Hallo allemaal, Ik ben meer een lezer dan een vrager maar dit wil ik graag even aan jullie voorleggen. 24 april was onze eerste iui. Eiblaasje van 22 mm Menopur 75 plus pregnyl 5000 Ging allemaal goed tot ik op dag 8 na iui ging bloeden. Voor de zekerheid een zwangerschapstest gedaan en die was licht positief. Op maandag gebeld en ik mocht bloed laten prikken. Helaas geen hcg meer te ontdekken. Op 13 mei iui nr 2 onder dezelfde omstandigheden. Eitje waarschijnlijk iets kleiner. Afgesproken met de gyn dat ik zou testen op dag 11 omdat mijn lutheale fase zo'n 10-11 dagen is. Dat was afgelopen zaterdag. Die test was licht positief (kv 2v5) Alle klachten die je kon bedenken waren er. Borsten, reukvermogen, vermoeidheid, hoofdpijn enz. Ik had dus echt het gevoel dat het goed zat. Zondag in de middag nog eens getest. Het streepje was nog steeds zichtbaar. Maar maandagochtend kelderde mijn temp. Geen bloedverlies te zien maar de test die middag was nagenoeg wit. Vanmorgen meteen de fertiliteitspoli gebeld omdat ik ging bloeden (temp op basale lijn net als gister. Eerder 37,25 nu 36.9. Bloed minimaal tot op dit moment) Op verzoek van de fertiliteitspoli bloed laten prikken en weer geen hcg te zien. Heeft er iemand van jullie zoiets al eens meegemaakt? Zijn dit 2 bevruchtingen en innestelingen geweest en zijn deze gewoon vroeg afgebroken of heb ik de testen verkeerd gelezen? Een streep betekent zwanger, toch? Het streepje was licht paars en verscheen binnen/net na 5 minuten. Volgende week woensdag ga ik voor een follikelmeeting ivm iui nr 3. Uiteraard bespreek ik het dan ook met mijn gynaecoloog. Hoop iets van jullie te lezen!
Ik denk dat jij telkens positief hebt getest van de pregnyl. Dat blijft 10-12 dagen in je lichaam (soms langer, soms korter). Dat betekent dus dat je geen miskramen hebt gehad. En aangezien pregnyl puur hcg is krijg je hier ook zwangerschapskwaaltjes van die jij opnoemde. .Wel slecht van het ziekenhuis dat ze hier zelf niet op zijn gekomen en je hiervoor hadden behoedt. Om deze reden moet je eigenlijk pas testen 14 dagen na de iui. Dan is de pregnyl vaak wel uit je lichaam.
Nee van de pregnyl is het niet. Volgens mijn ziekenhuis is die er na een dag of 3 a 4 al weg en gaat het lichaam het na een innesteling overnemen. Er word gezegd dat pregnyl 10 dagen aanwezig is om dames niet te vroeg te laten testen. In mijn geval testte ik 10 en 14 dagen na de pregnyl positief
5000 IE Pregnyl is niet na 3-4 dagen al weg. Het heeft namelijk een halveringstijd van ongeveer 33 u. Dat betekent dat je na ongeveer 33 uur nog de helft van de dosis in je lichaam hebt, 33 uur daarna weer de helft daarvan. Met 9 dagen zou je nog 78 IE in je lichaam hebben. Het is dus zeker mogelijk om na 10 dagen nog positief te testen van de Pregnyl, hier op het forum kom je er verschillende voorbeelden van tegen. Als er een innesteling plaatsvindt, begint pas daarna het HCG explosief te stijgen. De innesteling is ergens tussen dag 7 en 10 na je eisprong. Ik denk dat je na de eerste IUI te vroeg getest hebt. Een streepje door de Pregnyl kan op dag acht zeker nog. Voor een zwangerschapstest is het dan nog veel te vroeg. Een week voor je NOD is het vaak alleen maar in je bloed te zien, als er iets gaande is. Je hebt pas later bloed laten prikken en daarin was niks te zien. Wat overeen kan komen met een vals streepje door de Pregnyl, die inmiddels uit je lichaam verdwenen was. Na de tweede IUI heb je later getest en was de Pregnyl waarschijnlijk wel uit je lichaam. Maar je hebt nog steeds ruim voor je NOD getest. Bij een korte luteale fase kun je niet sneller een zwangerschapstest doen, je HCG bouwt niet sneller op. Heel veel zwangerschappen gaan voor je NOD mis. Er is dan wel iets gaande, maar het zet niet door. Dit gebeurt bij elke vrouw, alleen merk je er niks van als je niet zo vroeg test. Dan word je gewoon ongesteld en verder niet. Dat is in jouw geval ook zo geweest, aangezien er opnieuw geen HCG in je bloed gevonden werd. Ik zou je aanraden om voortaan te wachten met testen totdat je rond een dag of 14 na je IUI zit. Dan test je zeker niet meer vals-positief door de Pregnyl en zit je dichter bij je NOD, waardoor je meer kans hebt op een blijvend streepje. Succes!
Ik wist dat jullie zo zouden antwoorden op die pregnyl kwestie. Maar wie moet ik nu geloven? Lijkt me sterk dat het ziekenhuis hier niet van op de hoogte is. Ik heb het aan meerdere personen daar gevraagd en ze zeggen allemaal hetzelfde. Pregnyl na 2 a 3 dagen uit het lichaam en testen op de dag van nod en in mijn geval dus na dag 10 ivm een kortere lutheale fase. Ik weet het nu niet meer. En dat terwijl ik al 4 jaar inlees omdat we al zo lang bezig zijn.
Het klopt wat hippie zegt. Pregnyl blijft idd zolang in je lichaam zitten dat heeft mijn gynaecoloog en fertiliteits arts allebij gezegt. Zo wie zo testen voor je nodig heeft geen zijn want de pregnyl geeft dan vals positief en idd hier word okk geadviseerd 14 dagen na de iui pas te testen
Een gyn of fertiliteitsarts kan onmogelijk zeggen dat 5000 IE na drie dagen uit je lichaam is. Dat zou wel voor 1500 IE gelden. Pregnyl heeft min of meer een vaste halveringstijd. Dus je kunt zelf uitrekenen dat je na drie dagen nog niet op 0 staat als je 5000 IE gespoten hebt. Ik heb dat eerlijk gezegd ook nog nooit gehoord, van wie dan ook. In welk ziekenhuis ben je onder behandeling? De info wat het testen betreft, klopt ook niet. Een zwangerschapstest is op dag 10 niet betrouwbaar. En als je een korte luteale fase hebt, kun je niet eerder testen. Je luteale fase staat namelijk totaal los van de opbouw van HCG. Vaak wordt de algemene NOD of testdatum op twee weken na de eisprong gezet, ongeacht de lengte van je luteale fase. Heb je een langere luteale fase, dan kun je ook gewoon na twee weken testen en hoef je niet te wachten totdat je bijvoorbeeld op dag 16 zit. Want het heeft niks met elkaar te maken. Beweert je gyn anders, dan zou ik een andere arts zoeken. Want beide beweringen kloppen gewoonweg niet.
Er is maar 1 manier om er achter te komen: elke dag testen na de pregnyl injectie van komende ronde. Dan zul je zelf zien dat de pregnyl na 4 dagen zeker nog in je lichaam zit. Je hebt waarschijnlijk licht positief getest door de pregnyl. Bovendien geven kruidvat testjes vaak vals positieve testen de laatste tijd, hele lichte streepjes die binnen de 5 minuten verschijnen en ook roze gekleurd zijn. Ik hoop dat je snel zwanger bent!
Ik ben onder behandeling in een ziekenhuis in West Brabant en 3 van de gynaecologen hebben het al gezegd. Plus alle assistentes die ik heb gesproken. Het maakt me echt super onzeker want ik had goede hoop bij de iui's en nu dus echt niet meer.
Catmommy : dus in het vervolg geen kruidvat testen meer kopen? Welke testen zijn dan wel betrouwbaar? Mijn test van zondag was trouwens wel donkerder dan die van vrijdag
Heb je foto's van je testen? Dat alle gynaecologen en assistenten op 1 lijn zitten zie je wel vaker, wil niet zeggen dat ze gelijk hebben. De gynaecologen bij mij hebben ook al bepaalde dingen gezegd die absoluut niet waar zijn, maar waar zij zich aan vast blijven houden. Bijvoorbeeld dat een LEO operatie niet meer in Nederland wordt uitgevoerd (het is toch echt zo). Dat Utrogestan alleen wordt ingezet bij vrouwen die IVF of ICSI ondergaan (echt niet, bij OI en IUI ook!). En nog meer van dat soort rare ideeen. Maar dat 1 team van gynaecologen dat roept, wil niet zeggen dat ze de waarheid spreken. Ik kan je helaas geen merk van zwangerschapstesten aanraden, ik heb daar geen ervaring mee. Maar misschien kun je met Action dagelijks gaan testen om zo een eerst aflopend rijtje te krijgen en hopelijk daarna oplopend? Actiontesten krijg je voor 75 cent per stuk geloof ik.
Ja ik heb een foto van de test van afgelopen zondag. Dag 11 na de inseminatie (mijn nod in principe) Dag 14 na pregnyl
Dat zijn helaas de vals positieve testen van de kruidvat, staan er meer van op het forum, het streepje verschijnt binnen 5 minuten! Echt belachelijk, maar ik vertrouw die testen niet meer
Dat alle artsen en assistentes het in jouw ziekenhuis zeggen, kan natuurlijk wel kloppen. Ze zitten in hetzelfde team en delen hun "kennis". Als de een het zegt, neemt de ander het al snel over. Maar dat wil niet zeggen dat het ook waar is. Om de halveringstijd van Pregnyl en andere medische feiten kun je niet heen, hoe eigenwijs je ook bent (artsen, daar bedoel ik jou niet mee ). Je zou inderdaad elke dag een test kunnen doen als je Pregnyl gespoten hebt, dan kun je heel duidelijk zien wanneer het uit je lichaam is. Als je vervolgens weer positief test, weet je zeker dat het met een zwangerschap te maken heeft. Waarom zou je naar aanleiding van onze reacties ineens geen hoop meer hebben met IUI? De kansen om er zwanger mee te worden, zijn nog steeds even groot. En stel dat je vals-positief getest hebt, dan is het toch alleen maar goed dat het achteraf geen vroege miskramen bleken te zijn? Dus ik zou er vooral niet onzeker van worden. Moed blijven houden, hoor! Ik zie ergens in de verte een heel licht streepje op je test. Maar zoals hierboven geschreven, zie je die hele lichte lijntjes de laatste tijd vaker op de testen van het KV. Dus ik denk dat je die als negatief kunt beschouwen. Succes met de volgende ronde!
In het echt zijn de streepjes inderdaad duidelijker. Op de telefoon zie ik het streepje goed, maar als je de foto groot hebt en inzoomt zie je het een stuk slechter. Verderaf is dus beter te zien. Ik dacht dat vals positieve testen vaak dunne lijntjes waren, of grijzig, of die pas na een kwartier ontstaan. Maar ik hoor nu steeds meer verhalen over streepjes die even dik zijn en roze en binnen 5 minuten verschijnen!
Catmommy Ondertussen had ik mijn post aangepast, dus je reactie lijkt nu een beetje vreemd. Bij nader inzien, zag ik toch iets staan.
Hihi ik zag het, nou ja het verhaal is duidelijk. Of een restje Pregnyl maar in dit geval denk ik gewoon vals positief van kruidvat.
Aan de ene kant vind ik het idee van geen miskraam natuurlijk fijner maar aan de andere kant had ik erg goede hoop omdat ik dacht dat ik toch zwanger kon worden. Nu is dat ook al niet meer zeker.... Vals positieve strepen op een zwangerschapstest. Je zou toch denken dat dat niet zou mogen. En ik heb net een hele voorraad aangeschaft omdat ik nog steeds overal lees (recente berichten) dat dit toch de beste zijn. Ik vertrouw erop dat wat jullie en het ziekenhuis zeggen klopt. Wat het ook is, ik test vanaf nu pas op dag 14. Ik heb mezelf er alleen maar mee, toch? Dank jullie wel voor de reacties!
Succes! Ik hoop dat volgende ronde raak is! Als je inderdaad vanaf je NOD test dan test je iig een duidelijke streep, dus heb je gelijk duidelijkheid!