babyshower of kraamfeest

Discussion in 'Zwangerschap' started by LiittleOne, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    oke ten eerste sorry voor het lange bericht, maar hoop toch dat jullie kunnen helpen.

een echte babyshower wordt geregeld door anderen, dus dit is het niet echt.
    maar zelf zou ik graag een feestje willen geven omdat het me toch gelukt is zwanger te raken!
    maar ben nu aan het twijfelen, misschien kan ik er beter mee wachten tot de kleine er is.

hoe hebben jullie dit gedaan, of hoe gaan jullie dit doen?
    verwachten jullie gewoon het kraambezoek?
    lijkt mij namelijk vreselijk om mijn tantes en ooms op bezoek te krijgen.
    ik heb niks met ze, zie ze 1x in het jaar, dus voor mij hebben ze weinig tot geen meerwaarde.
    maar goed, als je je 'familie' niet uitnodigt krijg je weer scheve gezichten en ook daar heb ik geen zin in.

ben me nu aan het bedenken wat ik zal gaan doen als de kleine er is, een kraamfeest houden of gewoon visite laten komen.
    neem aan dat bij een kraamfeest de mensen die dicht bij je staan toch al zijn langsgeweest?

ik ben op 27 juli uitgeteld, maar mijn vader heeft een enorm groot feest op 1 september, omdat hij dan met pensioen gaat, waar ook de familie gaat komen! (en nog meer vrienden en ex-collega's van mijn pa zelf)

ik zal het vervelend vinden als de meeste mensen op het feest van mijn pa onze kleine voor de eerste keer gaan zien, het is ja het feest van mijn pa en niet de babyborrel..

heeft iemand tips over wanneer en hoe ik ervoor kan zorgen dat de meeste onze kleine al gezien hebben (ervanuitgaande dat ik rond de 27e de kleine in mijn handen heb)

hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Wij weten het ook nog niet hoe we het gaan doen. Maar ik neig gewoon naar kraamvisite. Mensen komen toch wel langs, ook al hou je een kraamfeest, en dan is het dubbelop.

Wij hebben met ons zoontje een welkomstfeest gehouden (adoptie) ipv telkens visite over de vloer, maar dat was meer ivm hechtingsperiode. Ik vond die middag hectisch en kon niet met iedereen goed praten en had het gevoel dat ik mensne te kort deed.

Als mensen gewoon langskomen op kraamvisite heb ik dat gevoel niet denk ik, hoop ik.

Daarbij zou ik het wel graag in de eerste weken willen, als mijn man nog thuis is, niet dat ik zelf overal voor moet opdraaien.

Aan de andere kant weet ik niet hoe ik me voel na de bevalling, als ik me bar slecht voel heb ik ms geen zin of puf in visite..maar je weet dat niet van tevoren he...

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou eind augustus een kraamfeest organiseren voor de familie. Goede vrienden en familie die dichterbij je staan (ook) op gewoon kraamvisite laten komen.

De mensen die je niet op kraamvisite wilt hebben, maar alleen op het kraamfeest, stuur je dan gewoon een aangepast geboortekaartje of met een losse uitnodiging erbij in.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Wij hebben zelf overigens gekozen voor alleen kraambezoek en de meeste verre familieleden zijn niet eens langsgekomen. Die stuurden een kaartje, evt. met geld en/of een cadeautje. Ideaal :D

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,204
    10,814
    113
    lijkt me ook, de mensen met wie jij niet veel hebt, hebben ook niet veel met jou, en zullen volstaan met een leuk felicitatiekaartje - dat soort dingen lost zichzelf wel op.

6. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    was net even met mijn mannetje aan het overleggen, hij zei dat we misschien het beste gewoon kraambezoek kunnen laten komen en in het geboorte kaartje schrijven dat ze even moeten bellen wanneer ze ons wondertje willen komen bewonderen.

is het vreemd om er dan bvb een datum bij te schrijven?
    graag voor 1 september ivm groot feest van mijn opa.... ?

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Niets is gek als jullie dat op het kaartje willen zetten..

Maar ik ga ervan uit dat iedereen wel weet dat dan je vader een feest heeft en dat als ze niet eerst op kraamvisite komen, jullie dan voor het eerst daar zullen zien. Een en een is twee ;)

Op zich is dat toch niet erg? Ze kunnen toch ook nog na het feest op kraamvisite komen? Net wat je zegt, het is het feest van je vader, zoveel tijd aan jullie zullen ze wel niet besteden.

Ik ben ook wel eens meiden tegengekomen tijdens een wandeling terwijl ik pas later op kraamvisite ben gegaan, kwam zo uit.

8. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    ja ik heb er zelf ook eigenlijk weinig tot geen problemen mee als mensen die van me afstaan gewoon niet op bezoek komen.
    mijn pa wilde graag dat ik even belde naar de familie om het ze te vertellen, toen ik één van de 6 tantes het vertelde zei ze, o .. met wie spreek ik eigenlijk..

het is voor mij zelf ook eigenlijk niet heel belangrijk dat ze de kleine zo snel mogelijk zien, ik heb dan vooral behoefte aan vrienden geloof ik, maar zal het inderdaad gewoon vervelend voor mijn pa vinden.
    wil gewoon niet hebben dat ze dan allemaal om de kleine heen komen staan om 'koetie koetie' te komen zeggen..

Share This Page