Corticosteroïde en BV

Discussie in 'Voeding' gestart door Loeki2, 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb een ganglion op mijn pols. Deze kan ik laten leegzuigen waarna hij volgespoten wordt met corticosteroïde. Nu lees ik op internet dat dit niet samen gaat met BV. Wat kan ik nu het beste doen, want het doet behoorlijk zeer. Iemand hier ervaring mee, want het belemmert mijn werk.
     
  2. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Gauw afkolven of wat dan ook. Ik heb die steroiden in mijn littekens gekregen, 50 spuiten en het is écht niet goed voor de kleine!
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dan moet de behandeling maar een paar maanden wachten.
     
  4. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Loeki2: volgens mij is het ook mogelijk om een ganglion leeg te zuigen en niet corticosteroïden in te spuiten, je hebt dan alleen wat meer kans op een recidief. (Je hebt sowieso kans op recidief hoor)

    Ik weet niet hoe goed jou engels is maar dit is een site over een lactatiekundige die heel veel weet over medicatie en bv. Mischien kun je iets op die site vinden. Volgens mij had mijn lactatiekundige ook een boek van hem (ze zocht ook voor mij iets op over medicatie en bv)

    Veel succes/beterschap.
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Loeki, professioneel gezien kan ik je zeggen dat Bv en Cortico's niet aan te bevelen zijn. Je kindje krijgt ze dan binnen( ze gaan in meer of mindere mate over in moedermelk). Laat je goed informeren, en probeer wanneer mogelijk het gebruik van cortico's te vermijden.
     
  6. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het is al de 3e keer. :cry:
     
  7. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Met een lactatiekundige overleggen?
     
  8. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Hoi Loeki,

    Ik heb ook weer :rolleyes: een ganchlion (of hoe je het dan ook schrijft) Heb er nog geen last van maar als ik er weer last van krijg laat ik hem alleen leegzuigen zonder dat ze dat spul er in spuiten, je hebt dan wel kans dat hij eerder terug komt maar je bent in ieder geval van de pijn af. Toen ik zwanger was en zolang ik borstvoeding geef bij mij ook geen rotzooi in mijn lijf...

    Kan je hem niet kapot drukken?

    Groetjes Linda
     

Deel Deze Pagina