Hoi dames, Ik heb een vraag die ik jullie even wil voorleggen. 20 maart 2008 heb ik een keizersnede gehad. Sindsdien heb ik bijna geen gevoel meer in mijn buik. Rond het litteken is het gevoel ook doof, dat is normaal, maar echt m'n hele buik is doof. Als ik bijvoorbeeld in het vel naast mijn navel knijp voel ik dit niet. Ik heb met mijn man getest en pas als hij bijna voluit knijpt doet het een beetje zeer Is dit ook normaal? Heeft iemand anders dit ook? Ik heb het gevoel dat er iets mis is ofzo.. Ze hadden bij mij ook al een stuk weefsel laten zitten waardoor ik ook nog een na-curretage heb gemoeten, dus ik heb al geen vertrouwen in die artsen van de keizersnede meer.. En nu ook nog dit.. Ik moet wel zeggen dat ik in de zwangerschap erg veel aangekomen ben (34 kilo) en ik ben al 24 kwijt. Ik heb hierdoor echter wel een flinke buik over en dus ook vel "over". Is dat misschien de reden dat ik dat dove gevoel heb?
Tja dat is moeilijk te zeggen... ik heb alleen in het begin een doof gevoel gehad, maar dat was echt alleen het litteken. Ik zou voor de zekerheid er toch nog even naar laten kijken en je zorgen uiten.
Ik sluit me bij Manuela aan, even navragen bij een arts ofzo. De kilo's die je bent aangekomen of de wat dikkere buik die je nu hebt zijn daar geen oorzaak van. Dikke mensen hebben ook gewoon gevoel natuurlijk...
Pff ik zie er zo tegenop om weer naar een arts te gaan.. Blijkbaar zit er niks anders op. Ik hoopte dat het vanzelf weg zou trekken, net als dat bij het litteken vaak gebeurt..
ik heb ook een "doof" gevoel rond mijn litteken.. heb het nagevraagd en blijkt dat veel vrouwen dit blijven behouden.. zijn waarschijnlijk wat zenuwen aangetast tijdens de operatie...
Bij een keizersnede worden er zenuwen doorgesneden. Die kúnnen weer aangroeien maar dit gebeurt niet bij iedereen. Het is dus heel goed mogelijk dat je lang een doof gevoel op een deel van je buik houdt of misschien zelfs permanent. Bij mij is mijn buik direct rond het litteken ook nog steeds gevoelloos (na 21 maanden). Maar het stoort me eerlijk gezegd niet. Groetjes, Wendy