alweer groeiachterstand 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mieke1981, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieke1981

mieke1981 Bekend lid

27 nov 2007
    594
    0
    0
    brabant
    Hier mijn verhaal. Gisteren met goede moed naar de 20 weken echo. Na wat metingen zag ik al dat het kindje weer klein was en weer achterliep in groei, net als onze zoon. Bij de metingen bleek het hoofdje ongeveer 1 wk achter te lopen, dit is nog niet zo erg maar het buikje liep nu al dik 2 weken achter en hier maak ik me wel zorgen over. Dit was bij mijn zoontje net zo en vanaf die tijd ben ik in de medische molen terecht gekomen. Ik zie de bui nu al hangen. De mevrouw van de echo heeft de gegevens bij haar gehouden en zal vandaag overdragen aan mijn gyn. Zij zou als het nodig blijkt bellen, maar denk dat ikzelf maar ga bellen heb anders geen rust. Bij mijn zoontje bleek trouwens na de bevalling dat de bloedvaten van de moederkoek dichtgeslibt waren waardoor die minder voeding kreeg. Hopelijk valt het dit keer mee, maar ben bang voor alles wat komen gaat.

2. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ow meid wat naar. Heel veel sterkte en hopelijk valt het mee!

Liefs,
    DD

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou mooi ook zelf de gyn bellen!
    Ik heb zelf ook altijd (lichte) problemen gehad met de bloedvaten van de placenta (zelfs een kindje door verloren) en slikte sindsdien altijd elke dag acetylsalicylzuur tot de 36e week!
    Dit is een licht bloedverdunner/aspirine die de doorstroming van en naar de placenta en kindje beter laat verlopen zodat ze beter/normaler groeien!

Wellicht kan je hier een balletje op loslaten bij de gyn !!

Succes !!!

4. allie

allie Lid

4 feb 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel veel sterkte meid
    hopelijk weet je snel waar je aan toe bent

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hé bah... dit is ook mijn angst als we voor een 2e zouden gaan...

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt! En dat ze eventueel iets kunnen ondernemen om de achterstand niet groter te laten worden. Met 20 weken heb je nog een hele poos te gaan...

Groetjes Cyntje78

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Dat hadden wij ook. Ons 1e kindje is geboren met 37 weken, had sinds week 20 groei achterstand. Dat liep uiteindelijk flink op en ben met 33 weken opgenomen voor rust zodat ze alles kon krijgen wat ik had en ik die energie niet zou opbranden. Ze is geboren met 1920 gram, kerngezond. Ik had ook problemen met doorbloeding van placenta. Bij de 2e precies hetzelfde, ze dachten ook dat deze week heel klein zou zijn, zo gaven de echo's aan. Maar hij is geboren met 39 weken en woog 2775 gram. Dus dat viel nog mee! Maar als ik jou was zou ik zeker de gyn bellen! Je ongerustheid is niets voor jou maar ook niet voor je baby. Gewoon bellen en vragen! Daar zijn ze toch voor! Wrs gaan ze je goed in de gaten houden en je rust nemen hoor, dat scheelt ook een heleboel. Succes en sterkte!

7. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Veel sterkte meid. Ik kan me voorstellen dat je je erg ongerust maakt.

8. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    veel sterkte ermee! het is misschien moeilijk maar probeer je niet te druk te maken.

Esmée liep 4 wkn achter op groei.. iedere week op controle en bij de bevalling stond het hele ziekenhuis klaar 38 wkn +2. uiteindelijk was ze 47 cm en 2765 gr..

je bent in het ziekenhuis bij een Gyn. in goede handen! :)

liefs x

9. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    sterkte meid

hier vanaf 31 weken bedrust, en om de dag een ctg en heel wat echo's gehad. uiteindelijk was ze toch 2900gram!

Deel Deze Pagina