volgens de vk een flinke baby??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door boterbloempje83, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    Goede Morgen Dames,

We zijn nu 30wkn zwanger en vorige week op controle bij de vk geweest en bij het voelen hoe de kleine lag, kregen we te horen dat we een flinke baby krijgen :( zeker geen ramp! Volgens de vk moesten we minimaal maat 52 in huis halen en 'meer' inkopen doen voor maat 56.. Eind volgende maand hebben we de groei echo en dan weten we meer..

Heeft mss meer dames ervaringen dat de vk vantevoren heeft laten weten een flinke baby te krijgen en dat het opzich wel mee viel met de groei echo??

2. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn VK's wagen zich niet aan uitspraken voor een week of 36 (althans, niet zo stellig als die van jou) omdat ze zeggen dat het echt koffiedik kijken is.

Sowieso is maat 50 vrij klein en maat 56 vrij normaal bij een baby rond de 3500 gram.

Zou me geen zorgen maken dus, pas met een groei echo kunnen ze er echt wat van zeggen!

3. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    dankje wel voor je reactie.. ik maak me ook geen zorgen, maar vond het wel 'raar' dat de vk het zei tegen ons..
    vanwege verhuizing ben ik moeten wisselen van vk praktijk en het grappige is dat die week ervoor nog de laatste afspraak bij mijn 'oude' vk had en die zei dus precies hetzelfde.. dan ga je een week erna naar je 'nieuwe' vk en die vertelt het je dan ook.. dan krijg je wel :( haha, dus vandaar mijn vraagje :)

4. belin

belin Fanatiek lid

30 jul 2009
    1.477
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ze zeiden dat tegen mij ook toen ik 36 weken was. .... zou een zware baby krijgen, moest zelfs denken aan 9 pond ! Ze is anderhalve week later geboren en woog 2755 gram haha. Dat is toch niet echt zwaar ofzo

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Bij mij hebben ze zich zelfs met de echo's nog vergist... Ik had met 37 weken ofzo een echo ivm minder leven voelen. De gyn was er heilig van overtuigd dat mijn kind toen al rond de 3700 gr zat en dus bij geboorte op 40 weken wel zeker rond de 4 kilo zou zijn.
    Kind werd geboren met 41+3 en woog..... 3385 gram.

6. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Ik zelf zou minimaal een 8 ponder zijn en werd geboren met 3400gram.

Ons zoontje was 3700 gram en maat 50 was veel te groot (49cm), dus 50 hoeft niet snel te groot te zijn hoor bij dat gewicht

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    meestal zijn t een beetje gokjes......als je 56 in huis hebt weet je zeker dat de baby t past dan kan je t altijd nog een keer omslaan

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Tegen mij zeiden ze met de groei echo ook dat hij groot was, dat hij minimaal 4 kilo is met 40 weken. Weet helaas nog niet of dit klopt maargoed, nou was ik vorige week bij de vk. Had een andere, die zei, nou jij krijgt wel een kleintje hoor! :(

Volgens mij moet je je er niet te veel op vastpinnen, je hoort zo vaak dat ze verkeerd zitten..

9. boterbloempje83

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    :D okee.. dankje wel voor jullie reactie dames!

10. mam van drie

mam van drie Actief lid

29 mrt 2011
    142
    1
    0
    accountmanager binnendienst
    zwolle
    Bij mij wasn et anders om vk zei kleine baby, toen mijn meisje geboren werd woog ze 4270, was echt niet klein, en de andere twee waren wel mooi op gewicht

11. daphnek

daphnek Actief lid

14 apr 2010
    132
    0
    0
    NULL
    doetinchem
    hier zei de gyn ongeveer 7-7.5 pond
    en het werd een 9,5 ponder :$

weet je ze kunnen alles wel gaan opmeten....maar het enige waar ze kunnen zien waar een beetje vet op zit is het buikje die kan wat dikker zijn maar hoofd en been opmeten daar zie je geen vet dat is bot wat ze meten....

dus stel de groei van het beentje en de schedel is normaal en het buikje iets dikker kom je iets boven gemiddeld uit...
    maar dat betekend niet dat er geen dikke armpjes aan kunnen zitten :D

dus het blijft maar een schatting;)

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier zei ze met 28 weken ook dat volgens de tabel de baby rond de 4 kg zal zitten maar dat het maar gemiddelden zijn..

Mijn eerste was trouwens 3840 gram en paste echt wel in maat 50 hoor! Hij was 52 cm.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Hier bij de laatste met 36+5 (een week voor de bevalling) een groei-echo gehad.
    Beeb werd gemeten op ruim 2500 gram.
    Zou volgens de gyn in die laatste week nog wel 200 gram aankomen.

Een week later (37+5) is ze geboren en ze was 2285 gram en 45 cm!!
    Uuuh, beetje verkeerd gemeten met de echo dus blijkbaar!

14. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier afgelopen week een groei echo gehad. Volgens de meting een lang kindje, en gewicht rond de 2200 gram. Nog een kleine 8 weken te gaan en over 3 weken weer een groei echo.
    Ik ben benieuwd, maar als ik de verhalen zo lees kan het alle kanten opgaan en hoeft zo'n echo het ook niet bij het rechte eind te hebben.

15. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Bij mij zei de vk met 33 weken dat wordt wel minimaal 7/ 7,5 pond. Uiteindelijk woog mijn zoontje met 42+1 3010 gram.

Deel Deze Pagina