alweer kriebels

Discussion in 'Baby en dreumes' started by shirley17, Aug 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shirley17

shirley17 Actief lid

Oct 15, 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey dames mijn zoontje is nu pas bijna 3 maandjes maar het begint alweer te kriebelen;) ik zou graag weer een 2e er bij willen kan er niks aan doen :) zijn er meer meiden die alweer zo kort last hebben van kriebels? en zijn er ook meiden die zo snel achter elkaar kindjes hebben gekregen en hoe heb je dat ervaren? en hoe stonden familie en vrienden daar tegen over? graag hoor ik jullie ervaringen:)

groetjes en mama met kriebels

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    Phoe! Na 3 maanden is wel erg snel! hihi!
    Nu heb ik wel kriebels om eerlijk te zijn hoor ;)

Een vriendin van mij is binnen 3 maand weer zwanger geraakt, toen ze van haar zoontje was bevallen. Ze heeft nu een zoontje van 13 maand en een dochter van bijna 2 maand, maar ze heeft het echt ontzettend zwaar hoor! Haar zoontje begint nu net te lopen dus het wordt wel iets makkelijker, maar als ze dit vantevoren had geweten, dan had ze echt nog wel een paar maand gewacht ;)

3. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    ik had ook na ongeveer 3 maanden weer kriebels, maar wij wilden ook wel graag 2 kindjes met weinig leeftijdsverschil.
    Wij zijn er weer voor gegaan en het was ronde 1 meteen raak, mijn dochters schelen nu dus 13 maanden.

Of het zwaar is? Ja het is behoorlijk zwaar! Ik heb er absoluut geen spijt van hoor, maar ik heb wel wat heftige weekjes achter de rug. Ik vind het toch niet niets om voor 2 van die kleintjes te zorgen! Ik ben thuisblijfmama en de hele dag draait echt om de kindjes , tijd voor jezelf is er voorlopig niet;)
    Niet dat ik er niet van geniet , want dat doe ik wel hoor:) maar het is niet alleen maar rozegeur en maneschijn;)
    En dan heb ik een heeeele lieve man en SUPERpapa , die echt zoveel helpt met alles! hij neemt nachtvoedingen over, helpt vreselijk veel in het huishouden en als hij uit zijn werk komt is hij meteen volop met de kids bezig. En dan nog is het niet makkelijk, alleen zou het me niet lukken hoor, respect voor alleenstaande mama's!

Of je ervoor moet gaan hangt denk ik wel van een heleboel dingen af, wil je man/vriend het ook graag, heb je de ruimte en de financieen voor een 2e kindje , een vaste baan,evt opvang als je zelf werkt? kan je lichamelijk (en geestelijk) weer een zwangerschap aan (met je kleintje te verzorgen natuurlijk)
    zijn toch wel dingen om over na te denken denk ik.

iig succes met je keuze en als je twijfelt, zou ik nog even wachten;)

4. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Hier kriebelde het ook alweer supersnel!!! Maar we zijn er toch nog maar niet voor gegaan. We willen toch eerst genieten van alle dierbare kleine momenten van onze opgroeiende uk, en dan pas de volgende.
    Scheelt ook wel dat ik pas net een nieuwe baan heb en we uitzicht hebben op een nieuwbouwwoning hoor, liever eerst weer helemaal gesetteld en dan de volgende.
    Daarnaast lijkt het me vreselijk zwaar, zo snel alweer de volgende! Dan heb je dus echt je handen vol, en draait alles om de kleintjes. Wel is het zo dat wanneer ze dan zindelijk zijn, je niet weer opnieuw hoeft te beginnen met de luiers etc.. (indien je er 2 wil natuurlijk:p)
    Ik zou zeggen: ga ervoor als je allebei graag wil, maar hou er rekening mee dat het zwaar zal zijn.

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    1,782
    30
    48
    Ik ben na 5 maanden zwanger geraakt van de 2de, en mijn omgeving reageerde heel positief. Ik kreeg het idee dat iedereen het ontzettend leuk vond, maar dat veel mensen er niet voor kiezen omdat het nu eenmaal pittig is.
    Aan de andere kant zijn het nu even tropen-jaren, maar daarna zal het iets "makkelijker" kunnen gaan. Misschien spelen ze meer met elkaar (die kans is natuurlijk wel groter als er weinig verschil in leeftijd is) en hebben ze minder tijd van mama en papa nodig.
    En ja, je bent eerder uit de luiers, eerder uit het ritme van slaapjes enzo.
    Volg je gevoel (en natuurlijk die van je man) en dan komt het vast goed. Maar als je ervoor kiest: bereid je voor op tropenjaren, dan komt het vast goed!

6. shirley17

shirley17 Actief lid

Oct 15, 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey meiden bedankt voor jullie reacties financeel gezien is het geen probleem en aan ruimte ook geen gebrek. bij mijn vriend kriebeld het ook wel weer.dat het zwaar is dat besef iki heel goed aangezien mijn schoonzus ook binne 2 maanden na de 1e weer zwanger was. we hebben besloten er eerst nog even heeeel goed over na te denken we gaan het niet over haasten!!

groetjes een mama met kriebels

7. Trotsemama1986

Trotsemama1986 Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    1,962
    0
    0
    HIer zijn we al bezig voor de 2e.. (tenminste gaan nu de eerste ronde in) Het kan dus al veel sneller die kriebels.

8. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Ik heb ook altijd heel snel weer de kriebels gekregen. Maar omdat ik borstvoeding heb gegeven duurde het natuurlijk wat langer dat ik weer ongi werd. Ewout was 7 mnd toen ik opnieuw zwanger was van Marijn. En Marijn was net een jaar toen ik zwanger was van Arthur. :D En nu stoppen we met kindjes krijgen hihihi.

9. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Hier zijn we ook alweer bezig, maar vooralsnog heb ik nog steeds mijn eerste menstruatie niet gekregen (geef bv).
    Het lijkt me ook heel leuk 2 kindjes dicht op elkaar te krijgen, en natuurlijk weet ik ook dat het heel zwaar is.

10. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,983
    0
    0
    Hier 3 snel achter elkaar!
    Bij Danique en Luna hebben we er bewust voor gekozen om ze snel achter elkaar te krijgen.(zit 12 maanden tussen)
    En deze kleine meid heeft zelf besloten om er ook maar achteraan te komen.
    Is het zwaar? ja soms wel maar je krijg er een ritme in en ik geniet zoveel van ze dat ik het best mee vind vallen.
    Hoe het dalijk word met 3! weet ik nog niet hihi! nog 7 weekjes wachten!

11. shirley17

shirley17 Actief lid

Oct 15, 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    sylvia 111 gefeliciteerd met je zwangerschap spannend nog 7 weekjes!! ik ben dus in iedergeval niet de enigen met weer kriebels hihihi

12. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    Hoe het is met 2 kleintjes kan ik nog niet zeggen, maar ik moet zeggen dat de zwangerschap me wel meevalt op de warme weken na.
    Ik moet er wel bij vertellen dat mijn oudste (Roos) nu tijdens mijn verlof 2 dagen naar de oma's gaat en 1 dag KDV zodat ik veel kan slapen.

13. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey meiden,

eerlijk : ik kan me er helemaal niets bij voorstellen om zo snel weer zwanger te zijn van de 2e! pff eerst eens genieten van de 1e, maar dat is ieder voor zich hoor dus bedoel het niet verkeerd, en hoop ook geen verkeerde opmerkingen natuurlijk haha!

nu zijn we 14 weken zwanger van de 2e en de 1e is nu 15 maanden :D maar vind het zo onwerkelijk soms denk ik niet is dit niet al te snel.

ik hoop voor diegene die er voor gaan dat het snel raak is! en voor de zwangere op een voorspoedinge zwangerschap en bevalling :)

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Mijn moeder heeft ze allemaal met 4 maanden tussenpoos eruit geknald. En ik heb een geweldige tijd gehad met mijn broertjes omdat die zo dicht op mij zaten qua leeftijd. Dus de kids zullen het in ieder geval geweldig vinden :D Maar idd, als je twijfels hebt, zou ik nog even wachten. Maar als het idee goed voelt, dan zou ik ervoor gaan! Veel succes met je keus iig.

15. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
    Ik heb nou ook wel weer de kriebels maar ik wacht echt nog wel haha..
    Ik heb het gevoel dat ik weer zwanger ben want ben 2 kilo aangekomen en heb een harde buik..maar ja ga morgen testen als mijn testen binnen zijn tenminste..
    Maar hoop eigenlijk niet dat ik zwanger ben omdat 7 weken net bevallen ben, maar als ik dat wel ben dan hou ik het wel..:p

16. shirley17

shirley17 Actief lid

Oct 15, 2008
    281
    0
    0
    haarlem
    hey chamaro spannend ben benieuwd laat je het even weten wat de uitslag is:D

17. matje

matje Niet meer actief

Ook bij mij kriebelt er wel wat hoor!!! sinds een maand of 2
    maar manlief wil nog een jaartje wachten, waar ik ook geen moeite mee heb hoor....
    Wij hebben de ruimte(seniorenwoning) en momenteel de financiën niet om voor een tweede te gaan.
    Dan heb ik dat liever eerst op orde voor we beginnen aan een tweede en als het even kan ook een ander huis hahaha
    Tygo is nu 8 maanden.

18. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Gek he hoe het allemaal kan verschillen die gevoelens van ons. Ik heb bijvoorbeeld niet het onwijze kriebelgevoel en denk er zelfs serieus over na om niet eens voor een 2e kindje te gaan.

chamaro > spannend meis! ook al zoiets, ik kon 2 maanden na de bevalling nog niet eens sexen ivm de hechtingen ;)

19. Chamaro

Chamaro Fanatiek lid

Apr 9, 2008
    3,448
    0
    36
    Female
    Pm-er
    Drenthe
  20. Poppii

Poppii Nieuw lid

Aug 11, 2009
    4
    0
    0
    het eerste jaar lekker thuis!
    Help nee! Ik heb mn bevalling (nu bijna zes maanden geleden) geloof ik nog niet helemaal verwerkt... Maar ik ben zelf wel precies een jaar na mijn zus geboren en vond het gezellig dat we zo dicht bij elkaar zaten. Mijn moeder vond het ook prima, lekker snel uit de luiers, zegt ze er altijd over.
    Dus iedereen met kriebels: Alle geluk en succes gewenst!

Share This Page