Dames ik maak me best zorgen. Normaal ben ik nooit ziek maar nu 2 keer achter elkaar. Net voor de Sinterklaas had ik fikse griep met koorts, 4 dagen spugen, buikloop, hoofdpijn en hoesten. Ik ben toen een week thuisgebleven Nu ben ik sinds begin deze week weer ziek geworden. Dinsdag had ik het de hele dag ijskoud en in de nacht van dinsdag op woensdag kreeg ik koorts (39,5-40), keelpijn, hoesten en niezen. Ik ben gewoon wezen werken gisteren maar voelde me hondsberoerd, heel erg hoesten, hoofdpijn, ijskoud en koorts. Afgelopen nacht nog steeds hoge koorts en begon ook te spugen. Tevens is momenteel me stem bekant weg en heb ik een vreselijke blafhoest. Ook de koorts krijg ik niet onder controle met ibuprofen 600 en paracetamol.De huisarts had geen tijd vandaag, dus kan daar morgen pas terecht. Vandaag was overigens mijn vrije dag. Ik had gehoopt morgen te kunnen werken , maar helaas. Ik heb mijn baas gebeld om me ziek te melden. Maar ik heb een jaarcontract en maak me best wel zorgen nu hierover. Vorige week had ik nog gesprek met hem over mijn functioneren, en hij is zeer tevreden over me en kon geen negatieve dingen vinden. Hij wil dan ook binnenkort om de tafel om mijn kpi"s in orde te maken en ook voor mijn vervolgcontract. Nu ben ik natuurlijk als de dood dat dit niet doorgaat. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt. Ik vraag me dan ook af of ik me aanstel dat ik morgen een dagje thuis blijf om goed te rusten. Maar ik dacht dat de griep wel voorbij was. Maar misschien toch niet. Moest het even van me afschrijven. Kan zo een stresskip zijn.
Je bent al ziek gaan werken een dag. Je moet echt uitzieken hoor anders blijf je beroerd. Kan me niet voorstellen dat dit invloed op het verlengen van je contract heeft. Collega, s hebben toch ook gezien dat je echt niet fit bent
Ik denk dat je je te druk maakt. Ik denk dat iedereen zo onderhand wel door heeft wat voor verschrikkelijke griep er heerst op het moment. Ook zal jou werkgever daar mee te maken hebben en of over gehoord hebben ( gezien het steeds in het nieuws is geweest). Ik weet niet of je in het weekend werkt maar ander zal het misschien om 1 dag gaan. Geen enkele werkgever ontslaat een goed functionerend iemand hiervoor. Beterschap en succes bij de huisarts morgen.
Zeg gewoon wat je tegen ons zegt ook tegen je baas! De meeste mensen waarderen eerlijkheid enorm en je komt op mij over als iemand die er oprecht van baalt dat ze alweer ziek is. En zo iemand zou ik graag in dienst houden. Dus je baas waarschijnlijk ook En beterschap!
dus je hebt zo'n 4 maanden later weer een griep te pakken ( terwijl 3/4 van ned. ziek is geweest de afgelopen maand ) en vorige week een positief gesprek gehad. Ik denk dat je je veelste druk maakt. Je bent een mens he geen robot.
Mee eens Ik was zelfs op m'n allereerste werkdag ziek, echt vreselijk beroerd en ik schaamde me kapot. 3 weken daarop nog een keer en 2 maanden later kon ik vertellen dat ik zwanger was Met 5 maanden zwangerschap erge bekkeninstabiliteit en ischias dus kon ik niks meer. Nadat mn zoontje geboren was heb ik besloten te stoppen met werken en wat kreeg ik tot mn stomme verbazing te horen? Of ik er niet nog eens over na wou denken want ze vonden me een ontzettend goede/leuke werknemer/collega.. Gewoon lekker uitzieken!
Volgens mij zijn ze al lang weer vergeten dat jij in december ziek bent geweest. Maak je niet druk, lekker uitzieken zou ik zeggen en je baas waarschijnlijk ook.
Dank jullie wel voor de opbeurende woorden. Ik probeer de stress een beetje los te laten. Ik had verwacht dat het vandaag wat beter zou gaan, maar helaas nog niet:die hoge koorts en dat spugen blijft. Stem is ook foetsie en heb het ook erg benauwd. Net of ik me longen niet vol krijg met lucht. En me rug thv me longen dat brand . heb ik nog nooit gehad. Over 45 minuten moet ik bij de huisarts zijn. De gastouder heeft de kleine opgehaald en komt haar eind van de dag weer brengen. Echt superlief van haar. Dan kan ik een beetje rusten.
Helaas hier in de omgeving ook echt een 2e ronde van de griep hoor... diegene die het nog niet gehad hebben krijgen het nu (ik nog steeds niet!) en sommige ook net als jij voor de 2e keer... Erg heftig. Beterschap!
Beterschap. De griep van nu is erg heftig. Vorige week dinsdag werd dochter zoek. 2 dg geslapen donderdag was ze weer fit. Nu oorontstekking ;( Ik werd vorige week donderdag ziek maar kon niet uitzieken. Gisteren nog steeds dood ziek en huisarts geweest. Het is toch echt de griep en kan zelfs 2 wk duren. Ben al 5 kg kwijt, ben kei kapot en heb alles kapot gehoest. Man werd maandag ziek. Is vandaag weer proberen. Was nog steeds niet echt beter. Zoontje is sinds vandaag ook ziek ;( Deze griep is zeer besmettelijk en echt heftig. Je wilt je collega's ook niet aansteken toch? Beterschap
Het blijkt inderdaad fikse griep te zijn. Maar ben er ook zo vreselijk moe bij. Hadden jullie dat ook? Als ik 2 uur wakker ben stort ik alweer in slaap.
Er zijn zoveel mensen ziek deze periode! Ook voor de 2e of 3e keer. Je zult niet de enige zijn. Als je baas verder tevreden over je is, zul je je geen zorgen hoeven maken hoor!
Zou me niet te druk maken... Ik kreeg toen ik 3 maanden in dienst was Pfeiffer. Lag er toen dus echt wel even uit. Inmiddels zijn we bijna 8 jaar verder en ik werk nog steeds bij hetzelfde bedrijf .