Hey, Eindelijk zijn we (na bijna een jaar proberen en tussendoor een miskraam) zwanger. Na 3 positieve zwangerschapstesten denk ik dat ik het nu wel stillaan wil gaan geloven dat het raak is. Volgende week dinsdag (6 feb) mag ik voor het eerst naar de gyn. Ik ben helemaal nog niet ver hoor. K heb eigenlijk geen idee hoe ver (beetje rare cyclus gehad deze maand) vandaar dus. Maar ik heb een vraagje: Ik heb sinds vandaag een lichte verkoudheid te pakken, ik nies af en toe en natuurlijk moet ook es snuiten en een kriebelhoest. Ik voel me niet mottig en heb ook geen koorts maar mijn vraag is eigenlijk kan dat kwaad als je moet hoesten en niezen in een prille zwangerschap? Ik verzorg me goed hoor, en ik neem sterimar om mijn neus te spoelen (is gewoon zeewater, dus niets speciaals maar het helpt wel.) Ik vraag me wel af ok ik somige keelpastilles kan nemen bv van doker Vogel of vicks ofzo om het hoesten beetje af te remmen. Of kan ik beter gewoon honing in mijn thee of warme melk doen? Merci op voorhand Liefs Winter _________________ Live your life without regret and don't be someone who they forget!
ben ook al eeuwen verkouden; in oktober ben ik er een week voor thuis gebleven. want ja, je mag maar zo weinig innemen he. wat ik in ieder geval wel mocht: keel of hoestpastilles (van die snoepachtige dingen, dus geen pillen!), een baby-neusspray (alleen zoutoplossing zonder verdere toevoegingen), een enkele paracetamol (zonder toevoegingen en heel beperkt). En 's nachts smeerde ik een beetje dampo op mijn borst en keel. Het is daarna minder geworden en bijna weggeweest, maar het is een tijd geleden weer opnieuw begonnen, maar minder heftig. Ik heb gelezen dat het voor de kleine geen kwaad kan, het krijgt zelfs extra antistoffen binnen, omdat je lichaam die aanmaakt. Verder duurt het ook gewoon een stuk langer voor het weer voorbij is, omdat je weerstand lager is dan anders. Niet druk maken dus en sterkte!
Ik heb het ook gehad. Ik teste positief en nog geen dag later begon het gesnotter en gehoest, 2 weken later zat ik aan de antibiotica en inhaler omdat ik tegen een longontsteking aan zat. Toen het hoesten na 2 weken weg was begon ik nog meer te snotteren, neus helemaal dicht en ik heb toen gewoon otrivin gebruikt en dat was geen probleem. al met al ben ik 7 a 8 weken bezig geweest, maar alles gaat nu goed. En de kleine heeft volgens mij nergens last van gehad. groetjes Inge
De kriebel zit inmiddels ook in mijn keel. Ik neem Noscapect, in de bijsluiter staat dat dit gebruikt mag worden. Natuurlijk is het beter om niks te gebruiken, maar mij kennende wordt het best wel heftig die hoest en dan ben ik verder van huis..