alweer/nog steeds verkouden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dorisn, Nov 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Ik ben er inmiddels een beetje klaar mee. Yoshua is al af en aan verkouden/ziek sinds hij een maand of 3 is (hij is nu 17mnd).
    Ik heb nog geen maand gehad dat hij niet verkouden was en iedere keer duurt het ook een paar weken voordat het weg is (en dan staat de volgende verkoudheid voor de deur).
    Nu was hij 2weken geleden ook echt ziek van de verkoudheid (die hij al een week had), we dachten dat het over was, maar nu begint het alweer. hij is nog niet snot en hoest vrij geweest sinds hij ziek is geweest.
    Ook ruikt hij uit zn mondje en heeft hij veel slijm. naast het feit dat het lastig is wordt hij er ook niet vrolijker op.
    Hij slaapt snachts ook slecht als hij (weer) verkouden is en dan moeten wij er weer meerdere keren per nacht uit een paar nacht achter elkaar en dan gaat het weer een paar nachten goed en dan begint het weer opnieuw.
    De huisarts luistert naar zn longen, kijkt in zn oren en zegt dat het erbij hoort. Ik zit zelf te denken dat het misschien met zn amandelen te maken kan hebben.
    Iemand een idee? Morgen bel ik de huisarts weer dus ik laat hem sowieso weer ff nakijken.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,653
    5,694
    113
    Vervelend hé voor die kleintjes ( en ook een beetje voor ons als ouders ). Gaat hij naar de opvang? Hier nu meer dan 2 mnd verkouden en de huisarts zegt dat het steeds waarschijnlijk een nieuwe virus is doordat ze met zoveel kindjes in aanraking komt. Ze hoest ook al die tijd al maar het zit hoog dus ze kunnen er niet zo veel mee. Kijk iets van AB zou niet helpen gezien het een virus is. Even laten checken bij de huisarts is altijd goed, om te kijken of het niet de oortjes zijn of dat het een beginnend longontsteking oid is. Je kan altijd zijn amandelen aankaarten, maar dan zie je volgens mij ook vaak oorontsteking.

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Hier bleken de amandelen wel echt de boosdoener. Huisarts zei steeds nee komt van de kinderopvang. Maar hij was écht van de 30/31 dagen zeker 28 dagen verkouden. Was niet normaal. Ook heeft was hij in de nacht altijd wakker en in de weer. Oren waren normaal zei de huisarts.

Ondertussen waren wij verhuist , nieuwe huisarts en ik legden alles uit en zei wil naar de kno. Gelijk verwijzing gehad en hij bleek chronisch ontstoken oren te hebben , neus en keel amandel veel en veel te groot en ontstoken. Hij is de dag erna aan zijn neus amandel geopereerd en hij heeft buisjes gehad. Hij was toen ook 17 maanden.

Nu in september (2 jaar en 1 maand oud) is ook zijn keelamandel geknipt.

Sinds zijn neus amandel eruit was en buisjes al een enorm ander kind. Verkouden is die nog wel maar veel korter en heel anders. Oorontsteking heeft hij wel vaker nog , maar 1 dag last en dan is het klaar. Wel elke keer druppelen . Toch bleef hij nog vaak ziek. Nu is zijn keelamandel geknipt (duurde een uur want ze bleken ontstoken te zijn en zijn gepeld ipv geknipt) maar hij is hier zo van opgeknapt! Zover we nu natuurlijk kunnen zeggen.

Hij praatte ook bijna niet en sinds zijn keel is die echt veel meer gaan praten , hij drinkt beter en je merkt hij zit beter in zijn vel.

Ik zou gewoon eens een verwijzing aanvragen. Is het niet zijn amandelen weet je dat ook. Kijken kan geen kwaad.

Mijn jongste van 6,5 maand is ook enorm verkouden vanaf dag 1 al. Ik denk dat hij het zelfde traject in gaat als mijn oudste. Precies dezelfde klachten als mijn oudste had.

Morgen moeten wij trouwens naar de kno arts voor zijn buisjes. Ze heeft al gezegd dat ze verwacht dat hij nog een keer buisjes nodig heeft. 2 maanden terug zaten ze nog goed. Opzich best lang al zitten vanaf januari. Waarschijnlijk dus binnenkort weer buisjes.

Trouwens beide operaties zijn hardstikke mee gevallen. De neus en buisjes was hij de dag zelf beetje van slag en verdrietig. Maar de dag erna niks meer aan de aan. Keel was iets minder leuk was hij ook wel een kleine week ziek van. Maar mij zoveel waard geweest heel ander kind voor terug gekregen.

Succes!

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    3,645
    1,251
    113
    randstad
    Hier ook een kind dat van het afgelopen jaar 10 mnd verkouden is geweest. Van de zomer een week of zes niet en nu al weer bijna 2 maanden verkouden. Al 2x bij de kno geweest maar die zegt neusamandel knippen heeft maar beperkt effect en oren heeft ze nooit last van dus hier blijven we gewoon tissues aanslepen. Bijkomend voordeel is wel dat ze haar neus nu zelf kan snuiten

5. Kiekske

Kiekske Actief lid

Nov 1, 2016
    383
    44
    28
    Hier was melk een grote boosdoener (zorgt voor veel slijm). Ook was mijn zoontje standaard verkouden na de opvang. Nu gelukkig een oplossing gevonden waardoor hij nog maar zelden verkouden is. Na alle neusspray ben ik op zoek gegaan naar een natuurlijke oplossing die de weerstand verhoogt. Heerlijk spul: thieves en purification.

6. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Tja, hier precies hetzelfde met 2 kinderen. Bij de oudste werd het na 2 jaar beter. Hij heeft nu nog steeds continu een loopneus, maar that's it.
    Jongste is alleen de eerste week niet verkouden geweest, nu ook al bijna 8 maanden non stop.
    Het geven van neusspray, uitjes naast het bed, luuf, etc. begin ik ook niet meer aan. Gewoon de tijd uitzitten...

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Pluisjee: rook jou zoontje ook uit zn mondje? Yoshua namelijk wel.

Vandaag lijkt het erop dat het wel meevalt en is hij ook vrolijk dus de ha niet gebeld omdat ze anders helemaal niks ontdekken. Bij de volgende verkoudheid trek ik gelijk aan de bel zodat ze er misschien wel wat mee kunnen.

Ik werk zelf als gastouder dus wel constant andere kindjes in huis en broer en zus gaan naar school dus nemen ook een hoop mee. Maar dan nog vind ik het wel afwijkend. Yoshua wordt er ook niet vrolijker Door als hij snachts aan het spoken is hierdoor.

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    De volgende verkoudheid is een feit. Hij is welgeteld 5 dagen niet aan het snotteren geweest en sinds zondag is het weer bingo.
    Gisteren de ha gebeld en vrijdag mag ik komen. De assistente begreep dat ik er klaar mee ben, nu hopen dat de ha het ook snapt.
    Hij is weer behoorlijk neusverkouden, maar hoest nu ook veel en heeft veel slijm.
    Gelukkig mag ik bellen als ik het idee heb dat hij benauwd wordt of ik het niet vertrouw want vrijdag duurt nog even..
    Ik hoop dat ik een verwijzing naar de kno losgepeuterd krijg.
    Het slapen is ook alweer sinds zaterdag slecht dus wij slapen ook weer slecht.
    Straks maar weer smeren met luuf, neusspray worstelen en een zetpil erin want ik denk dat hij ook koortsig is.

En dan te bedenken dat dit ons 3 de kindje is en we dachten dat we wel wat gewend waren. (De oudste 2 hebben bronchitis gehad als baby)

Zucht.... moest het weer ff kwijt.

Share This Page