Gelijk zwanger na miskraam?? Wie herkent dit?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Claudia88, 29 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Hallo allemaal!

Ik heb al vele berichten gelezen over dit onderwerp, maar ga toch een nieuw onderwerp starten!
    Ik hoop dat iemand zich herkent in de situatie!

Ik ben op 4 feb gestopt met de pil. Op 7 maart had ik een positieve test in handen! Op 5 april hadden wij de eerste echo... Bleek dat onze mini na 8, 5 week gestopt was met leven.. Daarom ben ik op 15 april gecurreteerd.

Na de curretage heb ik 1 dag gebloed en daarna niets meer. Ik maakte me daar in eerste instantie zorgen over, dus belde ik de vk. Zij vertelde dat het waarschijnlijk zo goed is 'schoongemaakt' dat er helemaal geen restweefsel meer zat. Omdat ik mij na 5 dagen fysiek in orde voelde en erg behoefte had aan intimiteit, hebben we seks gehad. Daarna uiteraard ook weer gewoon.

Nu heb ik sinds 3 dagen weer dezelfde symptomen als in het begin van mijn vorige zwangerschap ( ontzettend moe, trek in vreemde dingen).. Nu moet ik erbij zeggen, dat mijn symptomen al vanaf 5 april zo goed als weg waren, dus ik heb niet het idee dat het ligt aan mijn vorige zwangerschap. Ook had ik bij de vorige al na 2 weken last van moeheid etc, eigenlijk dus precies hetzelfde als ik nu weer heb!

Uiteraard kan ik nu nog niet testen, bovendien wil ik mijzelf niet gek maken... Maar vroeg mij af of er wellicht meerdere dames hier zijn, die ook gelijk na een miskraam zwanger zijn geworden en ook zo snel weer symptomen hadden..

Ik hoor graag jullie reacties!!! Alvast heel erg bedankt!

2. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Hoi, allereerst: wat ontzettend vervelend voor jullie!
    Uiteraard kan het zijn dat je na de miskraam weer zwanger bent hoor. Ik heb een miskraam gehad met 12 weken, en gelijk daarna eigenlijk weer zwanger. Het resultaat loopt hier nu al 4 jaar rond ;). Ik kwam er overigens bij hem pas met 9 weken achter hoor. Ik had in mijn hoofd dat ik eerst ging wachten op de menstruatie en dat het toch niet zo snel daarna zou lukken. Maar het kan dus echt wel.

Het lastige lijkt me voor jullie wel dat je nu vanaf 5 april waarschijnlijk wel nog aan het "rouwen" bent, en er dus (misschien onbewust) nog erg mee bezig bent.. Wat je zou kunnen doen is tegen de tijd dat je menstruatie op gang zou komen, een test doen.

Maar zoals je zelf al zegt: laat je niet gek maken! Als je menstruatie toch doorkomt bedenk dan dat je lichaam weer "gewoon" werkt na zo'n nare periode. En dat is ook heel wat waard..

Sterkte in ieder geval met deze lastige periode! Maar het gaat vast goed komen!

Deel Deze Pagina