Alweer geluidsoverlast buren

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 28 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Ik zit alweer vanaf 5:00 beneden ivm geluidsoverlast van de achterburen.
    Ze zitten tot diep in de nacht in de tuin met zeer luid dronkemans gelal.
    Kan werkelijk niet slapen met zon kabaal.
    Raam dicht vind ik geen optie want te heet nu.
    Vind dat ook beetje omgekeerde wereld.
    Dat ik me maar moet aanpassen om hun geluidsoverlast na uren dat het niet meer mag volgens de wet.
    Al eens geprobeerd met ze te praten hierover maar ze vinden ons "noorderlingen " maar zeuren.
    "Want zij komen uit Amsterdam en doen niet zo moeilijk ". Zijn de letterlijke woorden van buurman.
    We zijn niet de enigen met overlast, maar nu wel omdat verder iedereen op vakantie is.
    Ik wil ook niet dat het escaleert, want je zit je op te vreten als je regelmatig slaap mist door de buren.
    Pfffff fijn.
    Straks aan het werk (in de zorg) met knallende hoofdpijn, slaap te kort en warm..

2. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113

3. TanjaK

TanjaK Bekend lid

29 mei 2019
    890
    682
    93
    Vrouw
    Wat ontzettend vervelend. In het verleden hebben wij ook vaak last gehad van de buren en er was ook echt niet mee te praten. Toen heb ik op een gegeven moment de radio met CD speler in de slaapkamer gezet en daar zacht rustige muziek op laten spelen. En de ventilator op vol laten draaien, want die maakt een heerlijk geruis. Door die zachte geluiden schrokken we niet steeds wakker van de harde geluiden buiten.
    Hopelijk gaat het flink regenen de komende dagen, zodat ze niet meer buiten kunnen zitten en jij kunt slapen.

Manolito vindt dit leuk.
  4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Na zo’n reactie als je erover wilt praten, had ik ook geen begrip meer op kunnen brengen voor ze en had ik gewoon de politie gebeld.
    Een keert een feestje, prima hoor, maar ik heb ook mijn slaap nodig, dus als het vaak gebeurt dan ben ik er klaar mee.

Bailey07, Chillin, Zonnestralen en 7 anderen vinden dit leuk.
  5. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Als dit echt regelmatig gebeurt en naar vriendelijk vragen willen ze niet luisteren zou ik contact opnemen met de wijkagent vragen of die eens een praatje wil gaan maken. Na 23.00 moet het volume gewoon naar beneden. Hier een enkele x wel eens een feestje in de buurt maar dat is dan eenmalig dus dat vind ik geen probleem maar regelmatig zou ik echt niet blij mee zijn. Succes met werken vandaag!

Gewooniemand en Manolito vinden dit leuk.
  6. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Wij hebben in het verleden ook geluidsoverlast gehad van de buren en net als TanjaK heb ik op een gegeven moment ook een radio met cd speler gepakt. Maar niet om zachtjes te laten spelen, nee ik heb ze een koekje van eigen deeg gegeven. (Was wel heel wat aan vooraf gegaan hoor.) En dat daarna structureel gedaan bij iedere keer overlast: ik hoor hen? Dan horen zij mij binnen de kortste keren ook. Bijv de volgende ochtend vroeg als zij hun roes uit liggen te slapen. Ineens bleek geluidsoverlast toch wel heel vervelend, toen ze er zelf last van kregen waren ze heel wat minder tolerant. Het is nu stukken rustiger.

Zonnestralen, RachelleNM, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Oh wachr, het zijn je achterburen. Dan wordt koekje van eigen deeg waarschijnlijk lastiger zondet anderen ook overlast te bezorgen. In zon geval bel ik gewoon de politie. Iedere keer opnieuw. Dat wordt de politie ook zat dus de wijkagent gaat daar dan zeker een keer een praatje houden.

Manolito vindt dit leuk.
  8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik snap echt niet dat je de politie dan niet belt.

anica, Jessi79 en Manolito vinden dit leuk.
  9. Jolicoeur

Jolicoeur Fanatiek lid

5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Als praten niks oplevert politie bellen. Die gaan gewoon langs. Gebeurd het nog een keer weer bellen. Ze gaan vanzelf boetes krijgen als ze te veel voor overlast zorgen. Als jullie op vakantie gaan binnenkort zeg dan tegen je buren of andere die last van ze hebben dat zij ook moeten bellen. Dan ben je er snelst vanaf en heb je je rust terug.

Manolito vindt dit leuk.
  10. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.654
    2.100
    113
    Omdat ik betwijfel of ze daadwerkelijk iets gaan doen.

11. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Maar de andere buren zijn nu op vakantie. Dus dan zou ik gerust al vanaf7 uur in de ochtend de muziek hard zetten buiten.

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.788
    491
    83
    Wij hadden vroeger een onderbuurman die structureel zijn muziek keihard aanhad. En dat was niet alleen in het weekend, maar ook gerust doordeweeks tot 6 uur 's ochtends. Aankloppen had ook weinig zin, want een volgende dag ging de muziek gewoon weer aan.
    Dus daar hebben wij met regelmaat de politie voor gebeld. Het begint met een waarschuwing, dan een boete en als het dan nog door gaat, halen ze je installatie uit huis. Maar daar gaan dan echt wel wat telefoontjes wegens overlast aan vooraf.

Dus of ze een koekje van eigen deeg geven idd als ze hun roes uitslapen, of gewoon elke keer de politie bellen (aangezien praten blijkbaar toch geen zin heeft).

13. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Politie bellen. Iedere keer weer.
    Een keer een feestje is geen ramp maar constant overlast hoppakee politie bellen.

Heeft hier erg geholpen. De jongen tegenover geeft geen overlast meer.

14. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Politie bellen. Mijn ervaring is dat ze daar echt wel voor komen. Ik sta nu op een camping waar ook veel jongeren zijn en zelfs die geven na middernacht echt geen (harde) kik meer.

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik heb ook buren gehad die veel geluidsoverlast gaven. Toen we vroegen of het eens wat zachter mocht, gingen ze naar ons zwaaien en roepen dat we maar op een hutje op de hei moesten gaan wonen.
    Overdag hadden ze ook vaak keihard de muziek aan.
    Toen ik de politie belde zei die agent dat ik al veel eerder had mogen bellen, want een keertje de muziek hard of een feestje daar doen ze niet moeilijk over, maar regelmatig of vaak geluidsoverlast mag gewoon niet, ook niet overdag.
    En de politie doet er meestal echt wel wat aan hoor.

Manolito vindt dit leuk.
  16. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb 2x gebeld voor en overlast en ze kwamen gewoon hoor.

Manolito vindt dit leuk.
  17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tuurlijk wel.
    En anders bouw je een dossier op.
    Als het stelselmatig is neemt de politie echt wel maatregelen.
    Dat is onze ervaring tenminste.
    En als je niet belt, kan je het ook niet weten. De band is toch al kut, ze houden toch al geen rekening met je. Niks te verliezen dacht ik.

Manolito en Jo79 vinden dit leuk.
  18. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Ofwel, nu de stereo uiteraard aanzetten en als ze klagen zeg je dat ze Amsterdammers zijn en dat ze toch niet zo moeilijk doen?

Spikkeltje, Gewooniemand en Manolito vinden dit leuk.
  19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik ging mijn buren niet terug pakken door hetzelfde te doen als zij rust wilden, omdat mijn andere buren dan ook last van ons zouden hebben. Daarnaast verbeter je de situatie er vaak niet door en kunnen zij als je de politie belt ook zeggen dat jij herrie maakt.

Gewooniemand, LolaBloem en Manolito vinden dit leuk.
  20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou ze niet terug gaan pesten met harde muziek ed, want daar hebben andere buren juist ook weer last van.

Buren een paar huizen verder hebben echt regelmatig luidruchtige feestjes gehouden toen ze hier net woonden. Met keiharde muziek, meelallende dj tot ver na middernacht, en op eem gegeven moment stonden een man of 10 achterom op onze binnenterrein te pissen en kotsen. We hadden ze op dat moment al een paar keer gevraagd of het wat rustiger kon, een keer een luid feestje prima, maar dit was ieder weekend. Dan was het;’Jaaa, we gaan er rekening mee houden!’ en een week later weer hetzelfde. Dus toen toch echt de politie gebeld, die kwamen al heel snel en daarna hebben we nooit meer last gehad!

Gewooniemand en Manolito vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina