kan ik hem leren aan de hand te lopen? En hoe dan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamzie, 31 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hoi allemaal,

Owen is een behoorlijk pittig mannetje :)
    Onze oudste ook wel maar op de leeftijd van Owen was Erik toch wel wat makkelijker. Die liep met 16 maanden gewoon aan de hand mee buiten. Heb hem dat niet eens hoeven leren. Hij deed dat gewoon.
    Maar Owen wil dus absoluut NIET aan de hand lopen. Hij rukt zich los en als je toch vasthoudt dan laat ie zich al schreeuwend op de grond vallen. Drama!

Los lopen buiten is dus geen optie. Hij gaat overal naar toe en luisterd echt niet naar je. We bestaan dan gewoon niet meer, dus hem naar ons toelokken lukt ook niet. ( of hij hoort ons gewoon echt niet want hij heeft wel wat oorprobleempjes )

Hem in de kinderwagen zetten als ie wegloopt werkt ook niet. Meneertje is ( nog ) niet een echt helder licht zeg maar hihihi. Dus die verband legt ie niet.

Ik heb een tuigje gekocht maar daarmee kan ik hem ook niet begleiden naar een richting zeg maar. Kan er alleen maar mee voorkomen dat ie niet ver weg loopt.

Hoe kan ik hem leren om aan de hand te lopen?

Groetjes Mamzie

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen idee.. ik vind dit heel normaal gedrag voor een dreumes... de wereld willen ontdekken. Mijn dochter doet dit ook en als het dus niet kan, gaat ze de buggy in. Vanaf een maand of 18 liep zoonlief aan de hand (hij liep met 12 maanden) maar zelfs toen was hij onbetrouwbaar.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Tja 100% netjes zullen ze op die leeftijd echt niet mee lopen, doet mijn mannetje ook niet altijd als er iets boeiends te zien is dan gaat hij er toch echt op af. Hij wilde ook niet aan de hand mee lopen maar ja mama is eigenwijzer als hij, als het echt nodig was dan was het gewoon hand vasthouden en lopen, zodra het dan weer kon mocht hij weer zelf lopen en na een paar weken hebben ze dit echt wel door. En als hij echt niet luisterde dan waarschuwde ik van je kunt nu netjes luisteren-mee lopen anders ga je in de wagen als hij dan nog niet luisterde dan hup in de wagen.
    Dus mijn tip is gewoon duidelijk zijn en volhouden ze krijgen het vanzelf door ;)

4. adi

adi Niet meer actief

Het is heel verschillend per kind. Mijn dochters liepen vrij snel aan de hand en blijven ook netjes wachten naast me enz.
    Daarom doe ik ze ook in de vaste volgorde uit de auto halen als we bijv bij het kdv zijn.
    - eerst Diyana, ze houdt dan mijn sleutels vast en blijft gewoon naast me wachten;
    - dan Melisa, zij blijft ook wel wachten maar heeft minder geduld
    - en op het laatst Aldin, want die moest tot bijna 2 jaar gewoon op de arm, want die loopt meteen zijn eigen kant op, loopt kei hard weg, gaat echt niet aan de hand lopen enz.

Hier is de regel: als ze echt weglopen en ik even niet kan bijhouden of andere kant op moet lopen, gaat ie op de arm. Dat is even een paar tellen schreeuwen maar dat hou ik dan vol.

Mijn zoon begint het te leren overigens. Hij wil nog steeds niet aan de hand, maar hij luistert beter en loopt naast ons en blijft ook even wachten als het moet.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik had laatst een topik over mijn weg lopende dreumes. iemand gaf de tip dat je niet steeds wisselt van aan de hand en dan weer los. ik bedacht daarna zelf dat ik niet naar buiten loop zonder dat hij mijn hand vast houdt. dus voordat we naar buiten gaan moet hij mijn hand vast houden en zo lopen we naar buiten samen. het ging in een keer goed. sindsdien loopt mijn jongen keurig bij mij en laat mijn hand niet los. bevrijdend!ik kan zo zelfs winkelen, als ik een kennis tegen kom gewoon ff kletsen zonder zorgen, want hij blijft mijn hand vast houden. als we speeltuin etc binnen komen(met hekje )mag hij los, dan zeg ik hem dat hij nu los mag spelen dan laat ie los. echt geweldig. mijn topik heette 'dreumes, loop nou niet weg!'

6. Maia

Maia Niet meer actief

het is heel herkenbaar. Hier is het een kwestie van kiezen, lopen aan de hand of in de wagen en tot nu toe kiest ze dan eieren voor haar geld want ze wil niet in de wagen ;) en als het kan mag ze best loslopen, maar soms, langs een sloot of drukke weg o.i.d. ja dan moet ze aan de hand en wil ze niet, dan heeft ze pech, dan gaat ze in de wagen. Dus meestal geeft ze wel gewoon een hand ;) maar dat heeft een paar maanden 'oefenen' (oftewel: in de wagen gezet worden) nodig gehad.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn jongen liep dus ook alle kanten op, als ik blijf staan, keek hij ni eens om, en soms zwaaidde hij me dag en liep gewoon heel snel weg, winkels in duistere steegjes op...was heel vervelend.

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Zooooo herkenbaar allemaal, het is alsof ik over mn zoontje lees. Ik ga de topic van belize even zoeken en door lezen, hoop op veel tips. ;)

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    voor de duidelijkheid; mijn zoontje moest het begrijpen dat we niet naar buiten zouden gaan zonder dat hij mijn hand vast hield. de eerste keer weigerde hij dat en toen deed ik zijn jas uit en zei 'als je mama's hand vast houd gaan we naar buiten'. gelukkig begreep hij het snel. maar goed, ook als het langer duurt totdat hij je een hand geeft heb jij de ellende thuis gehad niet op de straat.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o ja; ik neem dan de wagen niet meer mee...

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    oke, bedankt voor de reacties :)

Misschien moet ik een paar maanden wachten tot ie iets ouder is? Zal dat wat verschil maken?
    Want ik kan echt tegen hem praten maar meneer snapt echt niet wat ik zeg hoor. Zo van : handje geven anders in de wagen.
    Dat komt niet binnen bij hem hoor. Ik kan zelfs niet aan hem duidelijk maken dat we gaan boodschappen doen of eten ofzo.
    Ik vertel het hem wel, maar er is geen enkele blijk van herkenning.
    Is dat wel normaal eigenlijk?
    of hoort dat ook gewoon bij de leeftijd en zal het over een paar maanden beter gaan?

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat hij je woorden niet begrijpt zou niks uitmaken denk ik.
    n paar maanden later zal t met begrijpen beter gaan waarschijnlijk. (mijn jongen begrijpt heel lang heel veel, bij hem was t de verwarring over hoe we naar buiten gaan)ik ben dus erg gewend om dingen uit te leggen.maar je kunt gewoon uitleggen en gewoon daarna doen.als hij niet begrepen heeft weet hij t dan wel als je eerst zijn hand vast houdt en zo naar buiten loopt.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

over het niet meelopen en mijn tips daarvoor kun je het topic van belize doorlezen. de eerste fout die gemaakt wordt is meestal het een paar maanden wachten. je moet vanaf dag 1 dat ze kunnen lopen beginnen met oefenen en meteen op de manier zoals jij het wil hebben. als je gaat wachten tot jij denkt dat hij het zou moeten kunnen begrijpen ben je al veel te laat.

ik wil het eigenlijk hebben over een ander punt wat je tussen neus en lippen aanhaalt. de oorproblemen. in neem aan dat je daarmee oorontstekingen en vocht bedoeld en dat hij al dan niet buisjes heeft.
    heb je daar begeleiding bij gehad al? het is namelijk erg belangrijk dat je deze kinderen aankijkt als je tegen ze praat. alles wat je achter hun of opzij zegt kan verloren gaan ( ligt een ebeetje aan de mate waarin hij slecht hoort door het vocht en de ontstekingen) je moet duidelijk articuleren maar niet hard gaan praten.met hard praten vervorm je de woorden weer. en vooral korte zinnen maken. kinderen die slecht horen haken af bij lange verhalen. dus vertel wat je wil kort en bondig terwijl je hem aan kijkt. als je in een andere ruimte bent loop je naar hem toe.
    misschien zeg ik het ten overvloedde. maar wellicht heb je er nog niet bij stilgestaan.meestal eler je dit soort dingen ook op de logo maar daar is hij wellicht nog wat te jong voor.

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Blup
    ja die oorproblemen. Hij heeft nogal vaak last van zn oren. Toen ie kleiner was ook loopoortjes gehad.

De laatste weken valt het ons op dat ie ons en anderen soms niet hoort. Ook andere mensen viel het op.
    Ook greep ie weer vaker naar zn oortjes.
    Dus ik vorige week naar de dokter. Helaas mn eigen dokter met vakantie.
    Die dokter zei dat zn oortjes helemaal vol troep zat ( oorsmeer nam ik aan )
    Ik kreeg zure oordruppels. En op de vraag of Owen getest kon worden op zn gehoor zei ie dat dat niet kon bij zulke kleine kinderen.
    Ondertussen ben ik erachter gekomen dat zure oordruppels niet helpen bij teveel oorsmeer en dat op deze leeftijd hij echt wel getest kan worden.

Ik ga iig morgen weer terug naar de dokter en dan hopen dat we een andere inval dokter hebben of dat onze eigen dokter terug is en dan vraag ik wel een verwijzing.

15. Sensea

Sensea Niet meer actief

hij kan best getest worden hoor. je moet je laten verwijzen naar een audiologisch centrum. als zijn oren voor troep zitten hoort ie (heel) slecht waarschijnlijk.(dit is tijdelijk hoor tot zijn problemen opgelost zijn) probeer mijn tips dus in het oog te houden voor zolang. je kan ook direct naar een kno arts misschien. maar bij een audiologisch centrum zijn ze meestal erg goed met kleine kindjes. en daar hebben ze een electronisch testsysteem.

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Zal zeker je tips in het oog houden. Vooral dat we niet harder tegen hem moeten praten is een goeie. Dat deden we namelijk wel

Zoals ik las op de site van het audiologisch centrum moet ik eerst een verwijzing hebben van arts, kinderarts of cb
    Dus kan helaas er niet rechtstreeks naar toe.
    Maar laat ik morgen of overmorgen eerst de dokter maar weer afwachten. Kijken wat die van zn oortjes zegt

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier is het sinds ze kan lopen ook 1 mega groot drama om aan de hand mee te lopen: gillen, schreeuwen, krijssen om vervolgens op de grond haar theater door te zetten.

Geen idee of ze het begrijpt, maar gaf haar de keuze of meelopen of in de wagen (= ook drama dan).

Vandaag stapten we uit de auto en ze gaf uit zich zelf een hand, en liep!!! We zijn naar mijn schoonzus, 3 pleintjes verder, gelopen: keurig aan de hand. Daar wat gedronken, gespeeld en weer terug gelopen. 1x klein drama, maar ze koos toch eieren voor haar geld :)

Deel Deze Pagina