He gets.. Wat is dit lastig! Pas 14 weken zwanger maar zijn toch maar vast aan het nadenken. We gaan er niet uit komen denk ik.... We weten nog niet wat het wordt, maar we denken een meisje... Bij onze andere kinderen wilde we een naam die niet te verbasteren was en geen -tje namen. Nu vind ik dat ineens leuk. Verbasteren mag nu dan wel, maar een verklein naam echt niet. Alle tje namen vallen af, jammer want Teuntje vind ik bijv mega stoer. Ik wil liever geen unisex naam. We houden van normaal en Hollands, maar niet te oud en willen geen top 20 (Saar vinden we bv allebei leuk maar vanwege de populariteit valt die af) Andere namen die ik mooi vind maar niet tijdloos genoeg zijn bv tess, liz, suus, Ik heb voor mijn gevoel al 4 jaar lang alle lijsten doorgespit maar een wauw naam gaan we niet meer vinden ben ik bang. Ons lijstje tot nu toe. Nienke Femke eigenlijk wil ik liever geen op t eind ivm naam dochter. En al een nichtje met -ke maar weet niet of dat erg is. Jolijn (ik hoor steeds jolig) Karlijn (vind ik iets te hard) Milou (geen specifieke reden waarom het geen wauw naam zou kunnen zijn) Hannah vinden we beide leuk maar dochter heeft 3 dezelfde letters. Bekt niet echt... Lieve vinden we ineens wel leuk terwijl we eigenlijk van de iets minder zoete namen zijn. 2e naam wordt Nora, maar vind het niet zo erg als het niet lekker bekt. Achternaam is wat langer. Iemand die mee wil denken? Kindjes heten j.ann.e en r.e.ns
Ella Lise, Lize Meike Diede Linde Maud Iris Loes Marit Stella Suze Fien Floor Mare, Mara Fem Doris Lieke Isa
Ook nog zoiets.. zoveel al "bezet"... Maud onze smaak maar al bezet. Diede vind ik leuk maar ML niet..
Benthe Yinthe/Jinthe Famke Yfke Noor Sara Mirthe Maite Britt Julia Amelie Kyra Roos Roza Pien Fiene Fenna
J.anne R.ens & Daniek J.anne R.ens & Lotte J.anne R.ens & Suze J.anne R.ens & Anouk J.anne R.ens & Sofie J.anne R.ens & Marlou J.anne R.ens & Fleur J.anne R.ens & Laura J.anne R.ens & Guusje J.anne R.ens & Liselot J.anne R.ens & Lisa J.anne R.ens & Tessa
Vrijwel allemaal onze smaak, maar geen wauw. Misschien heeft het tijd nodig om te wennen en een wauw gevoel te krijgen. Ik vind Teuntje, Daantje en Guusje echt tof. Nu nog een manier vinden om ML zover te krijgen
Nienke vind ik echt heel leuk, past ook mooi bij broer en zus. Ik heb niet gekeken wat al genoemd is, maar misschien: Ilse Laurie Silke Marin Tesse Lisan Veerle Josine Hilde Marijn Ellis Marie Evelien
Niet om jullie plannen in de soep te laten lopen maar je zegt Nora als tweede naam... Ik vind dat echt een mooie naam en zou overwegen of het geen roepnaam kan worden. J.anne. R.ens. en N.ora. of Noor!? Ook heel vlot, Hollands en je hoort het niet op elke hoek van de straat. Uit jouw rijtje vind ik Femke voor de rest de leukste. Jolijn wat minder, een tikkeltje lomp. Maar dat is mijn associatie Namen op - lijn of - mijn eindigend zijn wel heel leuk bij J.anne en R.ens vind ik. Carijn als alternatief? Jasmijn? Of is dat naast J.anne misschien niet zo... Of: Marije? Heleen... Of is dat de ouderwets? Bibi Lara Succes met de zoektocht!
Thnx. Noor vind ik geweldig maar ML wil dan nog een kindje zodat we die Fin kunnen noemen... mannen! Haha. Het moet officieel wel echt nora worden (letters van mijn overleden papa ARNO). Bibi vindt hij stom. Haha misschien mijn man maar weg doen... Nora als 1e naam is een overweging. Dan wordt Babette de 2e
Ahh.. dat is bijzonder zo'n vernoeming. Goed gevonden om van de letters van je vader Nora te maken. Juist vanwege de reden die je noemt vind ik Nora nu nog mooier. En Babette erachter staat prima! (Ik heb ook zo'n man, die naast een Noor dan een Finn zou willen. Misschien nog een Frans erbij Zucht!)