Dochter neemt over een paar weken afscheid van de PSZ, tijd voor de basisschool. Maar dan moet er natuurlijk wl getrakteerd worden. Bij de oudste had ik snoepsleutels met een kaartje eraan, vanaf nu gaat hier de deur voor mij op slot. Maar ik ben zo inspiratieloos als de pest en op traktatiesites heb ik het beste idee nog niet gevonden. Ik ben niet zo'n knutselaar, dus graag niet te ingewikkeld. Wat heeft jullie kindje getrakteerd bij het afscheid?
Ik zag vandeweek bij iemand horloges, gemaakt van een doosje rozijntjes en dan een kaartje erbij met: het is nu tijd voor mij om te gaan. Maar dan moet je dus wel ff horloges knutselen.
ik had bij N. als afscheid op psz een manderijn en rozijntjes gewikkeld in crepe papier ( dat je zo'n toef bovenaan krijgt) en dan lintje met kaartje erbij uitgeknipt in de vorm van een handje... en van de jongste heb ik "vlinderbananen" gemaakt.. vlindervorm uitgeknipt, 2 sneetjes ingemaakt en banaan in geschoven... op de vlinder de tekst: bedankt voor de leuke tijd, ik vlieg er vandoor...
Nou, voor mijn zoontje duurt het nog meer dan een jaar, maar ik denk dat ik dan zandbakschepjes ga doen met iets lekkers eraan en een kaartje: Ik wil niet opscheppen, maar ik ga naar de basisschool! Las ik ergens op i-net, vond het wel grappig.
Ikheb zonnebloemen gemaakt met een foto in de bloem. Die heb ik vastgemaakt aan een blikje zonnebloemen. Het oorspronkelijke idee ging van vergeet me nietjes uit maar dit vond ik leuker.
Toby heeft deze week zijn afscheid en ik maak puntzakken met friet. De friet is gemaakt van cake en de mayo van gele room. Als je op de site van 24 kitchen kijkt en dan zoekt op zoete frietjes krijg je de volledige beschrijving
Muffincakejes met een stukje zure mat erop en daarop een drop-poppetje leggen. Vast prikken met een parasolletje en klaar is je strandcakeje. Je kunt er nog een tekst bij doen met ik ga eerst op vakantie en dan naar de grote school o.i.d.
Zijn er ook nog suggesties die geen snoep of cake bevatten? De groep is hier vanaf 2,5 jaar en ik vind snoep eigenlijk niet zo'n geweldig idee. Ik vind het idee van het horloge van rozijntjes super leuk!
Horloge en schepje vind ik heel erg leuk! Maar ff zeuren, snoep vind ik zeker voor peuters echt not done. Een snoephorloge?!
Anders een fruitegel. Maak van een halve meloen een egel en maak voor de stekels sateprikkers met fruit, kaas, worstje enz. Is ook erg leuk en kindjes vinden het geweldig.
Of gewoon allemaal gekleurde handjes van papier en die plak je op een doosje rozijntjes of ontbijtkoek en op het handje schrijf je: "ik zwaai jullie uit!"
De kinderen zijn een jaar of vier toch? Ik ben best een pietlut met snoepen maar dat vind ik toch wel een leeftijd waarop het mag..
Op de PSZ zijn de kindjes 2 tot 4 jaar. Als mij kind 2 jaar was mocht ie van mij geen snoephorloge opeten.