Alweer het zoveelste dieet

Discussie in 'De lounge' gestart door Toetje77, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

De veel gemaakte fout is te denken dat je geen koolhydraten meer mag.
    Die heb je juist nodig als je lijnt, zodat je motortje aangaat en aanblijft.

Het gezegde luidt: ontbijt als een koning, lunch als een prins en diner als een bedelaar.

Om je dag goed te beginnen en je motortje dus aan te zetten moet je ontbijten met brood of ontbijtgranen. En dus niet met kale yoghurt.

De meeste mensen vallen af door hun eetpatroon te veranderen en te gaan sporten en dan is er bes ruimte voor een tussendoortje. Ook de dietist zal je tussendoortjes aanraden. Een hongerdieet houdt niemand vol en dan ga je dus snaaien en ben je terug bij af! Als je te weinig eet, gaat je lijf trouwens in spaarstand, val je vaak niks van af.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik denk dat een dietist wel de juiste oplossing is. Juist omdat je al zo veel dingen geprobeerd hebt en ook aangeeft dat je geen idee meer hebt wat goed is.
    Er zijn ook dietistes die tot later in de avond werken (mijne maakt bijvoorbeeld tot 10 uur afspraken). Daarbij zeg je dat je man een eigen bedrijf heeft, dan zou het toch niet zo moeilijk hoeven zijn om 1 keer in de paar weken een paar uurtjes eerder thuis te zijn zodat jij in de avond naar de dietist kan? Kind meenemen kan ook goed idd, het zijn nooit hele lange afspraken (behalve de eerste, die is vaak wat langer).

Overigens vind ik niet dat je een slappeling bent omdat je niet kunt dieten! Er zijn altijd redenen (fysieke of mentale) waarom het niet goed gaat. Je zou ook eens kunnen beginnen met naar die redenen te kijken. Je zou dit boek eens kunnen lezen: Uit de ban van Emotie-eten zonder dieet blijvend afvallen ik vond dat erg behulpzaam om op het juiste spoor te komen.

3. Brett

Brett Bekend lid

2 jul 2009
    896
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook gewoon jezelf een normaal voeding schema aanleren en geen dieet volgen. Dat zit er zo weer aan. Het is wel algemeen bekend dat eiwitten lang verzadigen maar dat kun je prima combineren met koolhydraten natuurlijk. Het is belangrijk dat je blijft eten wat je na het afvallen ook wil blijven eten, maar dan in mate natuurlijk. Ik ben vorig jaar 24 kilo afgevallen door gewoon te eten en het is er nu nog steeds af, schommel weleens 2 kilo erbij en dan weer eraf maar ben aardig stabiel nu. Variatie is ook belangrijk mijn ontbijt, lunch en diner is geen dag hetzelfde en iedere dag neem ik iets lekkers maar ik kan ook maat houden en 1 koekje pakken. Ik ontbijt met bijvoorbeeld, 2 beschuiten met beleg als ik zin heb gerust Nutella of ik neem drinkyoghurt met 1 stuk fruit of 2 boterhammen met beleg of yoghurt met fruit erdoor, gekookt eitje enzzz. Als lunch 2 boterhammen, 2 beschuitjes, salade, omelet of ik maak een lekkere wrap met sla, komkommer en kip met een beetje knoflooksaus of een lekker pistoletje of italiaanse bol genoeg om te kiezen zolang je iedere dag maar iets anders neemt. Diner ja waar je maar zin in hebt in het weekend gerust frietjes, shoarma of pizza maar dan echt alleen in het weekend hier. In de super markt kies ik Zaterdag 1 ding dat ik helemaal op mag eten in het weekend, dan weer een bak ijs, zak chips, reep chocolade, gebakje, muffins of slagroomsoesjes :) Dat eet ik in het weekend helemaal op en op Maandag word er weer gewoon aan de rem getrokken en neem ik 1 lekker koekjes per dag. En zo blijf ik tot nu toe nog netjes op gewicht dadelijk al ruim een jaar hetzelfde met door de week gewoon te eten en in het weekend lekker te eten en wat te snoepen. Maar ik zeg er wel bij, als ik op doordeweekse dagen ook zoveel zou snoepen als in het weekend zitten de kilo's er denk ik in no-time weer aan, maar daar begin ik niet aan natuurlijk dat heb ik er gewoon niet meer voor over. Gewoon alles eten maar met mate werkt hier gewoon het beste.

Deel Deze Pagina