4,5 week na bevalling opnieuw bloedverlies door de pil?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Smoothie123, 20 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smoothie123

Smoothie123 Actief lid

7 apr 2016
    222
    67
    28
    Hallo allemaal

Omdat ik me toch wat druk maak wil ik hier even me vraag neerleggen. Misschien zijn er meerdere die dit hebben meegemaakt.
    Het zal wel al vaker gevraagd zijn al ligt de situatie bij mij misschien wat anders.

Ik ben 5 weken geleden bevallen. Bloedverlies erna was gewoon normaal. Ging al snel over naar wat donkerbruin nog. En binnen 3 weken was het zo goed als weg. Volgens de huisarts kon ik tussen de 3e en 4e week weer starten met de pil. Dit heb ik ook gedaan. Op ongeveer de 22e dag.
    Ongeveer een klein weekje erna. (4weken na de bevalling) begon ik weer te bloeden. Helderrood. En het is dus in de loop van de vorige week eger geworden. Ik bloed nu dus alweer een week en het lijkt meer te worden. Echt helderrood. Zou bijna zeggen ik ben weer ongesteld maar ik slik ook alweer een dikke week de pil.
    Kan dit door de pil heen? Of is het een doorbraakbloeding? Of toch placentaresten. Of een nabloeding?

Ik hoopte dat het zou stoppen maar helaas. Ik had wat gezocht op internet. Maar vind er niet veel over. Ik ben dus nu sinds 1 dag weer gestopt met de pil. Had dus zaterdag de laatste gepakt. Omdat ik las als het een doorbraakbloeding is dit erg lang kan duren.
    Ik pak nu ook voorlopig geen pil meer.

Kan het een doorbraakbloeding zijn? Of menstruatie?
    Wil nog niet de huisarts bellen omdat ik al weet wat die gaat zeggen. Je kan bloeden tot 6 weken na de bevalling. Dus ik zal het dan wel moeten afwachten.

Hoor graag of nog iemand dit heeft meegemaakt.

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

De pil is op de manier hoe jij hem nu slikt misschien niet veilig. Wanneer je namelijk binnen de drie weken na je bevalling begint met slikken dan is deze het wel. Anders zul je eerst een pilstrip moeten slikken voor hij volledig veilig is. En jij bent wat later ermee begonnen.. Het kan maar zo zijn dat het dus je normale menstruatie is indd en het kan zijn dat deze heftiger is dan voor je zwangerschap.

3. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Hoi, ja kan doorbraakbloeding zijn. Ik was 4 weken na mijn bevalling ongesteld, toen weer met de pil begonnen en toen werd ik midden in mijn strip was ongesteld. Ik heb toen de huisarts gebeld en die vertelde dat dat de eerste drie maanden kan😐 en heb dat helaas ook gedurende mijn derde drie strippen gehad. Daarna weer normaal gelukkig.

Deel Deze Pagina