hallo iedereen, sinds ik ben gestopt met de pil gebeuren er rare dingen met mij elke keer voor mijn menstruatie. soms lust ik wel choco en soms niet. soms buikpijn, extra honger, liezen pijn, duizelig, misselijk, vlinders in de buik, lust ik bepaalde dingen sterk en bepaalde dingen juist niet.....zo een beetje al de zwangerschapskwalen en elke keer zijn het verschillende combinaties. 1 ding blijft wel hetzelfde en dat is dat mijn buik opzet en mijn borsten zwellen en pijn doen. elke keer denk ik is het eindelijk gelukt en elke keer weer een teleurstelling. dit keer echter, had ik last van hoofdpijn, buikpijn onderbuik, obstipatie, af en toe vlagen van misselijkheid en extra honger. maar toch 2 dagen na NOD gekregen. dit keer probeerde ik ook te kijken 1 dag voor mijn NOD wat mijn temperatuur was en het was een graadje hoger. de dag dat ik heb gekregen had ik in de ochtend ook weer gemeten en toen was het 0.3 graden hoger. toch heb ik mijn menstruatie gehad.. echter, heb ik normaal gesproken eerste dag altijd erge buikkrampen. dat heb ik dit keer niet. wat gebeurt er met mij?? volgens de dokter echo kan ik wel zwanger raken. maar het lukt maar niet. zijn er enige tips van jullie kant uit...
Jep herkenbaar ... klinkt niet erg positief van me maar je (en ik ook) bent er teveel mee bezig. Hier hetzelfde ... veel symptomen en dan toch niet zwanger. Neem een stap terug en probeer het los te laten. Moeilijk ... ik zit er midden in. Sterkte en succes
Mag ik vragen hoelang je bezig bent? Tot 1 jaar is namelijk normaal. Daarna is verder onderzoek misschien handig door een bezoek aan de huisarts. Mijn dochter heeft ruim 1 jaar geduurd ( tussendoor miskraam) en zwanger worden vond ik zwaar. Oa tempen, Ovulatietesten, op symptomen letten , dagen voor nod al testen etc. Werd er gek van. Zeker na de miskraam met bijna 3 mnd moest en zal ik zwanger worden. Toen werd ik ten huwelijk gevraagd en zette ff het zwanger worden op zij. Je raad het al, die maand werd ik zwanger. Had niet eens door dat ik overtijd was. 2e zwangerschap was juist meteen raak maar dit keer ook zo van we zien wel. Succes en indd probeer het opzij te zetten
Is je cyclus ook bekeken met bloedonderzoek? Hier bleek mijn progesteron niet in orde te zijn. Mijn man heeft semenonderzoek gehad. Door alleen een echo kunnen ze niet alles zien
1 tip. Laat je bloed controleren op vitamine B12 tekort.. Dat was bij ons het probleem.. We zijn ruim 5 jaar bezig geweest. Volgens de gyn waren er geen medische redenen om niet zwanger te raken. (1x spontaan zwanger geweest, maar miskraam bij 11 weken) Na 2 maanden B12 spuiten, waren we ineens spontaan zwanger. Totaal onverwacht! Een B12 tekort leidt tot verminderd vruchtbaar en meer kans op miskramen.
ik heb 4 jaar lang elke maand zw kwalen gehad alles kwam erin voor niet tegelijke tijd maar wel combinaties, vooral de opgezette pijnlijke boobies toen ik uiteindelijk echt zwanger was merkte ik niets geen van alle kwaaltjes die ik altijd had kreeg ik, pas 5 dagen na nod kreeg ik ms pijntjes en beter reuk en nog steeds geen last van borsten gehad.. duss niet teveel foCussen op die rot kwaaltjes
ja, mijn moeder zei ook tegen mij om het los te laten. niet echt makkelijk. het verlangen naar een kind weegt zwaarder. plotseling zie je overal babies -_-. ik ga deze maand weer ervoor, en als het weer niet is gelukt ga ik weer naar de dokter, aangezien ik nog moest gaan voor een tweede controle. ik ga inderdaad mijn bloed laten onderzoeken op alles wat jullie me hebben geschreven. ik probeer het nu al sinds november 2013. en had een jaar de pil gebruikt. ben echt blij met jullie reacties. vindt het eerlijk motiverend om te horen dat er meerdere vrouwen zijn als mij. bedankt voor jullie lieve reactie.
Ik ben van mening dat je veel kwalen jezelf kan aanpraten. Zelf heb ik dat ook even gedaan, nu merk ik het wel.
He meid! Loslaten is moeilijk, en helpt ook niet. Zwanger worden doe je tussen je benen niet in je hoofd! Anders zou elke arts wel een vakantie voorschrijven als het de oplossing was! Niet teveel aan frustreren Een beetje ontspannen helpt uiteindelijk wel je eigen gevoel/humeur, daarvoor kan je wel proberen veel afleiding te zoeken! en alle symptomen, komen van het hormoon progesteron, dat maak je , zwanger of niet, altijd aan. Dat is enorm verwarrend! maar jullie zijn al dik en jaar bezig! denk even langs de huisarts verstandig is! succes!!
Hoe moeilijk het ook is en iedereen zal het zelfde zeggen: probeer het los te laten, als in: denk er minder aan, probeer niet te stressen, doe je miss onbewust. Ik ben na een jaar proberen naar een haptonoom genaam en heb accupuntuur sessies gehad. Half jaar later was ik echt een stuk relaxter en kon ik het goed loslaten. Vriendin van mij zei al: goh je praat er een stuk minder over. En je raad het, vlak daarna bleek ik zwanger Vind het nog wel spannend of alles ook echt goed is. Heb vaak/veel last van steken en krampen. PS. frustrerend he als je iedereen om je heen 'zomaar' zwanger ziet worden al die vrolijke berichtjes op facebook enzo.
ja inderdaad !! het is zeer frustrerend. ik begin er pas veel aan te denken wanneer mijn menstruatie periode nadert. ik zoek dan wel afleiding. luisteren naar muziek, filmpje kijken, maar het erge is dan dat ik die kwaaltjes krijg en er mijn gedachten dus niet van af kan houden. owja en ik heb ook nog fibroadenoom in mijn borsten, dit zijn kleine knobbels. in die periode steken deze nog erger ook. pijnen blijven dus en dus ook niet echt kans om ergens anders aan te denken. ik heb al een echo laten maken en alles blijkt goed te zijn. ik moet gaan voor een tweede controle welke vaginaal zal zijn en daarna volgen meer testjes. mijn man stelde voor deze maand nog weer te proberen en als het niet lukt dan optimaal beginnen met dokters bezoeken. ik ga deze maand dus wel proberen zwangerschap uit mijn hoofd te halen, ondanks mijn kwaaltjes. hoop dat god mij helpt en het deze keer wel laat lukken
En miss naar een haptonoom ofzo dat hielp bij mij echt. Wij hebben ook ziekenhuis bezoekjes gehad enzo, beide compleet gezond, dus moesten het nog 1,5 jaar zelf proberen dat kregen wij in oktober te horen, nu dus eindelijk toch spontaan raak. Vandaag hopelijk de eerste echo, ben wel extreem zenuwachtig door al die rot steekjes en krampen Heel veel succes meid!! Het gaat jullie echt lukken en hoop ook dat god eensgezind is.