skiën?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door monatoetje, 5 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    Mag je skiën als je zwanger bent? Verboden is het natuurlijk niet maar ik vraag me af welk risico je loopt als je zwanger skiet.

Als je NET zwanger bent, is het risico dan groter als je wel skiet?

En waarom mag je geen brufen slikken als je zwanger bent? En is dit heeeel erg als je het nog niet weet en wel brufen ingenomen hebt?

Tenx
    Simone

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    geen idee of je wel of niet mag skien als je zwanger bent.

brufen is bloedverdunnend , het is zo ie zo al troep brufen.

3. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    je mag op zich natuurlijk wel skieen maar je moet wel oppassen met vallen..... Ik heb dezelfde vraag gesteld aan de VK hier op het forum en ze zei dat je tot een week of 8 je baarmoeder nog achter je schaambotje zit dus dan zit het lekker beschermd.....

Ik heb hetzelfde namelijk maar ik ben bijna 14 weken als we in maart een weekje naar de sneeuw gaan..... Ben wel van plan om wat te skieen.... ligt er ook aan hoe moe ik me dan voel enzo

4. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ga 17 feb skien en ben dan 14/15 weken. Het belangrijkste is volgens mij je eigen gevoel. Vallen is nooit goed, dus als je voor de eerste keer gaat is het misschien niet zo'n goed idee.

Ik kies de makkelijker pistes en luister naar mijn lichaam. Verder sport en beweeg ik ook nog, dus dit sluit daarbij goed aan.

Succes!

5. Vermijd bestemmingen op grote hoogte, zeker tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap. Je ongeboren kind kan er een zuurstofgebrek door krijgen. Een hoogte boven de 2000 meter kan al problemen geven.

Hoi meiden.. dit stukje heb ik van een site afgehaald...

Wij gaan ook skieen in maart..
    als het blijkt dat ik zwanger ben ga ik niet meer skieen.. ons skigebied ligt namelijk boven de 2000 meter
    maar het huisje heel laag!
    dus dat kan geen kwaad!

Groetjes Wendy

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi,

Persoonlijk zou ik niet meer gaan skien als ik zwanger zou zijn. Je kan zelf wel zo goed skien, maar er zijn genoeg anderen op de piste die dat niet kunnen en dan kan je erg ongelukkig vallen. Ik zou het risico niet nemen en lekker in het zonnetje gaan zitten, boekje lezen, wandelen. En inderdaad niet hoger dan 2000m, ivm eventueel zuurstoftekort bij de baby.

groetjes,
    Snoopy

7. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik ben een paar weken geleden ook op wintersport geweest en was toen 20 weken. Ik heb nog 4 dagen geskied, je moet doen waar je je fijn bij voelt, ik had ski's gehuurd, want normaal snowboard ik eigenlijk, dus ik had mijn eigen ski schoenen en had goeie ski's gehuurd, haha ze waren nog splinternieuw, dus ik ging als een tierelier.
    Als ik me niet zeker had gevoelt, en dat zou ik niet zijn als ik in een vakantieperiode zou zijn gegaan ivm drukte, dan was ik heel snel beneden en had de ski's dan weer fijn terug gebracht.

Doe waar je je goed bij voelt!

Veel plezier op de wintersport.

8. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik weet nu in ieder geval waar ik concreet over na moet denken. Eerst maar eens zwanger raken :oops: en dan kan ik beslissingen nemen. Tenx.

9. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ons beebje is ingenesteld op de berg denk ik hihi
    Wij zaten boven 2000 meter. Een week na terugkomst heb ik positief getest.

Ik heb gehoord dat skieen kan als je je er goed bij voelt en nog niet echt een uitstekende buik hebt. Idd niet te hoog gaan dan...

Veel plezier!

10. monatoetje

monatoetje Actief lid

31 jan 2007
    335
    1
    0
    En denk dat het daar voornamelijk over gaat --> je er goed bij voelen.
    T is toch iets heel aparts denk ik, en als je nog niet weet dat je zwanger bent, doe je ook van alles wat je jezelf daarna ineens zou verbieden. Is ook beetje krom natuurlijk. tenzij het over gekke dingen gaat natuurlijk, dan is het logisch dat je jezelf dat verbied.
    Ik pas overigens wel op met de brufen nu, maar met regelmaat is het toch onvermijdelijk; heb sinds dat spiraaltje eruit is weer zo'n fijne hoofdpijnen :evil:
    Na ja, hopelijk is dat weer weg als ik zwanger mocht raken.

Deel Deze Pagina