Het leed dat de mirena heet..

Discussion in 'Anticonceptie' started by Rosalyn, Jan 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    1,272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hallo lieve lezers,

Voordat ik mijn vraag zal stellen zal ik even mijn achtergrond uit leggen. In december 2011 heb ik de mirena spiraal laten plaatsen, tot in augustus ging het helemaal goed en heb ik geen menstruatie gehad. Helaas leek het vanaf augustus alsof ik alle menstruaties in moest halen. Ik ben dan ook van augustus tot in december 2012 ongesteld gebleven. Na vele pijnen en onderzoeken waaruit niets kwam heeft de gyn hem verwijdert (geen pretje moet ik zeggen). Vanaf dat moment waren alle klachten verdwenen. Na het verwijderen heb ik twee of drie dagen nog ligt bloed verlies gehad. We zijn toen gelijk begonnen met klussen, een week na het verwijderen een klein beetje bruin bloed verloren. Dus ik dacht misschien wel de innesteling maar een negatieve uitslag was het resultaat. Hierna kwamen ook de andere klachten als misselijkheid, vermoeidheid en was steekjes links en rechts in de onderbuik. Om me zelf niet gek te maken hebben we besloten te wachten met testen tot de menstruatie. Totdat ik vandaag ineens krampen in mijn onderbuik had en tot mijn schrik veel slijm en een klein beetje bloed verloor. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, of heeft dit zelf al eens gehad?

groetjes,

Rosalyn

2. Luja

Luja Niet meer actief

Hoi Rosalyn, hier is op 20 augustus na 3 jaar trouwe dienst de mirena verwijderd omdat we graag wilden beginnen voor een derde.
    Op 2 en 3 september heb ik een beetje bruin bloedverlies gehad en op 28 september met kv2v5 getest: negatief.
    Uiteindelijk was ik op 1 oktober zo misselijk en had ik zo'n steken in mn onderbuik (menstruatiepijn achtige steken) met veel lichtroze slijmverlies, waardoor ik nogmaals heb getest met een clearblue en daar bestond geen twijfel over: zwanger!
    Hierna nog 1 keer getest met de overgebleven kv2v5 en die was ook knalpositief.

Misschien geldt voor jou ook nog een paar dagjes wachten?? Succes!!
    Hopelijk test je snel positief:)

3. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    1,272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Dankjewel Larissa,

Ik vind de misselijkheid het ergste vooral omdat het alleen bij het gevoel blijft. Ik was nogal geschrokken vanavond, heb hierna ook totaal geen bloed meer verloren. Het vervelende is dat door die drie maanden ongesteldheid met de mirena ik geen flauw idee heb wanneer ik dan weer mijn menstruatie zou moeten hebben.
    En vind het wachten zo erg!
    Gefeliciteerd dat jullie een zoontje krijgen.

Wat voor symptomen had jij in het begin van de zwangerschap?

groetjes

rosalyn

4. Luja

Luja Niet meer actief

Dankjewel! Vinden het zelf ook geweldig om na een tijd van roze jurkjes en rokjes nu aan de stoere blauwe kleertjes te beginnen.

Maar wat voor bloedverlies was het? Volgens mijn gyn kan je nog een paar weken last hebben van het verliezen van donkerbruine (oude) stolsels. Hier heb ik zelf geen ervaring mee trouwens.
    Maar vervelend is het wachten hè, ik hield het ook echt niet meer omdat ik me gewoon echt zwanger voelde en die bevestiging wilde.
    Ik had vooral veel menstruatie achtige krampen en ik was erg misselijk, wat ik normaal nooit ben. En ik had een drukkend gevoel in mijn onderbuik, dat was voor mij ook een teken.
    Ook zei de gyn mij dat de dag waarop de mirena wordt verwijderd kan worden gezien als dag 1 van de cyclus. (deze methode is uiteindelijk ook aangehouden om mijn aantal weken zwangerschap te berekenen, en deze klopte uiteindelijk op 2 dagen na) En ik moest het aantal dagen voor plaatsing van de mirena aanhouden, in mijn geval 27.
    Maar die heb ik uiteindelijk toch boven de 'bloedingsdagen' opgeteld.
    Dus hoe het precies zit... Ik weet het helaas niet.
    Misschien even bellen naar het zh voor meer duidelijkheid?
    Of beginnen met ovulatie testen? Dan ga je je cyclus weer herkennen.
    Succes, zodra je een twijfel test hebt zijn hier genoeg topics waar je hem kunt plaatsen, zodat de 'experts' er naar kunnen kijken:)

5. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    1,272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik heb nu de afgelopen dagen echt minimaal bruin bloed verloren. Vanavond bij het plassen was het vooral beigeachtige slijm met een klein beetje bloed. Daarna geen bloed meer ook niet met afvegen na het plassen.

6. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    1,272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Ik ben ondertussen aan het tellen geweest, als ik de dag van het verwijderen als dag 1 neem zou ik nu op dag 20 zit. Wat betekend als mijn cyclus net als voor de spiraal 21 zijn zijn, ik morgen mijn nod zou hebben. Morgen nog even afwachten en misschien daarna een testje doen.

7. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Op de dag dat je mirena verwijderd wordt geldt dat als cyclus dag 1
    Zo heeft de gyn het tegen mij gezegd toen ik in 2010 mijn mirena liet verwijderen.
    Zou morgen zowiezo een testje doen, en dan eventueel 2 dagen later weer.

8. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    1,272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Hey meiden,

Nou vanmorgen gelijk uit bed naar de winkel gereden om een k2v5 te halen en duidelijk negatief geen twijfel over mogelijk. Nu heb ik er nog een liggen waarmee ik nog een weekje wacht. Hopen dat het allemaal niet tussen de oren zit..

Groetjes,

Rosalyn

9. Rosalyn

Rosalyn Fanatiek lid

Jan 6, 2013
    1,272
    108
    63
    Maatschappelijk Werker
    Zuid-Holland
    Nu op dag 25 maar merk nog niets van een aankomende ongesteldheid! Laat hem maar snel doorkomen dan kunnen we beginnen

Share This Page