mogelijk zwanger, nu op voeding letten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder25, 22 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder25

Vlinder25 Niet meer actief

Hallo,

Mijn man en ik zijn mogelijk zwanger (niet gepland, wel helemaal leuk), nu 1 dag overtijd en denk het te kunnen voelen en merken aan veel dingen..
    Ik vraag me af, moet ik nu al op mijn voeding gaan letten? Ik heb namelijk ook geen foliumzuur geslikt van te voren.

Nu kan het bij mij natuurlijk nog alle kanten op, en zegt 1 dag overtijd niet vrij weinig. Maar stel je zou wel zwanger zijn, moet je er dan al op letten? Bijv. geen brie en rauwe eieren die bijv, door pannenkoeken en cake zitten? En hoe zit dat met wijn? Ik heb na de mogelijke bevruchting namelijk nog wel wijn gehad..

Herkenning? Reacties zou ik leuk vinden!;)

2. Seth

Seth Niet meer actief

Denk dat je misschien maar eerst eens moet gaan testen.... :)

ben hier 2x ongepland zwanger..... en heb dus in het begin gewoon alles gedaan.... kwam er dus ook pas later achter.....
    foliumzuur etc, dus ook pas later mee begonnen....

"ze zeggen trouwens" dat het in helemaal in het begin nog geen kwaad kan, omdat er nog niet echt contact is tussen vruchtje en moeder...
    (weet even niet hoe ik dit moet omschrijven)

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Ik neem aan dat je hiermee bedoeld dat je klachten hebt? Of denk je echt dat je de baby al voelt? :(

Anyway, doe even een test dan weet je het meteen zeker. En kijk even op de site van het voedingscentrum daar staat precies op wat je wel en niet mag eten als je zwnager bent!

Succes!

4. Vlinder25

Vlinder25 Niet meer actief

Seth: Ik snap je verhaal, bedankt voor je reactie! Mocht het zo zijn kan je alsnog foliumzuur gaan slikken inderdaad..

Cybi: neee ik vole de baby nog niet! haha merk dat mn symptomen (die ik normaal heb als ik ongest. moet worden) erger zijn!.. En steeds warm/koud, onrustige darmen, en weeige steken onderin mn buik.. Ja had inderdaad al wel een overzicht gevonden van wat wel en niet te eten. Vroeg me alleen af of je er al gauw op moet letten..
    Bedankt voor je reactie!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik las ergens anders ook dat je een negatieve test had? Ik zou echt nog een keer testen.
    Maar stel dat...dan kan je gewoon nu alsnog met foliumzuur beginnen en de wijn laten staan. Maar ik denk dat eerst testen verstandiger is...

6. moi89

moi89 Bekend lid

14 okt 2010
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even tussendoor: Eieren die in pannenkoeken en cake zitten zijn toch verwarmd en niet rauw?

Verder zou ik we per direct met foliumzuur beginnen, maar voor de rest gewoon afwachten tot je een daadwerkelijke positieve test in handen hebt.

Deel Deze Pagina