Deze namen kwamen nog in me op. Niet alleen Nederlandse namen deze keer. Nina Mona Paulien/Pauline Kim Marloes Maaike Marlies Claire Fleur Carlijn Bente Evi Elsie Leah Esther Linde Helena Merel Luna Emilie Anke Susan/Suzan Isabel Anne Alice Nele Veerle Liv Lilly Ellen Vera Annelies Anneleen Amy Lieselot Amelie Belle Brecht Karolien Tinne Cleo Julia Olivia Nette Dorien Daphne Lisa Elena Denise Emma Fabiënne Nola Rosalie Fenna Kirsten Marijke Katleen Felien Esmee Chloé Debby Hannelore Hannalore Naomi Jade Hazel Amber Josefien Rozemarijn Marjolein Jasmine Karen Jessica Joan Katrien Kate Olga Larissa Livia Margot Manon Renske Marion Marie Louise Romy Ruth Maxime Noralie In België zijn de Vlaamse en oud Vlaamse voornamen weer helemaal in opmars. Ik denk dat veel oudere en klassieke namen tijdloos zijn.
Ik vind Marie leuk, zal hem nog eens opperen. Pien vinden we beide leuk. Maar is dat niet te boers?? Man kwam met Eva. Vind ik ook wel leuk. Maar dan misschien liever Nora. Ik mag van hem overigens dan geen eef of noor zeggen dus zal het ook wel niet worden..
Nora als roepnaam vind ik prachtig, helemaal omdat je je vader dan zo mooi vernoemt. Dus ik zou gewoon voor Nora Babette gaan, klinkt super!
Ik heb in iedergeval geen associatie met boers bij Pien. In België hoor je die naam ook niet veel. Dus dat is waarschijnlijk geen referentie. Bijnamen/roepnamen kunnen leuk zijn. Maar misschien dat je kind het minder fijn zal vinden. Ik ben een Eva en heb ook graag dat ze me zo noemen, ook als kind had ik een hekel aan Eef of Eefje. Ik begrijp dat koosnamen heel natuurlijk is. Mocht dat de reden zijn waardoor een naam die jullie beide heel leuk vinden afvalt of dat DE reden is om het niet te doen zou ik er nog eens over nadenken. Als er heel lastige/lelijke afkortingen kunnen gemaakt van een naam zou ik er persoonlijk wel rekening met houden.. Allemaal persoonlijke meningen en beslissingen hé. Iedereen is vrij om hierover zelf te beoordelen natuurlijk. Wou het je enkel meegeven. Btw: Nora Babette is toch ook mooi!
Loeke Janou Lorijn Wiep Fré Luus Miek Jeske Hasse Ella Elva Hilde/Tilde Mia Ida Ize/Ise/Ide Lia Winnie Willa Nele Nouk/Manouk Mint Sam Sjors Plien Vie Viv Fenne Lindi Bo Vick Ebba Edie Aaf Imme Flori Lisse Wende
Het is denk ik net wat je gewend bent. Waarschijnlijk zijn dat namen die je juist in jou ongeving een 30 jaar geleden vaker gegeven werden. Hier is dat bijvoorbeeld een Sanne, Kim, Rob, Mark, Tom. Kan ook nu nog prima voor een klein kindje vind ik. Onze dochter van 1,5 heet J.olijn. Een leuk vrolijk eigenwijs en grappig meisje. En nu voor de tweede vind ik Lize bijvoorbeeld ook wel leuk.
Leuk maar van de andere kan ook een beetje on af? Ik zou dan persoonlijk denk ik sneller suze kiezen en dan suus regelmatig gebruiken.