Tarwekiemolie en Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Catmommy, 28 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 rondes geleden tarwekiemolie geprobeerd omdat mijn baarmoederslijmvlies 6 tot maximaal 7mm wordt ten tijdde van het zetten van pregnyl.

Dit hielp goed, mijn baarmoederslijmvlies was al vroeg 8mm en bleef dat ook! Een resultaat die ik met menopur en puregon nooit heb gehaald.

Helaas niet zwanger en de ronde daarna kreeg ik voor het eerst Utrogestan.
    Ik durfde het niet aan om tarwekiemolie erbij te nemen omdat beide effect hebben op het baarmoederslijmvlies.
    Maar mijn baarmoederslijmvlies was ten tijdde van de pregnyl injectie afgelopen ronde met moeite 6mm.
    Daarna begonnen met utrogestan vanwege de korte lutuale fase en geen echo's meer gehad dus ik weet jiet wat voor effect dat nog heeft gehad.

Nu wil ik eigenlijk toch weer een ronde met tarwekiemolie doen.
    Weten jullie of dit nadelig kan werken met Utrogestan?

2. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Het kan ook toevalig zijn dat je met tarwekiemolie een dikker baarmoederslijmvlies had.
    Bij mij werd het nooit dikker met tarwekiemolie.
    Ik heb ook dun slijmvlies, laatste ronde was net voor de eisprong 4.9mm, op 9dpo bleek het 7.1mm te zijn. En die ronde ben ik zwanger geraakt. Dus het kan ook met dun slijmvlies en een korte lf.
    Mijn lf was 6/7 dgn. Met clomid 50mg 8 dgn, met clomid 100mg begon op 9dpo het bloedverlies 8 dagen lang, meer als bij een menstruatie en toch zwanger.

3. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Catmommy: ik vroeg mij hetzelfde af. Ik durfde Utro en tarwekiemolie ook niet te combineren, dus heb deze ronde enkel de utro geprobeerd. Maar ga het volgende keer aan mijn gyn vragen

4. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Voor zover ik weet zijn er geen dingen die je niet bij de utrogestan mag gebruiken (huis tuin en keuken middeltjes dan).

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik gebruik beide.
    Tarwekiemolie om dikker baarmoederslijmvlies te krijgen en Utrogestan is om het te behouden. (dacht ik zo)
    Het kan in ieder geval wel samen lijkt mij.

6. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik heb het tijdens mijn icsi poging (dus ook de utro) ook gewoon beide gebruikt :)

7. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Ik gebruik ook beide

8. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb één ronde elke dag tot aan ovulatie raspberry leaf tea gedronken, dat werkte als een tierelier. Iets te goed zelfs, mijn baarmoederslijmvlies was erg aanwezig opeens :p Dus nu durf ik dat niet meer te doen. Maar misschien is het wel een optie voor jou?

9. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips en antwoorden! Ga ik het ook mooi samen gebruiken:)

Deel Deze Pagina