je geeft op een dag, maar misschien kan je in de laatste fles of rijstebloem/pap geven... of misschien een schepje poeder extra met 30 cc water meer?
toen romeè wakker werd gaf ik haar de speen (ze was denk ik toen ong 5mnd ofzo) en langzamerhand kwam ze helemaal niet meer s`nachts kuzz
Misschien overleggen met cb, kain komt nu sinds een paar nachten niet meer s'nachts . kan snappen dat je het beu bent. Hij vraagt s'nachts nog wel even om z'n speen maar valt dan weer in slaap.
Het lijkt wel of Iris overdag teveel eten aangeboden krijgt, ze krijgt in ieder geval lang niet alles op! Mijn schema (globale tijden, veranderd soms nog weleens): 07.00 200 cc pap (gaat bijna nooit op, vaak maar de helft) 9.30 fruit (hoeveel eten jullie kindjes met 8 mnd, uitgaande van een potje?) 12.00 boterham + 200 cc kv (vaak eet ze maar 1/4 boterham en drinkt ze 100 cc) 15.00 probeer diksap maar heeft vaak echt honger! Vaak 100 cc kv 17.00 groentehap (hoeveel eten jullie kindjes met 8 mnd, uitgaande van een potje?) 19.00 200 cc kv (vaak gaat er maar 70 cc op) Overdag eet ze volgens mij dus echt niets teveel! Wat vinden jullie?
ik denk dat je toch moet proberen om die 100 cc kv van 1500 eruit moet weglaten...t zal wel ff wennen zijn (was hier ook), maar ik denk dat ze dan haar avondfles wel goed zal leegdrinken.... geef om 1500 een flesje diksap met een rijstewafeltje, soepstengeltje, cracotte oid tegen de honger.... ik geef zelf geen groente/fruit uit een potje...maar ik kan je wel vertellen dat hij fruit van 1 hele vrucht krijgt en dat toch wel aardig wat is...zeker wel een potje... heb weleens potje avondeten gegeven (van de week nog) en toen had hij 3/4 op....
Dit is ons schema. Weet niet of je er iets aan hebt, maar zal hem ff opschrijven. 7.30 Papfles 180+6 + 5 scheppen bambix 9.30 Fruit ( 1 hele, ik geef geen potje) 12.00 boterham + 140 cc eigengemaakt yoghurtdrankje 15.00 140 cc diksap +liga 17.30 groente (ongeveer half potje) 19.30 Fles 180+6
Hoi Eva, Wij hebben ook tot 6 maanden nachtvoeding gegeven. Ik ben opeens gestopt. Hij werd toen wel wakker 's nachts, maar geen voeding gegeven, gewoon getroost en met hem rondgelopen. Eerste nacht was hij 2 uur wakker, tweede nacht 1 uur en derde nacht een halfuur en daarna sliep hij door. Week er op werd hij wel weer wakker en viel dan zelf weer na even murmelen in slaap en sindsdien slaapt hij elke nacht door. ik had het CB ook gebeld en die zeiden tegen mij dat het gewenning was en bij ons klopte dat dus ook echt. Nadat wij de nachtvoeding hadden weggelaten ging hij vanzelf ook veel beter drinken overdag. Het is dus even een paar nachten doorbijten. Die nachten vroeg ik me af of ik zo wel goed bezig was, maar ben nu toch wel blij dat ik het gedaan heb. Groetjes Victoria
dit is mijn schema misschien kun je daar ook wat mee? 7:00 bordje melkpap ze krijg thoeveel ze op kan ene keer meer dan andere 10;00 fruithapje vaak een heel potje 12:00 1 plakje brood met 140cc melk na (halfvolle) 15:00 kopje thee met koekje (geef haar tussen door ookweleens cheetos chips dat smelt) 16:30 warm eten zelfde wat wij eten en anders eeen potje 19:00 pyjamapapje 250 drinkt ze ook leeg misschien helpt et om haar snachts een beetje gewoon drinken geven water of ranja... doe ik ook als mijn dochtertje wakker word vaak slaapt ze gewoon weer verder.... succes! ps misschien helpt het als je de laatste fles wat later geeft? kijken hoe dat gaat en dan bv langzaamaan 5 minuten eerder gaan tot je op 7 uurkomt eerder kreeg mijn kindje de laatse ook pas om 10 heb ik gedaan tot ze doorsliep en ben toen iedere keer 5 min eerder fles gaan geven tot 8 uur en sinds 2 dagen geet ze aan om 7uur al moe te zjn en ze slaapt gewoon dooor dus...
he gypsy ik zie dat jij thee geeft, enig idee vanaf wanneer dat zo'n beetje kan...en wat voor thee geef je ? kinderthee/biologisch/gewone/met smaakje?
Siem is wel een stuk jonger, maar denk idd ook dat het gewenning is. Wij hebben Siem op een dag voldoende voeding voor 24 uur gegeven, zodat hij 's nachts idd niet voor voeding zou hoeven komen. Hij werd wel wakker, precies op de 'voedingstijd' maar we hebben hem niet gegeven. Dit ging een paar nachten zo door, maar ineens was het over. Als hij nu nog wakker wordt, is het vanwege een droom of gewoon, omdat hij klaarwakker is. Meestal babbelt hij zichzelf in slaap (en ons wakker ) Succes!
Justin drinkt ook minder dan standaard 'baby' hoor. Dit is ons schema; 07.00 fv 150/5 met 3 schepjes bambix, meestal gaat deze op, maar niet altijd. 09.30 rijstewafeltje (1 of 2 van die mini's) of 1 liga en aangeboden diksap (drinkt Justin vaak niet). 11.30/12.30 1 broodje deze eet hij vrijwel altijd op. 12.30/13.00 fv 120/4, deze gaat vrijwel altijd op. 14.30/15.00 fruithap (grote) of n potje en deze gaat áltijd op. Diksap hoeft meneer meestal niet. 17.00/18.00 Groentehap en deze eet Justin ook eigenlijk altijd helemaal op. 18.30 laatste avond fles 150/5 met 3 schepjes bambix en deze drinkt hij nooit leeg ivm de groentehap denk ik. Als hij hier 120 van op drinkt is t veel. Later is geen optie ivm slapen..
Anne heeft ook heel lang vroeg in de morgen nog een fles gehad en zelfs nu nog wel eens. Ze drinkt overdag heel weinig ik heb alles geprobeert krijg er gewoon niet meer dan ongeveer 250ml op een hele dag in. Ik heb er zelf nooit zo probleen van gemaakt ik heb zelf snachts ook een glas water naast me bed staan omdat ik snachts dorst heb. Ik denk maar zo het gaat echt wel een keer over en zo niet loopt ze staks maar zelf naar beneden om een fles klaar te maken ik kan me wel voorstellen dat je er vanaf wilt hoor en je moet ook zeker van alles proberen maar ik denk niet dat het altijd gewenning is is tegen mij ook altijd gezegt maar ik geloof er niet helemaal in.