Gisteren hebben we de familie verteld dat wij ons 4e kindje verwachten. Tuurlijk snap ik dat sommige mensen 4 kindjes veel vinden maar de reactie van mijn schoonzus vond ik best kwetsend. 'Ik weet niet of ik daar wel blij mee moet zijn, mixed feelings' was haar reactie en als ik dan om uitleg vraag krijg ik geen reactie. Gelukkig was ik deze keer wel eens een keer adrem en gaf haar als reactie dat het het belangrijkst is dat wij er blij mee zijn. Hoe ging dat bij jullie en hoe kun je het best omgaan met negatieve reacties? Ik heb er echt moeite mee.
En gefeliciteerd trouwens! Zo jammer dat mensen gek reageren zodra je meer kindjes dan de standaard 2 krijgt he....zooo frustrerend!
Heel jammer dat ze niet positief reageren! Het is jullie leven en niet de hare! Vrienden van ons kregen bij het derde kindje al rare reactie zoals: ja ja dat kan gebeuren he.... of was dat geplant? Trek je er niks van aan en bek ze lekker af!
aparte reactie, dat je niet verwacht dat iemand voor 4 kinderen gaag oke, maat waarom zou zij niet blij zijn? Slaat nergens op.
Gefeliciteerd! En wat een idiote reactie... ik zou dit het ene oor in laten gaan en het andere oor weer uit. Is ze soms jaloers?
Wat een lompe reactie... Net alsof je met je zwangerschap iemand anders moet plezieren ofzo Het is jullie leven, al willen jullie 10 kindjes! Niks van aan trekken en gewoon een goeie reactie terug geven(zoals je gedaan heb) En natuurlijk gefeliciteerd!
Ik zie dat meer als jaloezie... Niet op reageren en gewoon duidelijk laten weten dat haar mening je aan je kont mag roesten. Niks van aan trekken! Jullie zijn er blij mij klaar! En gefeliciteerd met alweer de 4de
wij kregen het ook te horen van me schoonouders me vriend wil graag een 3de en maakte dat kenbaar aan hun kreeg die een hele preek dat ze dan niet op konden passen enz pfff
Gefeliciteerd! Maar ik vrees dat het redelijk normaal is . Tenminste, als ik zie wat voor k*t-reacties ik al gehad heb op 3e kindje... Juist van de mensen die dichtbij staan. Wil niet weten wat een nr 4 zou opleveren ... Ik snap ook niet waarom mensen niet gewoon blij kunnen zijn en respect kunnen hebben voor keuzes van andere mensen. En als je dan 'bedenkingen' hebt, het fatsoen om het voor zich te houden.
Wat een reacties al! Ik was echt een beetje verbaasd. Jaloers zal ze denk ik niet zijn, ze heeft 3 kinderen en is volgens mij al begin 50. We hebben alles redelijk op de rij. Mijn man en ik zijn dit jaar 19 jaar bij elkaar. Onze 3 kids luisteren best goed, al zeg ik het zelf. Dus ik snap ook met de beste wil van de wereld niet waar zo'n reactie vandaan komt. Maar goed, gelukkig wonen ze niet hier om de hoek maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat ik bang ben dat ik haar reactie niet snel vergeet.
Wat een vreemde reactie inderdaad. @ Mommy83, is niet aardig nee maar bedenk wel dat 3 kids erg veel is voor oudere mensen. Mijn ouders doen nu bij onze 2 kids al moeilijk.
Ik kom zelf uit een gezin met 4 kinderen. Hartstikke gezellig hoor Wel heel druk natuurlijk... Soms werden we opgedeeld, bijvoorbeeld 2 van ons naar de tante en 2 naar opa en oma, zodat het hun niet teveel werd allemaal. Stomme reactie van je schoonzus, zij hoeft toch niet op te passen?
Nou ja zeg! Wat ontzettend lomp om zoiets zo te zeggen. gefeliciteerd met jullie zwangerschap en laat je niet gek maken jullie leven hoor!
Gefeliciteerd met nr. 4!!! Wat een stomme reactie inderdaad, ben het helemaal eens met de andere meiden. Trek het je niet aan, het is jullie leven! Hier de 1e (nog maar) op komst, dus verder geen ervaring met zo'n situatie als waar jullie in zitten. Ik zou zeggen; geniet er van, is toch rijkdom, straks 4 kids? als je bedenkt dat er mensen zijn die er niet eens 1 kunnen krijgen... Heel veel suc6 met je zwangerschap!!!
Gefeliciteerd. Wat een rare reactie en jammer dat ze dan ook niet zegt waar t vandaan komt. Over je schouder gooien en niet meer achterom kijken. Op naar nr 4 veel succes en geluk
Achja hier hadden we die kut reacties bij deze al heel erg. Werd gewoon glas hard gezegd maar jullie hebben al een jongen en een meid dus waarom nog een derde? Heb maar geantwoord dat ik nu een ander kleurtje wilde.
Allereerst van harte gefeliciteerd. Ik moet zeggen dat ik nog geen rare of nare reacties heb gehad . Was bij de derde meer als bij deze. Mss omdat dit, een zeer welkom, ongelukje was. Trek het je niet aan, jullie zijn er blij mee en dat is wat telt.